2R information om träffen

Planering av Hobbymässan i Älvsjö 2014
PerJohansson
Inlägg: 629
Blev medlem: 2012-06-18, 13:14

Re: 2R information om träffen

Inlägg av PerJohansson »

Med risk för att trampa på lite tår. Den här diskussionen hör nog inte hemma i en träffplaneringstråd, som dessutom är öppen för hela världens befolkning att titta i. Bättre om sådant här hamnar i föreningarnas egna låsta delar.


MVH.

Per Johansson.
Medlem i Fremo.
Kör AmericaN.
Användarvisningsbild
pcederstrand
Inlägg: 377
Blev medlem: 2012-05-09, 02:25
Ort: Stockholm

Re: 2R information om träffen

Inlägg av pcederstrand »

det är bara köra igång en sådan lista, mekanoid. så vi tackar om du håller i den

initiativ uppskattas alltid (även om direkt mejl till TA/MA / styrelse med fråga innan är bra)

och tiderna är ca en timme innan ...


peter
mvh /peterc
Tompa
Inlägg: 2404
Blev medlem: 2013-09-06, 12:06
Ort: Stockholm

Re: 2R information om träffen

Inlägg av Tompa »

Hur går det här med "namninsamling" för utställarkort till?
Jag kommer ha med min bonus son Felix på lördag som lokförare. Han behöver också ett utställarkort.
Tompa
Inlägg: 2404
Blev medlem: 2013-09-06, 12:06
Ort: Stockholm

Re: 2R information om träffen

Inlägg av Tompa »

Mekanoid skrev:... kopiera namnen från alla fyra tabeller in i ett eget dokument, sortera, ta bort dubletter och vips har man en lista med alla som kommer någon gång under helgen.
Enkel och funktionell lösning! Bra förslag!!
Tompa
Inlägg: 2404
Blev medlem: 2013-09-06, 12:06
Ort: Stockholm

Re: 2R information om träffen

Inlägg av Tompa »

Inlastning, var?

Förra året fick jag en fin bild av Seth som beskrev var i mässhallen vi var placerade och lämpligt inlastningställe.
Har vi fått någon liknade ritning/bild inför årets körning?
Arne Ivan
Inlägg: 403
Blev medlem: 2014-01-26, 22:10

Re: 2R information om träffen

Inlägg av Arne Ivan »

Hej!
Hur ser det ut med transportbehov?
Jag har två val.
Endera åka kommunalt fredag, lördag och söndag.. 72-timmarsbiljett 250:- nånting, men jag måste betala 36:- X 6 för länspasseringarna. Totalt 450:-
Alternativet är att ta skåpet, 3*16 mil plus en utställar-p-biljett. 650:- nånting.
Finns det transportbehov, framförallt fredan så är jag beredd, men även söndan tillbaka till SMJ.
Står klubben för utställar-P-biljetten i så fall?
Arne Lindgren (Det fanns redan en Arne L så jag bytte inloggningsnamn)

MMModulare. H0 och H0e.
Bålsta När jurårn började kalla sig stockholms stolthet bytte jag län
UBJ
Inlägg: 761
Blev medlem: 2013-09-06, 17:36

Re: 2R information om träffen

Inlägg av UBJ »

Hej

Det är Odd som är ansvarig.
Eftersom det inte kommit fram mer info från dom andra föreningarna som jag får info från så kan man misstänka att man väntar på information från arrangören?

Jag tycker du ska avvakta, ibland kommer sån här info dagen innan.
Förra året funkade allt rätt smidigt tycker jag, man lastade av utanför en dörr direkt in där vi ställde modulerna och sedan åkte man ned och parkerade.
Jag tror vi fick parkera i p-delen närmast ingången men jag minns tyvärr inte om vi betalade p-avgiften själva, någon entreavgift betalade jag inte.

Mvh Urban
Arne Ivan
Inlägg: 403
Blev medlem: 2014-01-26, 22:10

Re: 2R information om träffen

Inlägg av Arne Ivan »

Jag har fått transportuppdrag.. så jag kommer med bil alla dagarna. Inte via SMJ iofs..
/Arne
Arne Lindgren (Det fanns redan en Arne L så jag bytte inloggningsnamn)

MMModulare. H0 och H0e.
Bålsta När jurårn började kalla sig stockholms stolthet bytte jag län
fs_toni
Inlägg: 722
Blev medlem: 2014-01-16, 12:40

Re: 2R information om träffen

Inlägg av fs_toni »

Mekanoid skrev:Nu hoppas jag väl ännu på att någon mer information ska komma om mässan, men jag börjar misströsta. :(

Någon som vet vilka MMM:are som är inblandade i denna träffplanering och kan tänkas veta mer?

Jag känner just nu stark för att bara skita i denna träff, men vill göra ett sista försök att åtminstone få reda på det som är viktigt för mig (var jag ska lasta av & vad P-biljett kostar).
Parkering, biljetter och en del annat har stått sedan länge i de tidigare inläggen i denna tråd. Gå tillbaka och läs på sidan 1 i tråden.

Avlastning skedde förra året direkt vid en sidodörr intill stora entréen.
UBJ
Inlägg: 761
Blev medlem: 2013-09-06, 17:36

Re: 2R information om träffen

Inlägg av UBJ »

Hej

Utställarparkeringskort kostar 250:- för fred-sönd enligt mail från arrangören.
Där stod också exakt var man ska lasta av men jag vet inte om samma avlastning gäller för MMM så jag tycker vi avvaktar tills Odd har lagt ut information om det.

Mvh UB
Skriv svar

Återgå till "Planering Älvsjö Hobbymässa 2014"