2R information om träffen

Planering av Hobbymässan i Älvsjö 2014
fs_toni
Inlägg: 722
Blev medlem: 2014-01-16, 12:40

Re: 2R information om träffen

Inlägg av fs_toni »

Odd J skrev:Hej, här kommer som tillägg till tidigare info något jag faktiskt glömt. Enligt Stockholmsmässans regler är det ej tillåtet för någon under 16 år att vistas i mässans lokaler under uppbyggnad eller nedmontering. Familjemedlemmar under 16 år kan alltså inte vara med på fredagen eller på söndag efter stängningsdags. Dessa regler tillämpas verkligen av mässan, dom går runt och kollar ålder på "misstänkta" efter stängning.
På fredagen kommer jag själv, så inga problem med det. På söndagen är det däremot ett litet problem... Kanske kan jag hitta någon MMM:are som kan vara barnvakt under att jag jobbar med nedmonteringen?
fs_toni
Inlägg: 722
Blev medlem: 2014-01-16, 12:40

Re: 2R information om träffen

Inlägg av fs_toni »

Detta med parkering verkar lite märkligt. Odd har fått beskedet:
"Mässans rabatterade P-biljett, 250 kr för lördag och söndag går att köpa endast på fredagen. Mer info om detta får vi på plats under fredagen."
Men enligt mässans egen hemsida kostar ordinarie biljett max 100kr/dag.
http://www.stockholmsmassan.se/infor-di ... /parkering

Vi får nog kolla när vi kommer dit imorgon. Själv lutar jag åt pendeltåg på lördagen iallafall.
Qrt
Inlägg: 465
Blev medlem: 2014-01-16, 18:07
Ort: Stockholm

Re: 2R information om träffen

Inlägg av Qrt »

fs_toni skrev:På fredagen kommer jag själv, så inga problem med det. På söndagen är det däremot ett litet problem... Kanske kan jag hitta någon MMM:are som kan vara barnvakt under att jag jobbar med nedmonteringen?
Problemet var redan förra året hård verklighet. En av de berörda grabbarna tilläts inte ens sitta i foajen utan fick sitta utanför i en kall bil och vänta.
Fråga mässan efter en lösning mens tid är redan på lördagen./Curt
---------------------------------------------------------------------------------------
Br80 Roco - startsatslok som rangerlok
UBJ
Inlägg: 761
Blev medlem: 2013-09-06, 17:36

Re: 2R information om träffen

Inlägg av UBJ »

Jag kan skriva ut några st.

Mvh UB
Odd J
Inlägg: 145
Blev medlem: 2013-09-06, 14:04

Re: 2R information om träffen

Inlägg av Odd J »

Här kommer den slutliga banplaneringen. Det finns ett antal utskrifter att tillgå på mässan.

Vi ses snart, detta skall bli kul :)
Bilagor
banskiss110.pdf
Banplanering ver1.10
(340.54 KiB) Nerladdad 369 gånger
Skriv svar

Återgå till "Planering Älvsjö Hobbymässa 2014"