Ungdomsverksamhet

Allmäna diskussioner och information
Användarvisningsbild
kasoe
Inlägg: 958
Blev medlem: 2012-05-09, 02:17

Ungdomsverksamhet

Inlägg av kasoe »

Jag har i butiken några gånger stött på folk som undrar om det inte finns ungdomsverksamhet med modelltåg. Tyvärr måste jag ju svara dom att det inte finns något... nästan...

I Habo har Pingstkyrkan en "modelltågsgrupp" som bygger modelltåg någon dag i veckan men det är allt jag känner till.

Jag har tipsat om att VMJK finns med flera backar på att åka till Värnamo (från Jönköping) och "modelltåg för barn" är inte samma sak som "modelltåg för vuxna"...

Jag har ingen lösning, men jag ville ändå kasta ut att "Modelltåg" är något som då och då efterfrågas för ungdomar och kanske är något man skulle försöka jobba lite med inom våra modulkretsar. Att bygga en modul är inte en "livstidsinvestering" och kan göras hyfsat enkelt även om man bor i lägenhet, dvs perfekt lämpat för en trevlig förälder-barn hobby utan stora krav på yta och pengar. Kanske man kan få in det som skolprojekt på "tekniken" i högstadiet? Studiecirklar?

Bara några tankar, vad och hur man kan jobba vidare med det återstår att se, men det finns lite chanser till "återväxt", kanske datorernas makt har släppt...? ;) Att hantera ungdomsgrupper är ett åtagande som kräver en rätt stor insats, men kanske det kan ge bra effekt om man lyckas få med några yngre förmågor...

Lägger det här inlägget då jag kände att jag ville framföra de önskemål som de som jag talat med hade, ville inte bara släppa dom helt utan åtgärd...

Hälsar,
Anders Ö
Anders Östlund
Huvudintressen är Svenskt i 0, Amerikansk N-skala och en hel del annat inom MJ...
Bygger du i nollan? Kika in på www.nollan.nu
ChristerKron
Inlägg: 24
Blev medlem: 2012-05-09, 02:17
Ort: Gävle

Re: Ungdomsverksamhet

Inlägg av ChristerKron »

Här i Gävle finns Lokråttorna.

/Christer
Skriv svar

Återgå till "Allmänt"