Årsmöte??

Allmäna diskussioner och information
Användarvisningsbild
IngvarÖsterberg
Inlägg: 357
Blev medlem: 2013-02-26, 15:19
Ort: Partille

Re: Årsmöte??

Inlägg av IngvarÖsterberg »

Jag håller med Lars, man borde ah fått ett påminn, vilket inte jag heller fått.
Jag hade dess bättre betalat på rutin, så jag fick inget problem.

Hälsar Ingvar.
Användarvisningsbild
StefanFjällemark
Inlägg: 1338
Blev medlem: 2014-09-01, 07:35
Ort: Stenungsund på Västkusten

Re: Årsmöte??

Inlägg av StefanFjällemark »

Jag noterar önskemålen om att bli bättre på att påminna om medlemsavgiften. För ordnings skull vill jag därför påminna medlemmarna om vad som faktiskt gjorts:
  • Direkt efter nyår publicerades denna påminnelse där det också framgår hur man skall betala och att man måste ha betalt innan årsmötet.
  • I kallelsen till årsmötet som gick ut en månad innan årsmötet framgick som första rad att medlemsavgiften skulle var betalt innan årsmötet.
  • Hur man betalar framgår på modulsyd.se.
  • Viste man inte om det, så är det bara att söka 'medlemsavgift' i forumets sökfunktion.
Notera att vi aldrig tidigare skickat betalningspåminnelser via e-post. Förra årsmötet hölls på plats i Grimslöv, och då gällde samma förutsättningar att medlemsavgiften skulle vara betalt för att kunna delta. Så det är samma procedur som förra året, enda skillnaden att alla medlemmar har möjlighet att vara med på mötet utan att vara 'på plats'.

Så nog tycker jag att vi har försökt informera, men det krävs att någon läser eller söker informationen för att budskapen skall nå fram. En bra sak med detta är att medvetenheten ökat om vikten att betala medlemsavgiften och konsekvensen av att glömma att göra det. Så vi får hoppas det fungerar bättre inför nästa årsmöte.

Och apropå att glömma betala, av allt detta blir jag själv påmind att jag glömt betala medlemsavgiften till FREMO ;-)
Hälsningar från Stefan på västkusten :geek:
Ordförande i Svenskt Modulforum och medlem i FREMO, VMJF och MJF Rälsbiten
Användarvisningsbild
AlexanderEhn
Inlägg: 1153
Blev medlem: 2017-07-11, 23:47
Kontakt:

Re: Årsmöte??

Inlägg av AlexanderEhn »

Tack för svar Stefan.
Att medlemsavgiften ska betalas har varit tydlig. För min del var det oklart vilket belopp den skulle vara för 2021, och beloppet på medlemsavgiften antogs först på årsmötet i den gångna veckan.


Men jag kan likväl inte slutas förundras över hur styrelsen kunde vara okej med att så många trogna medlemmar helt plötsligt valde att inte vara med i föreningen. Eller granskades inte listan över de som skulle tas bort?


Nåväl, för min del är detta härmed överspelat. :)
Pågående byggprojekt just nu:
"Kombihamnen", blir ingen hamn, men väl en kombiterminal i N-skala med svensk förebild Byggtråd här!
"Glassfabriken" blir en industrimodul med genomgående linje, N-Re.
Användarvisningsbild
StefanFjällemark
Inlägg: 1338
Blev medlem: 2014-09-01, 07:35
Ort: Stenungsund på Västkusten

Re: Årsmöte??

Inlägg av StefanFjällemark »

AlexanderEhn skrev: 2021-03-22, 12:03 Men jag kan likväl inte slutas förundras över hur styrelsen kunde vara okej med att så många trogna medlemmar helt plötsligt valde att inte vara med i föreningen. Eller granskades inte listan över de som skulle tas bort?
Vi väntade med att uppdatera medlemslistan tills vi visste vilka som hade betalat fredag 12 mars. Detta för att undvika att ta bort en medlem för att sedan lägga till den igen. Det var en god ambition, med det fick sidoeffekter som vi insett så här i efterhand:
  • Vi saknade ju självklart namn på medlemslistan. Men eftersom fristen för betalning av medlemsavgiften löpt ut för att kunna delta på årsmötet, kunde vi inte göra så mycket åt det.
  • Några som stod på medlemslistan några dagar innan uppfattade detta som att de hade betalt, men blev naturligvis överraskade att de togs bort någon dag innan årsmötet började för att de faktiskt inte betalt.
Hälsningar från Stefan på västkusten :geek:
Ordförande i Svenskt Modulforum och medlem i FREMO, VMJF och MJF Rälsbiten
Skriv svar

Återgå till "Allmänt"