Årsmöte??

Allmäna diskussioner och information
Användarvisningsbild
RickardNordström
Inlägg: 378
Blev medlem: 2013-09-28, 23:17
Ort: Göteborg

Re: Årsmöte??

Inlägg av RickardNordström »

Hej.
Jag reagerade på att det var väldigt få medlemmar som var röstberättigade. Första tanken som slog mig var att det måste varit väldigt många som jag känner som har lämnat Modulsyd. Hur ligger det till egentligen?
Mvh Rickard
Användarvisningsbild
AlexanderEhn
Inlägg: 1153
Blev medlem: 2017-07-11, 23:47
Kontakt:

Re: Årsmöte??

Inlägg av AlexanderEhn »

RickardNordström skrev: 2021-03-20, 19:14 Hej.
Jag reagerade på att det var väldigt få medlemmar som var röstberättigade. Första tanken som slog mig var att det måste varit väldigt många som jag känner som har lämnat Modulsyd. Hur ligger det till egentligen?
Mvh Rickard
Styrelsen har rensat medlemsregistret baserat på de som per 12'e mars hade betalat medlemsavgift.
Men i och med att vi verkar vara ett antal som missat informationen om att betala medlemsavgift så har vi blivit bortplockade.
Pågående byggprojekt just nu:
"Kombihamnen", blir ingen hamn, men väl en kombiterminal i N-skala med svensk förebild Byggtråd här!
"Glassfabriken" blir en industrimodul med genomgående linje, N-Re.
Användarvisningsbild
daniel
Inlägg: 3545
Blev medlem: 2012-05-08, 10:15

Re: Årsmöte??

Inlägg av daniel »

AlexanderEhn skrev: 2021-03-20, 14:28 Ordförande och kassör valde att rensa medlemsregistret innan årets ordinarie årsmöte och då jag inte hade uppfattat det finstilta kring medlemsavgiften i årsmöteskallelsen så har jag blivit bortplockad som medlem för att jag inte hade betalt.
Endast medlemmar i föreningen har behörighet att delta på årsmötet. Så har det alltid varit och så gäller i alla föreningar, om det inte finns särskilda skäl. T ex kan revisorn vara välkommen på årsmötet även om han inte är medlem i föreningen.

I.o.m att årsmötet hålls online på forumet har det blivit nödvändigt för styrelsen att rensa medlemsregistret för att obehöriga inte ska delta.

Hälsningar
Daniel (inte styrelseledamot men webbmaster och har assisterat styrelsen i detta)
Användarvisningsbild
AlexanderEhn
Inlägg: 1153
Blev medlem: 2017-07-11, 23:47
Kontakt:

Re: Årsmöte??

Inlägg av AlexanderEhn »

daniel skrev: 2021-03-20, 19:41
AlexanderEhn skrev: 2021-03-20, 14:28 Ordförande och kassör valde att rensa medlemsregistret innan årets ordinarie årsmöte och då jag inte hade uppfattat det finstilta kring medlemsavgiften i årsmöteskallelsen så har jag blivit bortplockad som medlem för att jag inte hade betalt.
Endast medlemmar i föreningen har behörighet att delta på årsmötet. Så har det alltid varit och så gäller i alla föreningar, om det inte finns särskilda skäl. T ex kan revisorn vara välkommen på årsmötet även om han inte är medlem i föreningen.

I.o.m att årsmötet hålls online på forumet har det blivit nödvändigt för styrelsen att rensa medlemsregistret för att obehöriga inte ska delta.

Hälsningar
Daniel (inte styrelseledamot men webbmaster och har assisterat styrelsen i detta)
Såklart. Men poängen här är att det var otydligt, i alla fall för mig, när medlemsavgiften för 2021 skulle betalas och hur mycket den är.
Varför andra har missat att betala medlemsavgiften får de svara på.

Det som ytterligare förstärkte problemet var att det inte skickades påminnelse om varken utebliven medlemsavgift eller en notis om att jag kommer bli borttagen ur medlemsregistret i Modulsyd. Personligen tycker jag att om personer som varit medlemmar 2020 inte har betalt medlemsavgift 2021 så kan det primärt antas bero på missad inbetalning, inte på ett aktivt utträde.
Pågående byggprojekt just nu:
"Kombihamnen", blir ingen hamn, men väl en kombiterminal i N-skala med svensk förebild Byggtråd här!
"Glassfabriken" blir en industrimodul med genomgående linje, N-Re.
BoA
Inlägg: 94
Blev medlem: 2017-10-20, 17:55

Re: Årsmöte??

Inlägg av BoA »

Nu har även jag betalt in årsavgiften.
Liksom så många andra har jag helt missat information!
/Bosse
Användarvisningsbild
tobbeo
Inlägg: 744
Blev medlem: 2014-01-16, 14:09
Ort: Hägersten
Kontakt:

Re: Årsmöte??

Inlägg av tobbeo »

Dags att backa bandet! Ajournera mötet! Skjut upp en månad! Maila ut påminnelser! Det borde var 100 medlemmar( jag kan maila till MMM-medlemmarna)
Gör om mötet i mitten av maj. Bättre om många är engagerade i detta! Behövs folk från andra föreningar typ MMM i styrelsen också! När frågan var uppe för ett år sedan fanns MMM-medlemmar som kunde tänkte sig att vara med...,därför är jag fundersam
Användarvisningsbild
AlexanderEhn
Inlägg: 1153
Blev medlem: 2017-07-11, 23:47
Kontakt:

Re: Årsmöte??

Inlägg av AlexanderEhn »

Vet inte om det egentligen går att avbryta årsmötet. Ajournera borde ju gå.

Men visst skulle jag vilja vara med på årsmötet om sätta inriktingen för den nya föreningen! Hade tänkt föreslå mig själv till styrelsen för att kunna bidra till den nya inriktningen.

Ett alternativ är ju att årsmötet avslutas och att vi rätt så omgående har ett medlemsmöte för att sätta mål och agenda framåt. Vi borde ju ha en arbetsplan för kommande året.
Pågående byggprojekt just nu:
"Kombihamnen", blir ingen hamn, men väl en kombiterminal i N-skala med svensk förebild Byggtråd här!
"Glassfabriken" blir en industrimodul med genomgående linje, N-Re.
ChristofferStröm
Inlägg: 64
Blev medlem: 2020-03-05, 22:53
Ort: Nässjö

Re: Årsmöte??

Inlägg av ChristofferStröm »

Å nu har undertecknad också swishat medlemsavgiften, hade liksom Alexander gärna sett lite mer hur diskussionerna angående nya inriktningen förlöpte.
Medlem i FREMO
Medlem i ModulSyd
Lampist i Team Nättelund
Numera indoktrinerad inom AmericaN!
Lokförare på riktigt :mrgreen:
Kika gärna in på Instagram: modeltrain_weathering
Användarvisningsbild
FreddePettersson
Inlägg: 772
Blev medlem: 2012-05-09, 02:16
Ort: Värnamo
Kontakt:

Re: Årsmöte??

Inlägg av FreddePettersson »

Ja med , betalat nu
Medlem i Värnamo Modelljärnvägsförening
Medlem i FREMO
Medlem i ModulSyd

Bygger modelljärnväg i modulform:
Byggtrådar:
Kristineberg Lastplats område
Endlösa Tråd & Metall - en slutmodul
Kristineberg Västra
Johnny
Inlägg: 340
Blev medlem: 2012-05-08, 10:28
Ort: Jönköping
Kontakt:

Re: Årsmöte??

Inlägg av Johnny »

Då ett flertal trogna medlemmar missat detta, så visar det väl att kommunikationen inte varit optimal?

Ingen varningsflagga som restes vid "rensningen"?
Skriv svar

Återgå till "Allmänt"