Årsmöte??

Allmäna diskussioner och information
Användarvisningsbild
LLJ
Inlägg: 4297
Blev medlem: 2012-05-08, 10:27

Re: Årsmöte??

Inlägg av LLJ »

daniel skrev: 2021-03-20, 19:41 I.o.m att årsmötet hålls online på forumet har det blivit nödvändigt för styrelsen att rensa medlemsregistret för att obehöriga inte ska delta.

Hälsningar
Daniel (inte styrelseledamot men webbmaster och har assisterat styrelsen i detta)
Borde kunna lösas med en egen avdelning för årsmötet och enbart betalande medlemmar har access dit.

/Lars
Användarvisningsbild
AlexanderEhn
Inlägg: 1153
Blev medlem: 2017-07-11, 23:47
Kontakt:

Re: Årsmöte??

Inlägg av AlexanderEhn »

LLJ skrev: 2021-03-21, 14:18
daniel skrev: 2021-03-20, 19:41 I.o.m att årsmötet hålls online på forumet har det blivit nödvändigt för styrelsen att rensa medlemsregistret för att obehöriga inte ska delta.

Hälsningar
Daniel (inte styrelseledamot men webbmaster och har assisterat styrelsen i detta)
Borde kunna lösas med en egen avdelning för årsmötet och enbart betalande medlemmar har access dit.

/Lars
Jag tror det är precis så som har gjorts.

Jag har haft access till forumet men inser nu att plötsligt var alla årsmötestrådar borta. Inklusive extra årsmötet som jag faktiskt var behörig till.
Pågående byggprojekt just nu:
"Kombihamnen", blir ingen hamn, men väl en kombiterminal i N-skala med svensk förebild Byggtråd här!
"Glassfabriken" blir en industrimodul med genomgående linje, N-Re.
Användarvisningsbild
AlexanderEhn
Inlägg: 1153
Blev medlem: 2017-07-11, 23:47
Kontakt:

Re: Årsmöte??

Inlägg av AlexanderEhn »

Fråga till styrelsen: När kan vi nygamla medlemmar som betalt medlemsavgift nu i helgen, räkna med att få tillgång till medlemsdelarna och kunna läsa ikapp årsmötet som vi har missat?
Pågående byggprojekt just nu:
"Kombihamnen", blir ingen hamn, men väl en kombiterminal i N-skala med svensk förebild Byggtråd här!
"Glassfabriken" blir en industrimodul med genomgående linje, N-Re.
ChristofferStröm
Inlägg: 64
Blev medlem: 2020-03-05, 22:53
Ort: Nässjö

Re: Årsmöte??

Inlägg av ChristofferStröm »

AlexanderEhn skrev: 2021-03-21, 17:31 Fråga till styrelsen: När kan vi nygamla medlemmar som betalt medlemsavgift nu i helgen, räkna med att få tillgång till medlemsdelarna och kunna läsa ikapp årsmötet som vi har missat?
Det är nog redan klart! Jag har redan fått tillgång till det igen! :)
Medlem i FREMO
Medlem i ModulSyd
Lampist i Team Nättelund
Numera indoktrinerad inom AmericaN!
Lokförare på riktigt :mrgreen:
Kika gärna in på Instagram: modeltrain_weathering
Användarvisningsbild
AlexanderEhn
Inlägg: 1153
Blev medlem: 2017-07-11, 23:47
Kontakt:

Re: Årsmöte??

Inlägg av AlexanderEhn »

Tack, nu har jag också fått access.
Pågående byggprojekt just nu:
"Kombihamnen", blir ingen hamn, men väl en kombiterminal i N-skala med svensk förebild Byggtråd här!
"Glassfabriken" blir en industrimodul med genomgående linje, N-Re.
Användarvisningsbild
StefanFjällemark
Inlägg: 1338
Blev medlem: 2014-09-01, 07:35
Ort: Stenungsund på Västkusten

Re: Årsmöte??

Inlägg av StefanFjällemark »

LLJ skrev: 2021-03-21, 14:18 Borde kunna lösas med en egen avdelning för årsmötet och enbart betalande medlemmar har access dit.
Lars, det finns ju redan. ModulSyds medlemmar har en egen avdelning i denna avdelning har vi haft årsmötet. Man är medlem när man betalat, så "medlem" och "betalande medlem" är samma sak. Styrelse har beslutat att ajourhålla medlemslistan, vilket inte gjordes tidigare. Övriga forumet är öppet för alla som kan logga in.
Hälsningar från Stefan på västkusten :geek:
Ordförande i Svenskt Modulforum och medlem i FREMO, VMJF och MJF Rälsbiten
Användarvisningsbild
StefanFjällemark
Inlägg: 1338
Blev medlem: 2014-09-01, 07:35
Ort: Stenungsund på Västkusten

Re: Årsmöte??

Inlägg av StefanFjällemark »

AlexanderEhn skrev: 2021-03-21, 17:31 Fråga till styrelsen: När kan vi nygamla medlemmar som betalt medlemsavgift nu i helgen, räkna med att få tillgång till medlemsdelarna och kunna läsa ikapp årsmötet som vi har missat?
Ja, är man medlem kan man läsa alla trådar i ModulSyds slutna avdelning, inklusive alla inlägg som gjorts på årsmötet. Välkommen tillbaka som medlem!
Hälsningar från Stefan på västkusten :geek:
Ordförande i Svenskt Modulforum och medlem i FREMO, VMJF och MJF Rälsbiten
Användarvisningsbild
AlexanderEhn
Inlägg: 1153
Blev medlem: 2017-07-11, 23:47
Kontakt:

Re: Årsmöte??

Inlägg av AlexanderEhn »

StefanFjällemark skrev: 2021-03-21, 20:15
AlexanderEhn skrev: 2021-03-21, 17:31 Fråga till styrelsen: När kan vi nygamla medlemmar som betalt medlemsavgift nu i helgen, räkna med att få tillgång till medlemsdelarna och kunna läsa ikapp årsmötet som vi har missat?
Ja, är man medlem kan man läsa alla trådar i ModulSyds slutna avdelning, inklusive alla inlägg som gjorts på årsmötet. Välkommen tillbaka som medlem!

Jag tycker nog att det vore på sin plats att få en förklaring från styrelsen hur det kunde bli så här. Antagligen ett misstag.
(Alltså att trogna medlemmar som Johnny utryckte det, rensades bort, utan att granska eller dubbelkolla)


Eller ännu värre om det var medvetet att rensa bort dem trots att det ej var rimligt att de (vi) ville gå ur föreningen. I så fall behöver vi ju skriva om stadgarna. Igen.

Vet att jag, när stadgarna diskuterades på extra årsmötet, påpekade att det var riskabelt att automatiskt utesluta medlemmar direkt pga endast utebliven betalning. Det känns inte demokratiskt. Föga anade jag att den tesen skulle bevisas så snart.
Pågående byggprojekt just nu:
"Kombihamnen", blir ingen hamn, men väl en kombiterminal i N-skala med svensk förebild Byggtråd här!
"Glassfabriken" blir en industrimodul med genomgående linje, N-Re.
Användarvisningsbild
daniel
Inlägg: 3545
Blev medlem: 2012-05-08, 10:15

Re: Årsmöte??

Inlägg av daniel »

Styrelsen har förvisso ett ansvar, men man har också ett eget ansvar. Alla vet att medlemsavgiften ska betalas varje år, informationen finns tydligt på hemsidan modulsyd.se och är man osäker går det bra att fråga.
Användarvisningsbild
LLJ
Inlägg: 4297
Blev medlem: 2012-05-08, 10:27

Re: Årsmöte??

Inlägg av LLJ »

Det minsta man kan begära är att det sänds ut ett påminnelsemeddelande / skrivs på forumet att medlemsavgiften skall vara betald före ett visst datum. Då undviker vi den uppkomna situationen.

/Lars
Skriv svar

Återgå till "Allmänt"