Årsmöte??

Allmäna diskussioner och information
Användarvisningsbild
AlexanderEhn
Inlägg: 1157
Blev medlem: 2017-07-11, 23:47
Kontakt:

Årsmöte??

Inlägg av AlexanderEhn »

Hej,

Jag hör att årsmötet pågår.

Hur kommer det sig att jag har fallit bort. Är jag inte medlem längre?

// Alex
Pågående byggprojekt just nu:
"Kombihamnen", blir ingen hamn, men väl en kombiterminal i N-skala med svensk förebild Byggtråd här!
"Glassfabriken" blir en industrimodul med genomgående linje, N-Re.
Användarvisningsbild
AlexanderEhn
Inlägg: 1157
Blev medlem: 2017-07-11, 23:47
Kontakt:

Re: Årsmöte??

Inlägg av AlexanderEhn »

Förstår inte. Jag har varken fått kallelse till ordinarie årsmöte eller information kring när och hur medlemsavgift för 2021 ska betalas.

Ser absolut ingenting om ordinarie årsmöte här på forumet.
Pågående byggprojekt just nu:
"Kombihamnen", blir ingen hamn, men väl en kombiterminal i N-skala med svensk förebild Byggtråd här!
"Glassfabriken" blir en industrimodul med genomgående linje, N-Re.
Tompa
Inlägg: 2409
Blev medlem: 2013-09-06, 12:06
Ort: Stockholm

Re: Årsmöte??

Inlägg av Tompa »

Ja, årsmötet pågår för fullt.
Jag ser inte ditt namn i röstlängden.

I tråden om extra årsmöte står att man ska ha betalat medlemsavgiften senast 22jan
https://www.modulsyd.se//forum_3.3/view ... f=5&t=4313
och i en annan tråd står att medlemskapet för 2020 räcker till 31 jan.

Jag är ny i föreningen så jag vet inte hur det brukar annonseras ut när medlemsavgiften ska in.
Användarvisningsbild
AlexanderEhn
Inlägg: 1157
Blev medlem: 2017-07-11, 23:47
Kontakt:

Re: Årsmöte??

Inlägg av AlexanderEhn »

Tompa skrev: 2021-03-20, 14:13 Ja, årsmötet pågår för fullt.
Jag ser inte ditt namn i röstlängden.

I tråden om extra årsmöte står att man ska ha betalat medlemsavgiften senast 22jan
https://www.modulsyd.se//forum_3.3/view ... f=5&t=4313
och i en annan tråd står att medlemskapet för 2020 räcker till 31 jan.

Jag är ny i föreningen så jag vet inte hur det brukar annonseras ut när medlemsavgiften ska in.
Hej,

Ja, den tråden gällde för extra årsmötet och jag har väntat på årsmöteskallelse och information om medlemsavgift för 2021. För extra årsmötet var medlemskap under 2020 giltigt.

Jag ringde just Stefan och kallelse till ordinarie och information om det är dags att betala medlemsavgift har endast gått ut via den här tråden. viewtopic.php?f=5&t=4350
Tillsammans med den stående informationen på hemsidan. https://www.modulsyd.se/wordpress/medlem/

Ordförande och kassör valde att rensa medlemsregistret innan årets ordinarie årsmöte och då jag inte hade uppfattat det finstilta kring medlemsavgiften i årsmöteskallelsen så har jag blivit bortplockad som medlem för att jag inte hade betalt.


Men jag antar att de personer lyckades uppfatta informationen och är med på årsmötet kommer anse att Årsmötet var behörigen utlyst.
Pågående byggprojekt just nu:
"Kombihamnen", blir ingen hamn, men väl en kombiterminal i N-skala med svensk förebild Byggtråd här!
"Glassfabriken" blir en industrimodul med genomgående linje, N-Re.
Användarvisningsbild
AlexanderEhn
Inlägg: 1157
Blev medlem: 2017-07-11, 23:47
Kontakt:

Re: Årsmöte??

Inlägg av AlexanderEhn »

Eller ska förtydliga mig, Årsmötet är säkert behörigt utlyst.

Men det är informationen kring medlemsavgiften för 2021 och bortplockning ur medlemsregistret som jag tycker är undermålig och inte på den nivån jag förväntade mig.

Sen är jag besviken på att jag har missat årsmötet, men det är ju en emotionell sak.
Pågående byggprojekt just nu:
"Kombihamnen", blir ingen hamn, men väl en kombiterminal i N-skala med svensk förebild Byggtråd här!
"Glassfabriken" blir en industrimodul med genomgående linje, N-Re.
Användarvisningsbild
tobbeo
Inlägg: 753
Blev medlem: 2014-01-16, 14:09
Ort: Hägersten
Kontakt:

Re: Årsmöte??

Inlägg av tobbeo »

Jag gjorde samma miss! Informationen var nog lite tvetydig, i alla fall för en åldring som jag.
Faktumet att jag som styrelseledamot i MMM har access till forumet och därmed såg kallelsen och inte anade ugglor i mossen.
Som kassör i MMM skickar jag ut påminnelser om medlemsavgiften tre gånger. 1 april plockas de som inte betalt bort. i dagsläget är vi 97 medlemmar.
Jag tror att det genom denna tvetydighet har "Modulsyd" missat många medlemmar. I dagsläget är det väl ca 27 medlemmar varav ett fåtal deltar på mötet( 1/4)."- Gör om och gör rätt" säger jag inte;)
Tompa
Inlägg: 2409
Blev medlem: 2013-09-06, 12:06
Ort: Stockholm

Re: Årsmöte??

Inlägg av Tompa »

Det är ju inget som hindrar att man betalar in medlemsavgiften nu och går med i föreningen "igen" så att säga, om man ramlat ur av misstag.
Årsmötet missar man ju såklart men man blir ju fortsatt medlem för hela 2021.
Användarvisningsbild
AlexanderEhn
Inlägg: 1157
Blev medlem: 2017-07-11, 23:47
Kontakt:

Re: Årsmöte??

Inlägg av AlexanderEhn »

Jo absolut. Har redan swishat avgiften för 2021.
Får se hur kvickt kassör och forumadmin agerar, borde ju få läsa diskussionerna även om jag inte är med i röstlängden.
Pågående byggprojekt just nu:
"Kombihamnen", blir ingen hamn, men väl en kombiterminal i N-skala med svensk förebild Byggtråd här!
"Glassfabriken" blir en industrimodul med genomgående linje, N-Re.
HugoLindahl
Inlägg: 31
Blev medlem: 2016-06-10, 02:21

Re: Årsmöte??

Inlägg av HugoLindahl »

Alexander jag vill meddela att det är fler än du som missat. Men nu har även jag betalt.
Johnny
Inlägg: 340
Blev medlem: 2012-05-08, 10:28
Ort: Jönköping
Kontakt:

Re: Årsmöte??

Inlägg av Johnny »

Samma här!

Kanske gick "rensningen" i snabbaste laget?
Skriv svar

Återgå till "Allmänt"