FastClock

Allmäna diskussioner och information
Robban
Inlägg: 258
Blev medlem: 2014-01-18, 10:07

Re: FastClock

Inlägg av Robban »

Kan ju faktiskt nämna att (Anndråjjd 5.1 till trots) MrClock på 4 paddor (varav en uppkopplad till projektor) + ett antal telefoner fungerade KLOCK-rent under helgens övningar i Tyresö.

Robban
AndersB
Inlägg: 454
Blev medlem: 2012-05-09, 02:15

Re: FastClock

Inlägg av AndersB »

AndersB skrev:
Robban skrev:"Råkade" köpa en ny klösbräda i lördags :mrgreen: med inbyggd projektor och Android 5.1, en Lenovo yoga tablet 3.
Tankade hem MRclock direkt men när man tar upp den i helskärm så syns inte siffrorna utan bara skiljekolonet, funkar normalt annars.
Är det något som känns igen?

Tillägg, strular bara i liggande läge, stående skärm är OK.

Robban
Tackar för rapporten.
Ska be appkodaren att titta på det. Vi har haft en del strul med ändringar i Android 5 i andra sammanhang så det är inte otroligt att det kan finns något i MRClock också.
mvh/anders
Vi kunde inte återskapa problemet i någon av de Android-versioner vi provade, däribland 5.1.1
Vi har dock inte tillgång till någon Yoga tablet, så det är just nu lite svårt att få fram vad problemet beror på.
Om någon upptäcker problemet på någon annan platta/telefon så rapportera!
mvh/anders
Robban
Inlägg: 258
Blev medlem: 2014-01-18, 10:07

Re: FastClock

Inlägg av Robban »

Väcker liv i den här tråden igen.
Är det någon som vet om MrClock fungerar med fler än 4 "enheter"?
Får det inte att fungera med fler än 4 paddor eller en dator och 3 paddor.
Ja, jag har provat olika routrar.

Robban
AndersB
Inlägg: 454
Blev medlem: 2012-05-09, 02:15

Re: FastClock

Inlägg av AndersB »

Robban skrev: 2018-08-19, 16:10 Är det någon som vet om MrClock fungerar med fler än 4 "enheter"?
Får det inte att fungera med fler än 4 paddor eller en dator och 3 paddor.
Ja, jag har provat olika routrar.
I de serverprogram som jag har koll på (den rena servern på windows och Android-appen) så finns det inga inbyggda begränsningar.
Däremot kan det finnas i den maskin du kör servern på, men knappast så lite som 4 klienter (minns jag rätt så har t.ex. windows nån begränsning på 64 enheter vid ip-kommunikation).

Nyare versioner av servern kan använda "multi-cast" vilket innebär att ett enda meddelande skickas ut på nätverket vilket alla klienter kan lyssna på. Här finns då inga begränsningar alls.

Jag har inte sett några problem kring detta på våra körningar och det är ofta rejält många klienter igång.

mvh/anders
Robban
Inlägg: 258
Blev medlem: 2014-01-18, 10:07

Re: FastClock

Inlägg av Robban »

Provade idag med jobbets trådlösa modem/router, då funkar det med en dator som server och 8 Androider som klienter (hade inte fler).
Glad i hågen så krälade jag ner till Classe i pölen och handlade en trådlös router med en massa antenner, funkade det? Självklart inte med fler än 5 enheter.
Kollar jag i setupen till den nya routern så ser jag alla 9 anslutna, den är inte ansluten till nätet iofs. om det kan påverka.

Robban
Användarvisningsbild
daniel
Inlägg: 3545
Blev medlem: 2012-05-08, 10:15

Re: FastClock

Inlägg av daniel »

Jag har problem med min Android-telefon. Om telefonen har konfigurerats för två olika trådlösa nätverk och är inom räckvidd för båda dessa, och det ena nätet saknar internet-anslutning, så väljer telefonen automatiskt det andra. Även om jag uttryckligen talar om för telefonen att det ska ansluta till det första nätet. Det som händer är att telefonen ansluter till det nät jag vill att det ska ansluta till, men när det inte når internet så kopplar det ifrån och ansluter till det andra nätet. Google betraktar förmodligen detta som en feature men jag betraktar det som en bugg.

Nu tror inte jag att det är detta som är problemet för dig Robban men jag nämner det utifall att.
Robban
Inlägg: 258
Blev medlem: 2014-01-18, 10:07

Re: FastClock

Inlägg av Robban »

Jodå, det händer på några av lurarna/paddorna här med, men ber man de att glömma det nätet så ligger de kvar på den jag vill.
Så något annat måste (bör?) det vara, ska se om jag hinner sätta upp den routern som nån slavsändare till ComBort´s bredband och se om det gör någon skillnad.
Problemet med att använda den lilla trådlösa är nog täckningen i Strandskolan då den är lång och nu vid nästa körning i 2 plan.

Robban
Skriv svar

Återgå till "Allmänt"