Lokaler till modulträffar

Allmäna diskussioner och information
Användarvisningsbild
daniel
Inlägg: 3545
Blev medlem: 2012-05-08, 10:15

Lokaler till modulträffar

Inlägg av daniel »

Jag har hittat en intressant webbsida om man letar efter en lokal för modulträffar:
http://www.scenrum.nu/

Med vänlig hälsning
Daniel
Användarvisningsbild
Sunesson
Inlägg: 841
Blev medlem: 2012-05-09, 02:11
Ort: Brämhult

Re: Lokaler till modulträffar

Inlägg av Sunesson »

Det var en intressant sida, Daniel. Perfekt!

Mvh

Thomas
Thomas Sunesson
SethSwede
Inlägg: 576
Blev medlem: 2014-01-18, 10:09

Re: Lokaler till modulträffar

Inlägg av SethSwede »

Tack Daniel
Användarvisningsbild
PeGe
Inlägg: 41
Blev medlem: 2015-06-08, 20:31

Re: Lokaler till modulträffar

Inlägg av PeGe »

När jag går i olika köpcentrum och gallerior ser jag ofta affärslokaler som är tomma, stängda och trista. Jag brukar tänka
att det skulle pigga upp med en moduljärnväg där istället. Det borde kunna vara läge för en win-win situation, lokalägaren
lånar ut lokalen gratis en helg men får en attraktion som drar lite folk samtidigt som modulägarna får tillfälle att visa
upp sina tåg och moduler. Finns det någon som prövat att fråga?
Per
Användarvisningsbild
LLJ
Inlägg: 4297
Blev medlem: 2012-05-08, 10:27

Re: Lokaler till modulträffar

Inlägg av LLJ »

PeGe skrev:När jag går i olika köpcentrum och gallerior ser jag ofta affärslokaler som är tomma, stängda och trista. Jag brukar tänka
att det skulle pigga upp med en moduljärnväg där istället. Det borde kunna vara läge för en win-win situation, lokalägaren
lånar ut lokalen gratis en helg men får en attraktion som drar lite folk samtidigt som modulägarna får tillfälle att visa
upp sina tåg och moduler. Finns det någon som prövat att fråga?
Per
Största problemet med detta är att en träff, även en mindre sådan, kräver en viss planering i förväg och de som hyr ut lokaler hyr ut så fort de bara kan.
Mao för att det skall funka så måste man kunna planera ihop det hela på säg en vecka. Har man satt upp en bana vill man gärna att den får stå upp längre än bara en dag, och hur fungerar det då med säkerhet, försäkringar mm i en sådan tillfällig lokal?

/Lars
Användarvisningsbild
carlstaffanholmer
Inlägg: 25
Blev medlem: 2014-01-16, 14:07
Ort: Hallunda i Norsborg, Botkyrka, Södra StorStockholm

Re: Lokaler till modulträffar

Inlägg av carlstaffanholmer »

Nu, tre år senare tittar jag efter de lokaler vi hyrt, eller försökt hyra, och finner nästan ingen av dem på denna sida. Om någon av dem finns med så är lokalerna ännu inte måttsatta. Jag bor nära Riksteatern i Hallunda och känner till deras lokaler, och finner även dem icke måttsatta. Folkets hus som är närmaste granne med bibliotek, lunchrestaurang, konstutställningar och 4-5 teatersalonger i fantastiska lokaler, inte ett enda mått. Subtopia i Alby på andra sidan E4 har däremot måttsatt alla sina lokaler, från hangaren på 2150 kvm, till minsta loftet på 250 kvm. men, eftersom de riktar sig till filmproduktionsbolag, med en annan förmodad budget, och en närhet till Stockholm city på 15 minuter, så tror jag det är lönlöst att ens be om en prisuppgift.
Att skolor där vi fått möjlighet att hyra in oss, till exempel Karinslundsskolan i Strängnäs och en skola vars namn jag inte vet men som ligger i Gimo inte ens finns representerade på denna sida tycker jag är lite konstigt. Det värsta är väl att Riksteatern som driver sidan inte är mer aktiva. Teleborgshallen är skolexempel på hur man ska presentera sig, överskådligt och precist, med priser och mått, men vilka priser sen!? Sannerudsskolan i Kil finns med, men jag har för mig att killarna i lokala föreningen fått låna hallen gratis, därför att kommunen har förståelse för att ideella föreningar kanske inte kan betala marknadshyror. Hade man bott i Kil, så hade man haft lokal! :-)
Användarvisningsbild
AlexanderEhn
Inlägg: 1153
Blev medlem: 2017-07-11, 23:47
Kontakt:

Re: Lokaler till modulträffar

Inlägg av AlexanderEhn »

Bra sida!

Fascinerad över den fullständigt obefintliga sökfunktionen. Nästan omöjlig att använda...
Pågående byggprojekt just nu:
"Kombihamnen", blir ingen hamn, men väl en kombiterminal i N-skala med svensk förebild Byggtråd här!
"Glassfabriken" blir en industrimodul med genomgående linje, N-Re.
plj
Inlägg: 202
Blev medlem: 2012-05-09, 02:16

Re: Lokaler till modulträffar

Inlägg av plj »

En annan sak att tänka på är att elen kan vara avstängd om en lokal står tom. Så där tillkommer säkert kostnader för till och frånkoppling i så fall.
Skriv svar

Återgå till "Allmänt"