De som arrangerar träffar bestämmer hur deras träff ska vara. Är det bara trafikspelsnördar som arrangerar träffar så blir det enbart trafikspelsträffar. ModulSyds styrelse/ledningsgrupp har ända sedan starten 2007 haft önskan att fler arrangerar träffar och då har också fler möjlighet att bestämma inriktningen på träffen.AlexanderEhn skrev: ↑2018-12-08, 21:50 Jag håller med om att valmöjligheterna när det gäller publikkörningar är rätt begränsade. ”Välja & vraka” som Daniel skriver stämmer inte på det området.
Jag är inte helt säker på att det är rätt väg att gå. DreamTrack är idag en väldigt stor träff att arrangera och det är en massa jobb. Jag har full förståelse för att det finns önskemål att "allt" ska finnas på DreamTrack, publik, marknad och trafikspel, men det gör också att det blir en massa arbete att få allt att gå ihop. DT-19, som blir utan publik, utan marknad och där boende och mat hanteras av vår hyresvärd kommer innebära en stor lättnad för oss arrangörer. De två senaste åren har jag knappt hunnit se banorna på DreamTrack då det har varit bokstavligen fullt upp från 8 på morgonen till 24 på kvällen. Anders Östlund, Per Johansson och Jonas Hjelm som har varit ansvariga för DreamTrack före mig har samma erfarenheter.AlexanderEhn skrev: ↑2018-12-08, 21:50 Nu har ju DT19 ingen publik av rimliga och förklarliga skäl.
Men vi kanske skulle redan nu skulle spåna på lokal för DT20 som klarar storbana och publik & mässa. Som vi har råd med. Är den ekvationen omöjlig är det ju tyvärr så.
Jag tror man behöver släppa idén om att "alla ska vara med på allt" och istället inse att vi är så många modulrallare att vi har råd att arrangera träffar för mer specifika intresseområden. Och där de som är intresserade av lite av varje kan åka på olika träffar. Jag tror att modulsverige mår bra av det.