N_RE på DT18

N-skale-moduler enligt Fremo:s N-RE-standard enligt europeisk förebild

Moderator: AndersB

AndersB
Inlägg: 454
Blev medlem: 2012-05-09, 02:15

N_RE på DT18

Inlägg av AndersB »

Med ett par dagar kvar på anmälningstiden så ser det ut att bli en banan i ungefär samma storlek som förra året.
7 bemannade stationer (och ett par som vi brukar köra obemannade) anmälda.
Lite tråkigt att det bara är moduler från en FNISS'are och inga alls från N-skala Väst.
Banan i övrigt kommer från Östgötarna, Skåningar och Danmark.
mvh/anders
Daniel Rydell
Inlägg: 378
Blev medlem: 2015-08-30, 21:47

Re: N_RE på DT18

Inlägg av Daniel Rydell »

Vi är två stycken från n-skala Väst som anmält moduler till americaN men ändå vill vara med på något eller några trafikspel på nRe-modul.
Användarvisningsbild
AlexanderEhn
Inlägg: 1153
Blev medlem: 2017-07-11, 23:47
Kontakt:

Re: N_RE på DT18

Inlägg av AlexanderEhn »

Jag anser mig nog tillhöra N-Skala Väst, har två linjemoduler. Men det är inte så noga. :)

Som jag förstod det var det en del FNISSare som inte kunde hela helgen.
Pågående byggprojekt just nu:
"Kombihamnen", blir ingen hamn, men väl en kombiterminal i N-skala med svensk förebild Byggtråd här!
"Glassfabriken" blir en industrimodul med genomgående linje, N-Re.
Daniel Rydell
Inlägg: 378
Blev medlem: 2015-08-30, 21:47

Re: N_RE på DT18

Inlägg av Daniel Rydell »

AlexanderEhn skrev: 2018-01-28, 20:08 Jag anser mig nog tillhöra N-Skala Väst, har två linjemoduler. Men det är inte så noga. :)
Klart du tillhör N-skala Väst. Om du inte redan har gjort det tycker jag du ska beställa en tröja med vårt tryck på innan DT. 🙂
AndersB
Inlägg: 454
Blev medlem: 2012-05-09, 02:15

Re: N_RE på DT18

Inlägg av AndersB »

AlexanderEhn skrev: 2018-01-28, 20:08 Jag anser mig nog tillhöra N-Skala Väst, har två linjemoduler. Men det är inte så noga. :)

Som jag förstod det var det en del FNISSare som inte kunde hela helgen.
Ajdå, hade av någon anledning fått för mig att du var Östgöte :oops:

Kommer ihåg när jag i Habo (på den tiden DT gick i Habo) råkade kalla en lokalbo där för smålänning - attans vilket liv det blev! Hade ingen aning om att vi råkat passera gränsen strax innan Habo :shock:

Sorry, då har faktiskt N-skala Väst fördubblat sitt vanliga deltagande räknat i antal moduler :)

mvh/anders
Daniel Rydell
Inlägg: 378
Blev medlem: 2015-08-30, 21:47

Re: N_RE på DT18

Inlägg av Daniel Rydell »

AndersB skrev: 2018-01-29, 09:21 Sorry, då har faktiskt N-skala Väst fördubblat sitt vanliga deltagande räknat i antal moduler :)

mvh/anders
Det gjorde vi väl redan förra året? Jag kanske skulle trycka in en linjemodul hos er bara för att slå rekord. :D

Sen har vi nog någon eller några medlemmar som inte kan vara med hela helgen, men som funderar på att delta delar av DT utan moduler.
Användarvisningsbild
AlexanderEhn
Inlägg: 1153
Blev medlem: 2017-07-11, 23:47
Kontakt:

Re: N_RE på DT18

Inlägg av AlexanderEhn »

AndersB skrev: 2018-01-29, 09:21
AlexanderEhn skrev: 2018-01-28, 20:08 Jag anser mig nog tillhöra N-Skala Väst, har två linjemoduler. Men det är inte så noga. :)

Som jag förstod det var det en del FNISSare som inte kunde hela helgen.
Ajdå, hade av någon anledning fått för mig att du var Östgöte :oops:

Kommer ihåg när jag i Habo (på den tiden DT gick i Habo) råkade kalla en lokalbo där för smålänning - attans vilket liv det blev! Hade ingen aning om att vi råkat passera gränsen strax innan Habo :shock:

Sorry, då har faktiskt N-skala Väst fördubblat sitt vanliga deltagande räknat i antal moduler :)

mvh/anders

Jag ser detta som en milstolpe! Tack vara det skrivna ordet blir jag inte avslöjad av min göteborgska! :D
Vi sågs ju i Hässleholm, men det är inte säkert att person och alias är så lätt att koppla ihop.


Jag trodde nog också att Habo ligger i småland, i ärlighetens namn. Och då bor jag ändå uppenbarligen i samma län som Habo!


Japp Daniel, jag har varit nära att beställa en tröja förut, kanske ska göra slag i saken nu. ;)
Pågående byggprojekt just nu:
"Kombihamnen", blir ingen hamn, men väl en kombiterminal i N-skala med svensk förebild Byggtråd här!
"Glassfabriken" blir en industrimodul med genomgående linje, N-Re.
Användarvisningsbild
IngvarÖsterberg
Inlägg: 357
Blev medlem: 2013-02-26, 15:19
Ort: Partille

Re: N_RE på DT18

Inlägg av IngvarÖsterberg »

Det är det där med landskap och län!
Mullsjö och Habo ligger i Jönköpings län, men i landskapet Västergötland sägs det.
Och försök kalla en Mullsjöbo för smålänning... så får man veta var man finns. :(

Hälsar Ingvar.
Bosatt i Partille i Västergötland. :D
Användarvisningsbild
AlexanderEhn
Inlägg: 1153
Blev medlem: 2017-07-11, 23:47
Kontakt:

Re: N_RE på DT18

Inlägg av AlexanderEhn »

IngvarÖsterberg skrev: 2018-01-29, 16:52 Det är det där med landskap och län!
Mullsjö och Habo ligger i Jönköpings län, men i landskapet Västergötland sägs det.
Och försök kalla en Mullsjöbo för smålänning... så får man veta var man finns. :(

Hälsar Ingvar.
Bosatt i Partille i Västergötland. :D
Haha!! Är det så?! :D
Då är jag också ut och cyklar. Komiskt.
Bor ju i Västra Götalands län!
Pågående byggprojekt just nu:
"Kombihamnen", blir ingen hamn, men väl en kombiterminal i N-skala med svensk förebild Byggtråd här!
"Glassfabriken" blir en industrimodul med genomgående linje, N-Re.
Användarvisningsbild
AlexanderEhn
Inlägg: 1153
Blev medlem: 2017-07-11, 23:47
Kontakt:

Re: N_RE på DT18

Inlägg av AlexanderEhn »

Förresten, jag antar att vagnar & lok behöver kort till trafikspelet.

Hittar jag instruktioner om hur jag gör dem här på forumet eller är det enklast att titta på Fremos N-Re-sida?
Pågående byggprojekt just nu:
"Kombihamnen", blir ingen hamn, men väl en kombiterminal i N-skala med svensk förebild Byggtråd här!
"Glassfabriken" blir en industrimodul med genomgående linje, N-Re.
Skriv svar

Återgå till "N-RE"