T44 ljud från ESU

Boostrar, dekodrar, signaler, m.m. Montering av dekodrar i lok. Datorprogram och programmering.
Fredman
Inlägg: 507
Blev medlem: 2012-05-09, 02:10
Ort: Geflemodul i Gävle

T44 ljud från ESU

Inlägg av Fredman »

Finns det någon som har lyckats stänga av pysljudet som kommer automatiskt när man stegar in körstegen även när man har allt ljud avstängt.

Thomas
Gävle
Användarvisningsbild
daniel
Inlägg: 3549
Blev medlem: 2012-05-08, 10:15

Re: T44 ljud från ESU

Inlägg av daniel »

Finns det en funktionsknapp som stänger av allt ljud på dekodern, men där pysljudet fortfarande är på? Det låter som en bugg i dekoderns programvara och att det är något som borde felanmälas till ESU.

Mvh Daniel
Användarvisningsbild
jhjelm
Inlägg: 983
Blev medlem: 2012-05-08, 10:29
Ort: Timmele

Re: T44 ljud från ESU

Inlägg av jhjelm »

Man kan välja i Lokprogrammer vilka ljud som ska vara möjliga att använda hela tiden.

MVH Jonas
Fredman
Inlägg: 507
Blev medlem: 2012-05-09, 02:10
Ort: Geflemodul i Gävle

Re: T44 ljud från ESU

Inlägg av Fredman »

Vi har ESU programering på klubben men hittar inte var man stänger av detta ljud.
Mvh T
Användarvisningsbild
jhjelm
Inlägg: 983
Blev medlem: 2012-05-08, 10:29
Ort: Timmele

Re: T44 ljud från ESU

Inlägg av jhjelm »

Om det inte finns en funktionsknapp för ljudet så måste man väl ha original-filen för att kunna göra inställningen.

Är det Jeco som gjort ljudfilen?

Med vänlig hälsning, Jonas
Användarvisningsbild
z750asn
Inlägg: 166
Blev medlem: 2012-05-08, 10:29

Re: T44 ljud från ESU

Inlägg av z750asn »

Vilken version är det på dekodern?
Det finns ett ventilatorljud som oavsett version manövreras med F5.

//Anders S
Användarvisningsbild
Eke
Inlägg: 1340
Blev medlem: 2012-05-09, 02:09

Re: T44 ljud från ESU

Inlägg av Eke »

Tror det finns två olika T44 ljud, Jecos och så tror jag ESU har ett också! Men jag kan ha fel!
Det kan ju i så fall skilja på dom, jag har en jeco T44 med ljud och tror inte jag har några pysljud när jag stegar fartstegen!

Mvh. Peter
Fredman
Inlägg: 507
Blev medlem: 2012-05-09, 02:10
Ort: Geflemodul i Gävle

Re: T44 ljud från ESU

Inlägg av Fredman »

Jag trodde det var Jecos så jag tankade in T44 ljudet från ESUs hemsida men det var samma.Decodern är en versin 3.5.
Ljudet finns på en funktionsknapp oxå och det går att stänga av hänvisningen till Fxx knappen men det kommer ändå när man lägger in första körsteget i båda riktningarna fast inget ljud är aktiverat.Om jag inte minns fel så har/hadde Jonas Olsson samma problem.
Mvh T
Skriv svar

Återgå till "El, elektronik och programvara"