En dryg vecka har nu gått sedan DT14 avslutades och jag har börjat smälta intrycken lite efter ett mycket trevligt men intensivt DreamTrack!
Kan konstatera att det krånglade lite i början med Lenzhandtagen, hade gjort en uppdatering av Z21:an kvällen innan det var dags att dra iväg till Norrahammar vilket kanske var lite vågat! Ingen av funktionsknapparna funkade nu på Lenzhandtagen!

Det visade sig att även med denna så började funktionerna på Lenzbussen att krångla efter ett tag, troligtvis som jag redan innan befarat skulle Lenzcentralen kunna "prata ihjäl" Rocos Z21 om dom lagrade loken i Lenzcentralen blev för många!
Rocos Z21 ska kunna hantera ca: 100 lok samtidigt medans Lenzcentralen kan uppdatera kontinuerligt upp till 228 lok som någon gång varit aktiva i centralen, jag hade hoppats att vi inte skulle gå över gränsen med vad Z21 skulle klara på snifferingången där Lenzcentralen var inkopplad men tyvärr låg gränsen lägre än jag trott och när alla glada lokförare började köra omkring på banan med hjälp av dom tre handtagsbusssarna så blev det nog lite för mycket att ha en pratglad Lenzburk att hantera också!
Efter en liten tupplur när den publika delen var över klurade jag lite på vad som skulle göras, och kom fram till att ta bort Lenzcentralen och ersätta den med en Multimus som central på samma sätt som vi gjorde på DT13 vilket visade sig att funka bra då!
Neddaterade min Z21 till den äldre programvaran och kopplade in en Multimus istället för Lenzcentralen på snifferingången för att Lenzhandtagen skulle funka! Och se, det verkade funka!

Resten av träffen verkade systemet stabilt och jag hörde inga klagomål!
X-bus (för Roco körhandtagen) Funkade bra hela träffen vad jag vet!
Loconet funkade också bra hela tiden med undantag för ett par störningar när Lenzbussen krånglade som mest! Troligtvis pga. Z21:an var överbelastad av Lenzcentralen!
Kontentan av elddopet för Multibussen eller vad man nu ska kalla den är att jag ändå är ganska nöjd, hade egentligen tänkt mig full funktionalitet även för Lenzhandtagen men med bytet till Multimusen som Xpressnetcentral så nedgraderar man Lenzsystemet till V3.0 vilket betyder att endast F1-F12 blir tillgängliga!
Dock finns funderingar som jag dryftat med kunniga modulvänner hur det möjligtvis kan fixas i framtiden så att Lenzcentralen kan användas som det var tänkt! Vi får se vad som händer på den fronten!
Ska även maila Roco med lite feedback om vad som hänt efter den senaste uppdateringen!
Det känns ganska bra att ha fördubblat handatgsadresserna för X-bus och Xpressnethandtagen samtidigt som man även kan köra Loconet!

Ska även börja rita på lite kopplingsanvisningar för Handtagssladdar och annat för att lägga upp på forumets medlemssidor för den som är nyfiken på hur det funkar och vill göra egna sladdar!
Men innan detta tar jag gärna emot lite feedback på hur ni tyckte det funkade och om det finns något som kan förbättras!
Vänliga hälsningar / Peter "Eke"