LogixNG - Ett nytt verktyg i JMRI

Boostrar, dekodrar, signaler, m.m. Montering av dekodrar i lok. Datorprogram och programmering.
Användarvisningsbild
daniel
Inlägg: 3545
Blev medlem: 2012-05-08, 10:15

Re: LogixNG - Ett nytt verktyg i JMRI

Inlägg av daniel »

DagCatoSkårvik skrev: 2021-12-05, 23:49 Hei Daniel,
jeg har mange Logixfunksjoner pr idag. Vil gjerne konvertere dem til LogixNG. Men er skeptisk til å konvertere alle på en gang. Vil det bli mulig å konvertere Logixene en for en slik at jeg kan få testet dem ut før jeg går videre med den neste?
Hej Dag Cato,

Jag jobbar på det och hoppas att det kan komma på plats i januari. Den lösning jag arbetar på nu innebär att du kan gå in i tabellen för alla Logix och exportera en enskild Logix till LogixNG.

Använder du JMRI production releases (4.24) eller JMRI test releases (4.25.8)? Nästa production release 4.26 kommer strax att släppas och kommer inte ha med denna funktionalitet, men jag hoppas att testversionen 4.99.1 kommer att ha den. JMRI är på väg att gå från 4.x till 5.x och det är därför som vi kommer att börja numrera testversionerna 4.99.x efter att 4.26 har kommit ut.

Den viktigaste skillnaden mellan 4.x och 5.x är att 4.x kan köras på Java 8, medan 5.x kräver Java 11.
DagCatoSkårvik
Inlägg: 52
Blev medlem: 2013-09-07, 00:51

Re: LogixNG - Ett nytt verktyg i JMRI

Inlägg av DagCatoSkårvik »

Hei Daniel,
takk for svar :-)
Jeg bruker versjon 4.24. Grunnen til mitt spørsmål om å imortere Logix enkeltvis er at jeg tok en fullstendig import, deaktiverte alle Logix og aktiverte de importerte LogixNG. Da fungerte det ikke.

Jeg har et script som leser kommandoer fra et billedstillverk og som aktiverer de tilhørende Logix for å stille togveger og skiftetogveger samt stille rett farge på sporplanen (Control Panel Editor). Inspirasjonen kommer fra Ebilock 950 :-)

Bild

Jeg har så smått begynt å aktivere og teste importerte Logix enkeltvis men jeg synes det blir vanskelig å holde oversikten. Derfor ser jeg fram til muligheten å importere enkeltvis :-)
MVH
Dag Cato
Användarvisningsbild
daniel
Inlägg: 3545
Blev medlem: 2012-05-08, 10:15

Re: LogixNG - Ett nytt verktyg i JMRI

Inlägg av daniel »

Jag har fixat export av Logix till LogixNG:
https://github.com/JMRI/JMRI/pull/10451

Men den kommer med först i JMRI test version 4.99.1 som vi hoppas kommer ut i januari. Notera att denna kräver Java 11.
Användarvisningsbild
daniel
Inlägg: 3545
Blev medlem: 2012-05-08, 10:15

Re: LogixNG - Ett nytt verktyg i JMRI

Inlägg av daniel »

Hej Dag Cato,

Om du får problem med LogixNG är du välkommen att höra av dig till mig eller fråga på forumet.

Mvh Daniel
DagCatoSkårvik
Inlägg: 52
Blev medlem: 2013-09-07, 00:51

Re: LogixNG - Ett nytt verktyg i JMRI

Inlägg av DagCatoSkårvik »

daniel skrev: 2021-12-09, 01:31 Hej Dag Cato,

Om du får problem med LogixNG är du välkommen att höra av dig till mig eller fråga på forumet.

Mvh Daniel
Supert :-)
MVH
Dag Cato
Skriv svar

Återgå till "El, elektronik och programvara"