Är det dax än?

Lokalgrupp som ordnar träffar i Östergötland.
Ivan
Inlägg: 43
Blev medlem: 2012-05-09, 02:22

Re: Är det dax än?

Inlägg av Ivan »

Vore jättetrevligt om det kunde komma igång igen! Vi var ett gäng som träffades sporadiskt i Linköping-Ödeshög när Östgötatrafiken var aktiv sist. Nu har Ödeshög blivit Tranås och vi träffas väl inte så ofta som vi kanske i hjärtat vill. Själv är jag lite bunden av ett "tvättstugeschema" på jobbet med varannan helg och kvällar och sambon jobbar kväll sön - torsdag plus två illbattningar som kräver sin uppmärksamhet!

Frågan är hur demografin ser ut? Verkar vara en hel del från Norrköping som är igång nu. Berraf har rört på sig från Ödeshög till Tranås. Har för mig att Per kommer från dessa trakter oxå. MarcusH är i Linköping och jag bor i Finspång. Vet inte vilka andra nära och långväga gäster som kan/vill, men roligt vore om man kunde dra igång lite träffar. Även om inte alla kan komma alla gånger så kan kanske någon komma någon gång! Kanske lite teman från gång till gång så att de som är duktiga kan sprida sin kunskap till de som vill lära sig!

Som alltid är frågorna När, Var, Hur!
StaffanWiman
Inlägg: 785
Blev medlem: 2012-05-09, 02:18

Re: Är det dax än?

Inlägg av StaffanWiman »

Jag bor i Linköping. Åker någon onsdag då och då till Finspång och deltar i Fmjk:s körningar.

Staffan
Ivan
Inlägg: 43
Blev medlem: 2012-05-09, 02:22

Re: Är det dax än?

Inlägg av Ivan »

Kanske vore en trevlig upptakt om det gick att ordna ett studiebesök hos Fmjk för intresserade ModulSyd:are? :-)
StaffanWiman
Inlägg: 785
Blev medlem: 2012-05-09, 02:18

Re: Är det dax än?

Inlägg av StaffanWiman »

Ja, deras bana är verkligen fin. Varierende landskap med motiv från trakten. Dessutom intressant kombination av 2 och 3R. Jag brukar ju vara ganska kritisk mot 3R men i det här fallet är 3R-delen absolut lika fin som 2R. K-räls och mycket proffsigt byggande är nog förklaringen.



Staffan
Bilagor
DSC_0108.JPG
DSC_0108.JPG (136.24 KiB) Visad 7775 gånger
ErikKuiper
Inlägg: 1237
Blev medlem: 2012-05-09, 02:15

Re: Är det dax än?

Inlägg av ErikKuiper »

Ett besök i Finspång låter som en bra aktivitet.

/Erik
StaffanWiman
Inlägg: 785
Blev medlem: 2012-05-09, 02:18

Re: Är det dax än?

Inlägg av StaffanWiman »

De kör i princip varje onsdag mellan ungeför 4 och 7.

Följ gärna med, jag åker en à två gånger i månaden.

Staffan
ErikKuiper
Inlägg: 1237
Blev medlem: 2012-05-09, 02:15

Re: Är det dax än?

Inlägg av ErikKuiper »

Då får vi nog vänta till mars eller så. Just nu har jag sena möten på jobbet på onsdagar.

/Erik
TobiasHamström
Inlägg: 54
Blev medlem: 2012-05-09, 02:17

Re: Är det dax än?

Inlägg av TobiasHamström »

Nu måste det väl ändå vara dags snart! Någon som är sugen på en modulträff i den mindre (hehe) skalan? :D
/Tobias Hamström
Verkebäck, Namnlösa, Rälinge, och lite till i N-RE
Skriv svar

Återgå till "Östgötatrafiken"