Töva Timmerterminal

Moduler byggda efter MMM-H0-2R-standarden
Användarvisningsbild
MickeWestberg
Inlägg: 2101
Blev medlem: 2015-04-15, 23:28
Ort: Stockholm

Re: Töva Timmerterminal

Inlägg av MickeWestberg »

Klart det räcker med denna sida upp, men jag vill ändå dubbelsäkra allt. Och jag har inte det minsta stress att montera upp allting så fort som möjligt, ser inga problem med nån skruv här och där. Jag kommer i god tid istället så slipper jag stressa på och få magsår och blodtrycksproblem som blir allt vanligare i jakten på att spara minuter.

Förövrigt så har jag varit med om en snubbe som körde lastbil och ansåg att en stor pall med olivolja inte behövdes säkras då den var så tung och stabil ändå. Han fick bromsa in ganska tvärt på parkeringen till den butik jag då jobbade i då en bil plötsligt backade ut framför honom. Den stabila pallen med olivolja kanade över flaket och sen forsade det ut olivolja. Kan säga att det nog var sista gången han struntade i att förankra lasten.
Medgrundare av Moderna MälarModuler....och antitrafikspelare.
fs_toni
Inlägg: 722
Blev medlem: 2014-01-16, 12:40

Re: Töva Timmerterminal

Inlägg av fs_toni »

MickeWestberg skrev: 2020-08-28, 22:06 Klart det räcker med denna sida upp, men jag vill ändå dubbelsäkra allt. Och jag har inte det minsta stress att montera upp allting så fort som möjligt, ser inga problem med nån skruv här och där. Jag kommer i god tid istället så slipper jag stressa på och få magsår och blodtrycksproblem som blir allt vanligare i jakten på att spara minuter.
Bara man själv är nöjd så...
Själv är det snarare allt jäkla skruvande som tidigare skapat stress för mig när man har många moduler med till en träff.
Användarvisningsbild
MickeWestberg
Inlägg: 2101
Blev medlem: 2015-04-15, 23:28
Ort: Stockholm

Re: Töva Timmerterminal

Inlägg av MickeWestberg »

På 2r sidan så blir det mest bara fokus på Tövamodulen och endast ssm körningar, så det får räcka, det blir bara jobbigt att ha flera moduler utspridda i banan. Kan anmäla mina andra 2r moduler om inte töva får plats och då gör det inget om det blir lite skruvande. Likabra att klargöra det att Töva inte kommer att dyka upp på renodlade trafikspelsträffar.
Medgrundare av Moderna MälarModuler....och antitrafikspelare.
Användarvisningsbild
Östvall
Inlägg: 343
Blev medlem: 2017-02-26, 20:51

Re: Töva Timmerterminal

Inlägg av Östvall »

Igår fick jag se den live och måste säga att jag är grymt imponerad. Riktigt snyggt utförande, låååång och jag ser verkligen fram att få se den i full längd och med trafik.
Användarvisningsbild
MickeWestberg
Inlägg: 2101
Blev medlem: 2015-04-15, 23:28
Ort: Stockholm

Re: Töva Timmerterminal

Inlägg av MickeWestberg »

Tack Anders. Fattar inte hur jag haft disciplinen att jobba med detta projekt.
Medgrundare av Moderna MälarModuler....och antitrafikspelare.
fs_toni
Inlägg: 722
Blev medlem: 2014-01-16, 12:40

Re: Töva Timmerterminal

Inlägg av fs_toni »

MickeWestberg skrev: 2020-08-28, 23:07 Likabra att klargöra det att Töva inte kommer att dyka upp på renodlade trafikspelsträffar.
Det är ditt beslut som respekteras såklart, men jag vill ändå säga att det hade varit otroligt häftigt att få köra timmertåg mellan två så fina terminaler som Ryr Timmer och Töva Timmerterminal!
Användarvisningsbild
MickeWestberg
Inlägg: 2101
Blev medlem: 2015-04-15, 23:28
Ort: Stockholm

Re: Töva Timmerterminal

Inlägg av MickeWestberg »

Kan kanske sträcka mig till enklare trafikspel där det inte är dödsseriöst och där man får köra sitt eget tåg.
Medgrundare av Moderna MälarModuler....och antitrafikspelare.
fs_toni
Inlägg: 722
Blev medlem: 2014-01-16, 12:40

Re: Töva Timmerterminal

Inlägg av fs_toni »

MickeWestberg skrev: 2020-09-03, 14:24 Kan kanske sträcka mig till enklare trafikspel där det inte är dödsseriöst och där man får köra sitt eget tåg.
Jag kan försöka mig på lite "lobbying" för en sådan träff i framtiden och försöka få dit Lennart (Ryr) också då. :-)
Samt att min egen kombiterminal säkert kan ta emot ett och annat timmertåg också på en sådan träff :-)
Användarvisningsbild
AlexanderEhn
Inlägg: 1153
Blev medlem: 2017-07-11, 23:47
Kontakt:

Re: Töva Timmerterminal

Inlägg av AlexanderEhn »

MickeWestberg skrev: 2020-09-03, 14:24 Kan kanske sträcka mig till enklare trafikspel där det inte är dödsseriöst och där man får köra sitt eget tåg.
Kommer gärna på en sådan träff! :)
Pågående byggprojekt just nu:
"Kombihamnen", blir ingen hamn, men väl en kombiterminal i N-skala med svensk förebild Byggtråd här!
"Glassfabriken" blir en industrimodul med genomgående linje, N-Re.
Användarvisningsbild
MickeWestberg
Inlägg: 2101
Blev medlem: 2015-04-15, 23:28
Ort: Stockholm

Re: Töva Timmerterminal

Inlägg av MickeWestberg »

Arbetet har inte stannat av på Töva-terminalen även om jag inte har lagt upp något på länge. Samtliga staket är nu klara och det har varit så fruktansvärt tråkigt att hålla på med så det har dragit ut på tiden. Har även gjort en beskrivning med lite information och data om lastplatsen som jag tänkte att ni forumkamrater kunde kolla igenom. Kan vara bra att tänka på om vid alla typer av körningar.
Töva modulbeskrivning.pdf
(103.34 KiB) Nerladdad 136 gånger
Medgrundare av Moderna MälarModuler....och antitrafikspelare.
Skriv svar

Återgå till "MMM-H0-2R - moduler"