Soptippen

Moduler byggda efter Fremo N-RE-standarden

Moderator: AndersB

Användarvisningsbild
kasoe
Inlägg: 954
Blev medlem: 2012-05-09, 02:17

Soptippen

Inlägg av kasoe »

Fick mail från Anders B idag och inser att jag inte lever som jag lär... Men nu har jag klämt in min egen anmälan till Dream-track 2013! :)

I ssamband med det så kände jag att jag kanske ska lägga ut lite info om den modul som jag anmälde. Det är den enda modul jag har idag och den är "nästan klar"... Till DT-2011 snabbbyggde jag denna under någon månad och den nådde en skaplig nivå av färdigt men inte helt klar.

Med mitt lätt stökiga liv som just nu är extra stökigt då vi egentligen är hemlösa (även om vi har tak över huvudet) så har det inte blivit mycket av planerna på de andra moduler jag tänkte göra. Men en sak kan jag göra, det är att få klart soptippen...

Bilder kommer, men det som jag måste göra, rakt ur huvudet.
- Bygga brofundament fårn den övergivna vägbron
- Komplettera med mer buskar och annan markbeläggning i "skogen"
- Sätta räcken på vägbron
- Se till att det blir skog på hela modulen

Den ökända elkopplingen lär vara korrigerad numera... :oops:

Jag kastar upp denna tråd för att minnas själv och för att ge mig lite press om att göra något klart till DT'13, hoppas vi ses där och att ni anmäler era moduler så snart ni kan! Jag räknar med att komma dit med en helt färdig "soptippsmodul"!

Nu är tärningen kastad, måste planera upp vidare arbete med modulen... :)

Hälsar
Anders Ö
Anders Östlund
Huvudintressen är Svenskt i 0, Amerikansk N-skala och en hel del annat inom MJ...
Bygger du i nollan? Kika in på www.nollan.nu
Användarvisningsbild
kasoe
Inlägg: 954
Blev medlem: 2012-05-09, 02:17

Re: Soptippen

Inlägg av kasoe »

Det gick ju som det gjorde med det jag "utlovade" till 2013, såg likadan ut 2014 också... Men till 2015 har jag faktiskt ambitionen att göra den klar!

Listan ser fortfarande ut som ovan och jag tror jag har hittat det mesta av materialet så jag kan fortsätta. Modulen fick jag till mig igår efter att den har varit på lite turné...

Ska försöka lägga ut minst någon bild här innan DT, lovar inget... Samma med eventuellt "körande", om det blir i närheten av förra året så kommer jag ha fullt upp hela helgen och hinner i bästa fall bara plocka upp och kanske ner modulen... Den som lever får se... :)

Hälsar,
Anders Ö - med en ständig ambition...
Anders Östlund
Huvudintressen är Svenskt i 0, Amerikansk N-skala och en hel del annat inom MJ...
Bygger du i nollan? Kika in på www.nollan.nu
Skriv svar

Återgå till "N-RE - moduler"