Ottertail Road

Moduler byggda efter Fremo N-RE-standarden

Moderator: AndersB

Användarvisningsbild
PerRosqvist
Inlägg: 38
Blev medlem: 2012-09-01, 23:50

Ottertail Road

Inlägg av PerRosqvist »

Arbetet går sakta frammåt. "Växelpolkontakter" har övergivits till förmån för "Grodsaftare" ;) I gårkväll kopplades det och i om med det så är underarbetet snart klart och uppmärksamheten kan åter riktas mot översidan. Förhoppningsvis är stationen presentabel till DT2013. Eller rättare sagt det måste den vara då jag anmält både modul och mig själv :) Bygget kan följas mer i detalj här: http://sneakcast.blogspot.se/
Bilder finns här (förhoppningsvis) :-)


//Pelle
AndersB
Inlägg: 454
Blev medlem: 2012-05-09, 02:15

Re: Ottertail Road

Inlägg av AndersB »

Trevligt - befinner vi oss i england? Stationshuset påminner om det jag "tillfälligt" satt på en modul och det har sin hemvisst i england...

Du frågade följande i en annan tråd...
PerRosqvist skrev:Nu har jag slagit på stort och anmält mig till DT-2013. Men jag märker att det var ett tag sedan jag bevistade forumet, då jag inte hittar modulbiblioteket. Jag vill ju lägga till min halvfärdiga modul. Hur gör jag? Kan ju inte bara anmäla in modulen utan att BA vet hur den ser ut eller hur? :?

Hittar länkar i det gamla forumet till det gamla modulbiblioteket men då hamnar jag bara på 404 sidan.

/Pelle
Biblioteket som fanns på gamla ModulSyd-forumet är sedan länge avsomnat.
För Fremo N-RE finns ett samlat internationellt bibliotek men det är bara öppet för FREMO-medlemmar.
Här i Sverige är de flesta aktiva inte medlemmar i Fremo så vi saknar ett öppet bibliotek.

Just nu är det jag som samlat på mig modulritningarna och jag har alla som varit med eller tänkt vara med på någon svensk körning senaste åren. Formatet är det officiella för Fremo, dvs ett lite äldre Autocad -format.
Du får gärna skicka över en skiss (anders.bostrom@mollehem.se) på din modul så kan jag fixa det.
Vem som tar hand om N-RE på DT-2013 vet jag inte - en gissning på Olle...

mvh/anders
Användarvisningsbild
PerRosqvist
Inlägg: 38
Blev medlem: 2012-09-01, 23:50

Re: Ottertail Road

Inlägg av PerRosqvist »

javssit befinner vi oss i England. Landet med de udda skalorna och de brutalfulsnygga loken och den något märkliga lastprofilen. ;-)
Efter att modulen (på idéstadiet) varit både svenskt -40 och amerikanskt -20 tal så hamnade jag i ett något udda fack i engelskt 30-40-50tal någonting.

Jag skickar en skiss på spårläget och mått så är jag tacksam om du vill konvertera till CAD. Sedan får vi väl helt enkelt ta tag i planbiblioteket ;-)

//Pelle
AndersB
Inlägg: 454
Blev medlem: 2012-05-09, 02:15

Re: Ottertail Road

Inlägg av AndersB »

På våra körningar i Danmark brukar en englandsentusiast vara med. Han samlar på allt engelskt rullande.
Finns det något som kvalificerar sig för begreppet "fulsnyggt" så är det verkligen engelska lok :lol:
mvh/anders
Användarvisningsbild
PerRosqvist
Inlägg: 38
Blev medlem: 2012-09-01, 23:50

Re: Ottertail Road

Inlägg av PerRosqvist »

Uppdateringar, små men ändå... :p

//Pelle :geek:
Användarvisningsbild
berraf
Inlägg: 67
Blev medlem: 2012-05-09, 02:11

Re: Ottertail Road

Inlägg av berraf »

Spännande med engelskt stuk!
Tillhör dom som gärna skulle vilja har ett Class 36 diesellok för på South Eastern Railroad är allt välkommet :)
Användarvisningsbild
PerRosqvist
Inlägg: 38
Blev medlem: 2012-09-01, 23:50

Re: Ottertail Road

Inlägg av PerRosqvist »

@Berra Jag hör av mig när det börjar närmas provkoppling. Och jag hittat en ba(r)nvakt :lol:
Användarvisningsbild
AiR
Inlägg: 149
Blev medlem: 2012-05-09, 15:01

Re: Ottertail Road

Inlägg av AiR »

AndersB skrev:På våra körningar i Danmark brukar en englandsentusiast vara med. Han samlar på allt engelskt rullande.
Finns det något som kvalificerar sig för begreppet "fulsnyggt" så är det verkligen engelska lok :lol:
mvh/anders
Kul! Jag har naturligtvis även en Brittisk modul som ligger i bakhuvet och skvalpar. Det finns fula GWR Autocoahcer att köra Sandwich med och Grafars fulaste rälsbuss, en GWR DMU i gömmorna. Och ett väldans tjusigt austeritylok, SR Q1 class, från Dapol (kolla här http://en.wikipedia.org/wiki/SR_Q1_class).

Här är DMU:n, inte mycket till detaljering.

Bild
AiR - Andersson i Rakvattnet - H0 N och så mycket mer...
Användarvisningsbild
PerRosqvist
Inlägg: 38
Blev medlem: 2012-09-01, 23:50

Re: Ottertail Road

Inlägg av PerRosqvist »

;) På tal om fulast. Då ligger Class Q1 bra till (eller... )
http://youtu.be/pS63s97xJBk
Bild
Användarvisningsbild
Eke
Inlägg: 1340
Blev medlem: 2012-05-09, 02:09

Re: Ottertail Road

Inlägg av Eke »

Ja...*s* hiskeligt fult! Men det är roligt det med, allt behöver ju inte vara så linjeskönt och tillrättalagt för att det ska vara intressant!

Mvh. Peter
Skriv svar

Återgå till "N-RE - moduler"