Ramstad V2

Moduler byggda efter Fremo N-RE-standarden

Moderator: AndersB

MartinRamsten
Inlägg: 8
Blev medlem: 2013-01-18, 17:50

Ramstad V2

Inlägg av MartinRamsten »

Har under en tid funderat på att bygga en ny version av Ramstad. Detta blir därför tråden för bygget.

Stationen är en N-Re modul i tre delar. Den är inspirerad av flertalet Tyska H0-moduler, samt första versionen av Ramstad.

Bifogar den spårplan jag kommit fram till hittills, så kom gärna med idéer och synpunkter om vad som kan förbättras/förändras.
Tanken är att stationen ska vara funktionell i både trafikspel och fri körning. Det finns bland annat flertalet industrier, och en stor rullbangård för trafikspel. Har sedan innan även två st 2->1, som kan hängas på ändarna, om enkelspår behövs.
Bilagor
Ramstad V2.PNG
Användarvisningsbild
daniel
Inlägg: 3545
Blev medlem: 2012-05-08, 10:15

Re: Ramstad V2

Inlägg av daniel »

Mycket trevlig :)
Lycka till!
GustavLundström
Inlägg: 26
Blev medlem: 2015-10-28, 11:32
Ort: Stockholm

Re: Ramstad V2

Inlägg av GustavLundström »

Hej!
Vad kul och spännande! Vad kommer att hända med gamla Ramstad: rivning och ombyggnad eller behåller du den?

Jag sålde ju min Fristad i Nässjö och jag har förstått att det finns en efterfrågan på färdiga moduler, så fundera på om den gamla stationen skulle kunna leva vidare någon annanstans istället för att riva den. Fler moduler i Sverige betyder fler och roligare träffar!

Hälsningar Gustav
Användarvisningsbild
AlexanderEhn
Inlägg: 1153
Blev medlem: 2017-07-11, 23:47
Kontakt:

Re: Ramstad V2

Inlägg av AlexanderEhn »

Ser spännande ut Eddie! :D
Pågående byggprojekt just nu:
"Kombihamnen", blir ingen hamn, men väl en kombiterminal i N-skala med svensk förebild Byggtråd här!
"Glassfabriken" blir en industrimodul med genomgående linje, N-Re.
Skriv svar

Återgå till "N-RE - moduler"