Modulträff i Rydal? - en liten undersökning

Bilder och text från träffar som varit
Användarvisningsbild
AlexanderEhn
Inlägg: 1153
Blev medlem: 2017-07-11, 23:47
Kontakt:

Modulträff i Rydal? - en liten undersökning

Inlägg av AlexanderEhn »

Hej!

-- Uppdatering kring träff i Rydal --
Var i kontakt med Tommy på Marks Fastighetsbolag idag och de är på gång att skriva ett långsiktigt kontrakt med en hyresgäst för just den stora lokalen som var tilltänkt.

Därmed faller möjligheten att en modulträff i Rydal i November.

Och med sammanhanget att Höglandståg i Nässjö verkar bli bra och att många verkar pepp på den träffen tycker jag vi satsar fullt ut på Nässjö!
Har du anmält dig än?? :D

https://hoglandstag.se/


-------------------------------------------------
Jag börjar få riktigt besvärande modulträffsabstinens. Det kommer ju inte gå att ha någon större träff under våren, men jag är hoppfull inför hösten.
Sommaren 2020 hade vi en modellutställning på Rydals Museum utanför Skene i Marks kommun. Vi kollade runt lite i faciliteterna med Intendent Pontus och tittade på följande lokal.

Har idag pratat med Tommy på Mark Kommuns fastighetsbolag, och det ser ut att finnas goda möjligheter för modulträff där!

Jag har kollat i kalendrar osv och de två mittenhelgerna i November är bästa alternativet under hösten.
För att få in lite indikationer har jag satt ihop ett formulär ni gärna får fylla i. 😃

Det går såklart bra att diskutera nedan också.

https://forms.gle/YKo5nWFDMnXbwzZV7
Det finns en möjlighet att arrangera en modulträff i en lokal (1200 kvm) i Rydal utanför Skene.
Detta formulär syftar till att få en indikation på lämplig helg samt arrangemangsform för träffen.
Tanken är att ha en N-skalebana (NR-E) och en H0-bana (MMM/FREMO 2R/3R).
Övriga former för träffen är öppna för input, hör av dig med idéer!
Här är några bilder på lokalen.
Fler bilder och mer info om lokalen finns här. Det är Rullsalen som är aktuell. https://www.mark.se/politik-och-organis ... kpU3Qbhfz4
159087407_10157695589230653_4893148576528339827_n.jpg
159171613_10157695589320653_7715728216316011955_n.jpg
Senast redigerad av 1 AlexanderEhn, redigerad totalt 2021 gånger.
Pågående byggprojekt just nu:
"Kombihamnen", blir ingen hamn, men väl en kombiterminal i N-skala med svensk förebild Byggtråd här!
"Glassfabriken" blir en industrimodul med genomgående linje, N-Re.
Användarvisningsbild
daniel
Inlägg: 3545
Blev medlem: 2012-05-08, 10:15

Re: Modulträff i Rydal? - en liten undersökning

Inlägg av daniel »

Jag har inga N-RE-moduler men väl 10 meter bangård för americaN.

Finns det boende i närheten? Möjlighet att övernatta i lokalen, t ex på golv (luftmadrass)? Finns i så fall tillgång till dusch?

Är det en internträff (endast modul-folk välkomna) eller körning inför publik? Under nuvarande omständigheter (Corona) föredrar jag en ren intern körning.

Hur ser kostnaden ut för deltagande?

Prata med Stefan Fjällemark, ordf. ModulSyd, om du vill ha ModulSyd med på tåget.
BoA
Inlägg: 94
Blev medlem: 2017-10-20, 17:55

Re: Modulträff i Rydal? - en liten undersökning

Inlägg av BoA »

Det är 5,5 km till Kinna, rimligt avstånd för de som inte kan övernatta i lokalen, om nu detta är möjligt förstås.
Lydde Gård, Kinna kan vara ett alternativ.
/Bosse
GöranA
Inlägg: 57
Blev medlem: 2020-09-30, 21:24
Ort: Alingsås

Re: Modulträff i Rydal? - en liten undersökning

Inlägg av GöranA »

Inga 0-moduler? Fan också, Skene/Kinna är ju nästgårds :(
Användarvisningsbild
StefanFjällemark
Inlägg: 1338
Blev medlem: 2014-09-01, 07:35
Ort: Stenungsund på Västkusten

Re: Modulträff i Rydal? - en liten undersökning

Inlägg av StefanFjällemark »

GöranA skrev: 2021-05-21, 17:22 Inga 0-moduler? Fan också, Skene/Kinna är ju nästgårds :(
Det är gott om plats, så det finns väl inget hinder för en 0-bana..
Hälsningar från Stefan på västkusten :geek:
Ordförande i Svenskt Modulforum och medlem i FREMO, VMJF och MJF Rälsbiten
Användarvisningsbild
LLJ
Inlägg: 4297
Blev medlem: 2012-05-08, 10:27

Re: Modulträff i Rydal? - en liten undersökning

Inlägg av LLJ »

0:an är intressant även för mig. Dock så måste jag ha hjälp med transport i så fall.
Om 0:an blir ett tredje tänkbart alternativ så kan jag sprida informationen för att se intresset bland 0:an rallare.

@Alexander: Kan du justera ditt formulär så att man kan fylla i de skalor (N/H0/0) man är intresserad att deltaga i vid träffen?

/Lars
Användarvisningsbild
AlexanderEhn
Inlägg: 1153
Blev medlem: 2017-07-11, 23:47
Kontakt:

Re: Modulträff i Rydal? - en liten undersökning

Inlägg av AlexanderEhn »

Arrangemanget är helt öppet för att formas med idéer.

Det ENDA som finns såhär långt är en lokal och två datumalternativ. Så det finns alla möjligheter att göra bidra, fixa och forma arrangemanget som önskas.

När det gäller logi och mat så finns det alternativ för det på vandrarhem och boende i närhet och i omnejd. Golvförläggning kanske kan ordnas, såg faktiskt att det fanns dusch vid toaletterna i samma lokal, men fräschheten & standard kanske inte är den bästa, men lär duga för ett par duschar. Har inte kollat möjligheter till golvförläggning.

Det är inte bestämt om det är en internträff eller med publik några timmar på lördagen. Det finns önskemål längs hela skalan från endast trafikspel till mässa med utvalda leverantörer.
Pågående byggprojekt just nu:
"Kombihamnen", blir ingen hamn, men väl en kombiterminal i N-skala med svensk förebild Byggtråd här!
"Glassfabriken" blir en industrimodul med genomgående linje, N-Re.
Användarvisningsbild
AlexanderEhn
Inlägg: 1153
Blev medlem: 2017-07-11, 23:47
Kontakt:

Re: Modulträff i Rydal? - en liten undersökning

Inlägg av AlexanderEhn »

daniel skrev: 2021-05-21, 06:28 Jag har inga N-RE-moduler men väl 10 meter bangård för americaN.

Finns det boende i närheten? Möjlighet att övernatta i lokalen, t ex på golv (luftmadrass)? Finns i så fall tillgång till dusch?

Är det en internträff (endast modul-folk välkomna) eller körning inför publik? Under nuvarande omständigheter (Corona) föredrar jag en ren intern körning.

Hur ser kostnaden ut för deltagande?

Prata med Stefan Fjällemark, ordf. ModulSyd, om du vill ha ModulSyd med på tåget.
Går det att köra med europeiskt material på bangården (Peco cd55) så är det intressant till N-Re. Annars, om inte Fagerhult tillfredställer AmN-behovet tillräckligt, så kanske det går att ha en AmN-bana om någon vill det.

Boendet besvarade ovan.

Kostnaden för deltagandet är av naturliga skäl inte bestämt, därav frågan kring stöttande förening i formuläret.

Jo, jag har pratat med Stefan redan.
Pågående byggprojekt just nu:
"Kombihamnen", blir ingen hamn, men väl en kombiterminal i N-skala med svensk förebild Byggtråd här!
"Glassfabriken" blir en industrimodul med genomgående linje, N-Re.
Användarvisningsbild
AlexanderEhn
Inlägg: 1153
Blev medlem: 2017-07-11, 23:47
Kontakt:

Re: Modulträff i Rydal? - en liten undersökning

Inlägg av AlexanderEhn »

LLJ skrev: 2021-05-22, 10:38 0:an är intressant även för mig. Dock så måste jag ha hjälp med transport i så fall.
Om 0:an blir ett tredje tänkbart alternativ så kan jag sprida informationen för att se intresset bland 0:an rallare.

@Alexander: Kan du justera ditt formulär så att man kan fylla i de skalor (N/H0/0) man är intresserad att deltaga i vid träffen?

/Lars
Hej,

I och med att jag personligen inte har något intresse i 0:an så har det inte varit min plan, men visst, vill ni arrangera en 0'an bana så går det säkert.
Nej, kan inte ändra formuläret i och med att många redan har svarat och undersöka skalaintresset inte är syftet med formuläret.

Syftet med formuläret är att ta reda på vilken helg som passar och vilken arrangemangsform som är lämplig.
Pågående byggprojekt just nu:
"Kombihamnen", blir ingen hamn, men väl en kombiterminal i N-skala med svensk förebild Byggtråd här!
"Glassfabriken" blir en industrimodul med genomgående linje, N-Re.
Användarvisningsbild
AlexanderEhn
Inlägg: 1153
Blev medlem: 2017-07-11, 23:47
Kontakt:

Re: Modulträff i Rydal? - en liten undersökning

Inlägg av AlexanderEhn »

Uppdaterade introtexten i formuläret.
1D08B896-2C23-4510-A193-A821300DFD0F.jpeg
Pågående byggprojekt just nu:
"Kombihamnen", blir ingen hamn, men väl en kombiterminal i N-skala med svensk förebild Byggtråd här!
"Glassfabriken" blir en industrimodul med genomgående linje, N-Re.
Skriv svar

Återgå till "Träffar som varit"