Norrköping 2013

Bilder och text från träffar som varit
Användarvisningsbild
FredrikB
Inlägg: 138
Blev medlem: 2012-05-09, 02:16
Ort: Drammen, Norge

Re: Norrköping 2013

Inlägg av FredrikB »

daniel skrev:Skulle det man skrivit försvinna så kan man då klistra in det på nytt, alternativt tillfälligt spara undan det i en textfil tills forumet kommer igång igen.
Om man kör Firefox eller Chrome finns pluginet "Lazarus Form Recovery" som kommer ihåg saker man skriver i formulär på webbsidor, så man kan rädda den gamla texten om servern slutar svara eller ens fumliga fingrar klickar fel. Det har hjälpt mig mer än en gång.

Mvh

Fredrik
JanB
Inlägg: 14
Blev medlem: 2012-05-09, 02:18

Re: Norrköping 2013

Inlägg av JanB »

Lagt till några lok. Ser fram emot Norrköping.
/Jan
Bilagor
Lok lista 3r NKPG_13(1).xls
(18 KiB) Nerladdad 236 gånger
Normalspår BJ
Smalspår Uddevalla-Lelångenbanan
http://www.lelangenbanan.se/
Rolandhs
Inlägg: 96
Blev medlem: 2012-05-09, 02:13

Re: Norrköping 2013

Inlägg av Rolandhs »

Hej alla,

lägger upp sista justeringen på loklista, kompletterat med en del jag hittade från förra året.
Ändringar av adresser el liknande gör vi nu på plats.

// R
Bilagor
Lok lista 3r NKPG_13rev1.xls
(40.5 KiB) Nerladdad 248 gånger
MartinRamsten
Inlägg: 8
Blev medlem: 2013-01-18, 17:50

Re: Norrköping 2013

Inlägg av MartinRamsten »

Hej

Jag kommer, utan moduler. Jag bor i Norrköping och behöver alltså ingen bädd. Jag kommer till museét direkt efter att jag slutat skolan, ca kl.15.00. Jag vill gärna ha lunch lördag o söndag. Är med på middag ev. fredag kväll om möjligt men ej lördag kväll.
Ska bli kul att träffa alla!

/ Martin Ramsten, Norrköping
Användarvisningsbild
LarsN
Inlägg: 211
Blev medlem: 2012-07-13, 01:44
Ort: Norrköping

Re: Norrköping 2013

Inlägg av LarsN »

Rolandhs skrev:Hej alla,

lägger upp sista justeringen på loklista, kompletterat med en del jag hittade från förra året.
Ändringar av adresser el liknande gör vi nu på plats.

// R
Hej Roland

Har du tid över och vill fylla på loklistan så lägg till dessa lok.

SJ RA Rapid 4. Adress 88. DCC
SJ D 101 Adress 81. DCC
SJ UB. Adress 82. Motorola
SJ UE. Adress 83. Motorola
SJ GC RC2 1091. Adress 84. Motorola
SJ RC3 1016. Adress 85. Motorola

Multippelkopplat
SJ GC Rc4 1309 Adress 86.
SJ GC Rc4 1318 Adress 87

Mvh/Lasse N
Mvh/Lasse
Vagnsta, Dundret mm.
Rolandhs
Inlägg: 96
Blev medlem: 2012-05-09, 02:13

Re: Norrköping 2013

Inlägg av Rolandhs »

OK

@Lars fixar loklista.

@ Martin se inlägg på sid 6 så har museét satt en gräns hur många man bjuder på fri lunch/middag vilket vi förbehåller i första hand till de som släpar dit en massa moduler..

// R
Nicke
Inlägg: 833
Blev medlem: 2012-05-09, 02:11

Re: Norrköping 2013

Inlägg av Nicke »

Det börjar dra ihop sig för packning, och för att inte ta med för mycket vill jag stämma av några saker:

Stora analoga klockan - inger trafikspel = den behövs inte?
Min gamla 90-graderskurva - anmäld "vid behov", verkar inte vara inritad = lämnas hemma?
IB ?
Booster (Lenz 102) ?
Z21 ?
Annat?

X2 lämnas hemma denna gång, övriga lok fylls på i listan på plats, för nu verkar det lite sent

Ser fram emot att träffas igen!
/Nicke
Johnny
Inlägg: 340
Blev medlem: 2012-05-08, 10:28
Ort: Jönköping
Kontakt:

Re: Norrköping 2013

Inlägg av Johnny »

nicke skrev: IB ?
Booster (Lenz 102) ?
Z21 ?
Ta gärna med ovan citerade enheter! Vore intressant att testa z21:an.

//Johnny
ThomasPettersson
Inlägg: 25
Blev medlem: 2012-05-09, 02:12

Re: Norrköping 2013

Inlägg av ThomasPettersson »

nicke skrev: Min gamla 90-graderskurva - anmäld "vid behov", verkar inte vara inritad = lämnas hemma?
Får du med kurvan i bilen så ta med den, om det blir nödvändigt att justera banan.

Hälsningar
Thomas
Rolandhs
Inlägg: 96
Blev medlem: 2012-05-09, 02:13

Re: Norrköping 2013

Inlägg av Rolandhs »

Hej @all

följande pressmeddelande har gått ut från museét och i morron fm mellan 10 - 10:30 sitter undertecknad i lokalradion.

""Tåghelg på Arbetets museum



För fjärde året i rad bjuder tågentusiasterna i föreningen Modul Syd på tågshow på Arbetets museum i Norrköping. En 50 meter lång järnväg kommer att ringla sig fram genom ett modellandskap i Laxholmskällaren.



Tåghelgen på Arbetets museum har blivit en populär aktivitet som återkommer en gång om året. Nu är det återigen dags för modellrallarna i Modul syd att bygga upp en 50 meter lång tågbana. Nytt för i år är att Arbetets museum ställer upp med egen modul (del av modellandskapet) som heter Årets Arbetslivsmuseum.



På fredag eftermiddag kommer banan att byggas upp av en mängd moduler som olika personer har förberett. Modul Syd heter gruppen som gör det här och de är en intressesammanslutning som funnits sen 2007. Gruppens främsta mål är att sprida byggande av moduler och att ha kul i ett socialt sammanhang. Delar av gruppen brukar turnera runt, ungefär som ett rockband, och bygga tågbanor för allmän beskådan runt om i Sverige. Banorna ser olika ut varje gång.



Barnen kommer att få en egen tågbana att leka med. I museets kreativa verkstad kan de dessutom bygga egna landskapsdelar till barnbanan.



ÖPPETTIDER:

Lördag 26 januari kl. 11-17

Söndag 27 januari kl.11-16



FÖR MER INFORMATION:
Torsten Nilsson, arbetslivsintendent, 011-23 17 26, torsten.nilsson@arbetetsmuseum.se
Linda Hagberg, kommunikationschef, 070 356 35 26, linda.hagberg@arbetetsmuseum.se
""

// Roland S
Skriv svar

Återgå till "Träffar som varit"