Nkpg 3r - träff 2016

Bilder och text från träffar som varit
Användarvisningsbild
StefanFjällemark
Inlägg: 1339
Blev medlem: 2014-09-01, 07:35
Ort: Stenungsund på Västkusten

Re: Nkpg 3r - träff 2016

Inlägg av StefanFjällemark »

Nu ligger det med i kalendern samt länk till mer info på Svenskt Modelljärnvägsforum. :)
Hälsningar från Stefan på västkusten :geek:
Ordförande i Svenskt Modulforum och medlem i FREMO, VMJF och MJF Rälsbiten
ThomasPettersson
Inlägg: 25
Blev medlem: 2012-05-09, 02:12

Re: Nkpg 3r - träff 2016

Inlägg av ThomasPettersson »

Hej,
Lägger upp modulbanan.
Banplan 2016.pdf
(1.28 MiB) Nerladdad 417 gånger
Hälsningar
Thomas
Fredman
Inlägg: 507
Blev medlem: 2012-05-09, 02:10
Ort: Geflemodul i Gävle

Re: Nkpg 3r - träff 2016

Inlägg av Fredman »

Hejsan.
Kanske inte klart för alla vilket styrsystem som skall användas?
Vem tar ansvaret för systemet?
Stationsbemanning? Kanske kan diskuteras på Fredagseftermiddagen?
MVH Thomas F.
Rolandhs
Inlägg: 96
Blev medlem: 2012-05-09, 02:13

Re: Nkpg 3r - träff 2016

Inlägg av Rolandhs »

Hej alla,
System för körningen är Loconet med LN boxar, vi har ingen utsedd EA(ngt för dig Thomas??) men vi har tillgång till flera IB och troligen även ngn z21:a, stationer förutsätter jag har med booster till sin del + de som har LN boxar ta med dessa.
Stationsbemanning tar vi på plats och även om vi behöver använda stafettpinne.
Mat till fredag kv blir typ lunchlåda fr coop "som förra året" om ngn vet om man kommer sent och har ätit på vägen vänligen meddela detta senast torsdag.
Lördag bokar vi från pizzeria och äter i närliggande hojlokal.
Enligt mina beräkningar så får alla plats på centralen, skulle ngt strula så kan vi härbärgera ngn hos N-gänget i lokstallarna.
Väl mött och glöm inte tyg om ni har.
Nicke
Inlägg: 833
Blev medlem: 2012-05-09, 02:11

Re: Nkpg 3r - träff 2016

Inlägg av Nicke »

Jag har som nämnts ett rum bokat på centralen, vill gärna veta om det blir fullt (4 bäddar) annars blir det dyrt per person.
En sammanställning allra senast onsdag behövs.

Jag tar med Z21, RSCLD och minst 5 LN-boxar, samt 2 boostrar.
LarsRobert
Inlägg: 1115
Blev medlem: 2015-06-08, 20:33

Re: Nkpg 3r - träff 2016

Inlägg av LarsRobert »

Jag kan ställa upp som utfyllnad i ett rum för fyra eller också kan jag plockas bort i något annat rum om det då blir delbart med fyra för flera och om det spar ett rum. Hoppas ni fattar vad jag menar... Har själv ett enkelrum bokat i reserv som kan avbokas. Behöver också ett besked senast onsdag.
Rolandhs
Inlägg: 96
Blev medlem: 2012-05-09, 02:13

Re: Nkpg 3r - träff 2016

Inlägg av Rolandhs »

Hej
@ Nicke enl min sov placering så blir det 3 i "ditt" rum och Jan P har bokat 3 rum av vilket han ska ett själv + en inneboende, i de 2 resterande huserar 3 + 3 ( ev 1 Per G) personer. enl fil på sida 1. Hoppas LarsRobert står med på listan annars får han plats hos Nicke??

Jag kan hämta nycklar som brukligt på fredag em??
LarsRobert
Inlägg: 1115
Blev medlem: 2015-06-08, 20:33

Re: Nkpg 3r - träff 2016

Inlägg av LarsRobert »

Bra. Jag är med på listan så då kör jag på det och avbokar det egna rummet i morgon.
Användarvisningsbild
PeGe
Inlägg: 41
Blev medlem: 2015-06-08, 20:31

Re: Nkpg 3r - träff 2016

Inlägg av PeGe »

Det verkar som att jag hamnar lite på sidan av och riskerar att bli betraktad som lite asocial. För min del känns det ändå bäst att jag den här gången behåller min bokning på Pro Nova. Hoppas att ni andra inte tycker att jag sviker er.
Per G
PS. Det är nåt fel med klockan på detta forum eftersom tidigare inlägg är daterade på ännu inte inträffade klockslag. DS.
Nicke
Inlägg: 833
Blev medlem: 2012-05-09, 02:11

Re: Nkpg 3r - träff 2016

Inlägg av Nicke »

Grejen är att det inte är som när det var vandrarhem, då betalade man per person, nu betalar vi fullt pris för 4-bäddsrum även om det bara är en per rum (ca 2500), för det priset får man nog bättre standard någon annanstans i så fall....
men blir vi 3 per rum så är väl det okej (drygt 800 per man mot 1250 om man är två)

Att någon vill ha eget rum har jag inget problem med.
Skriv svar

Återgå till "Träffar som varit"