Moduljuntan i Borås

Bilder och text från träffar som varit
Användarvisningsbild
MickeC
Inlägg: 1874
Blev medlem: 2012-05-09, 02:13
Kontakt:

Re: Moduljuntan i Borås

Inlägg av MickeC »

RickardNordström skrev:Var det bara jag som såg Aurel?
Inte då, det var bara jag som hade otur när jag skrev. :oops:

Nu är det korrigerat
//Micke C - Mikael Carlsson
VMJF - FREMO
Hökerum som N-RE
Crawford Valley i americaN
Användarvisningsbild
Magnus
Inlägg: 308
Blev medlem: 2012-05-09, 02:10
Ort: Borås

Re: Moduljuntan i Borås

Inlägg av Magnus »

Han kan vara svår att se ibland.

Magnus
Användarvisningsbild
Sunesson
Inlägg: 841
Blev medlem: 2012-05-09, 02:11
Ort: Brämhult

Re: Moduljuntan i Borås

Inlägg av Sunesson »

Magnus, Berndt, Jonas och jag var på plats idag. Magnus satte dit lite mer markbitar på Sågsten. Jonas lödde kretskort, Bendt jobbade med berget och liften. Själv så gjorde jag en insats på Aurels station, limmade lite på nästa etapp av bygget. Alla berndts moduler plockades ner, och flertalet andra moduler också. Berndts fru hade bakat goda kakor som vi avnjöt, och på grund av det låga deltagarantalet så fick vi flera stycken per man :lol:
Bilagor
Djuuuuup koncentration
Djuuuuup koncentration
Magnus vilar lite, och kollar när Jonas jobbar.
Magnus vilar lite, och kollar när Jonas jobbar.
Ljuset i tunneln kan vara en Österbergare!
Ljuset i tunneln kan vara en Österbergare!
Avancerad tunnelkonstruktion
Avancerad tunnelkonstruktion
Blir det nån station nån gång, tro?
Blir det nån station nån gång, tro?
Thomas Sunesson
Användarvisningsbild
Sunesson
Inlägg: 841
Blev medlem: 2012-05-09, 02:11
Ort: Brämhult

Re: Moduljuntan i Borås

Inlägg av Sunesson »

Ytterligare en onsdag avklarad. Ganska många tillresta denna onsdagkvällen; Timo, Rickard, Theo, Jonas, Lasse, Berndt, Magnus så klart samt undertecknad.
Magnus har påbörjat ytterligare ett evighetsarbete, ballastering av en modul, Rickard hade med sig moduler som fick ytterligare landskapsutrustning inkl. granfrisering, Timo hade med en fin vagn, kanske bra anpassad för en modul som Krutträsk samt så jobbade Timo vidare med en flygplansbyggsats. Han är allbyggare denne mannen. Berndt jobbade med bron på sin ena modul. Själv så ballasterade ( :?: ) jag taket på Aurels nya station och limmade fast lite bergssidor och bergsunderlag på en modul. Jonas var lite allt-i-allo, bland annat granfrisör.
Vi fikade och avnjöt en mycket god tårta som Rickard hade med sig. Tack för det, Rickard.
Bilagor
Flitens lampa lyser. Inte många som har en banracingbil som skräp och förvaringsplats.
Flitens lampa lyser. Inte många som har en banracingbil som skräp och förvaringsplats.
CIMG4028 (1280x960).jpg
En glad brobyggare.
En glad brobyggare.
Försjunkna i filning och litteratur.
Försjunkna i filning och litteratur.
Underbart god tårta.
Underbart god tårta.
Thomas Sunesson
Användarvisningsbild
CurtanSvensson
Inlägg: 824
Blev medlem: 2014-01-10, 00:53

Re: Moduljuntan i Borås

Inlägg av CurtanSvensson »

Som vanligt så missar jag denna tillställning när man kommer från rikets vackraste stad 8-)
Curten
Användarvisningsbild
RickardNordström
Inlägg: 378
Blev medlem: 2013-09-28, 23:17
Ort: Göteborg

Re: Moduljuntan i Borås

Inlägg av RickardNordström »

Det är något skumt med klockan hos Magnus.
Den går alldeles för fort. Besvikelsen är stor varje gång man skall åka hem.
Jag fattar inte vart tiden tog vägen igår.
Hur som helst är det alltid trevligt att träffa er allihopa. Curtan var saknad, dock desto mer tårta till oss andra.
När nästa besök blir får framtiden utvisa.
Stort tack till Jonas för ideérna och hjälpen med granarna :)

Mvh Rickard
Användarvisningsbild
Magnus
Inlägg: 308
Blev medlem: 2012-05-09, 02:10
Ort: Borås

Re: Moduljuntan i Borås

Inlägg av Magnus »

Det är definitivt fel på klockan den snurrar som en propeller och man hinner ingenting!

Magnus
Användarvisningsbild
Sunesson
Inlägg: 841
Blev medlem: 2012-05-09, 02:11
Ort: Brämhult

Re: Moduljuntan i Borås

Inlägg av Sunesson »

Då det florerar sjukdomar i Hagalund så får man ta till andra mötesplatser. Hastigt bestämdes det att det blev ett mini-möte hos mig, ett MJB-möte light :)
Det blev så bestämt då Berndt hade problem med sitt UE-lok och ville ha det åtgärdat.
På Dreamtrack lossade en koppelhållare. Detta var ju enkelt att lösa, bara att sätta dit dom bifogade plogarna, inga reservdelar behöver köpas.
Så det blev fixat, och det blev lite fika och lite prat om ditten och datten.
Kanske vi träffas i Hagalund nästa uke om sjukdomarna är utrotade då?
Men det ska mer till för att det inte ska bli nån träff alls, om än i mindre omfattning :D
Senast redigerad av 2 Sunesson, redigerad totalt 2016 gång.
Thomas Sunesson
Användarvisningsbild
BerndtÖsterberg
Inlägg: 139
Blev medlem: 2012-07-15, 09:45

Re: Moduljuntan i Borås

Inlägg av BerndtÖsterberg »

Tack för ett snabbt taget beslut, där vi kunde flytta veckans träff och tack för det mycket goda hembakade fikat. Jag får hoppas på en tillfriskning i Hagalund och att vi kan ses nästa vecka.
Användarvisningsbild
Sunesson
Inlägg: 841
Blev medlem: 2012-05-09, 02:11
Ort: Brämhult

Re: Moduljuntan i Borås

Inlägg av Sunesson »

Onsdagsträff som vanligt även denna veckan. Deltagare var Magnus, så klart, Berndt, Jonas och Vincent, och undertecknad. Theo dök upp och hade med sig ett nytillverkat lok, nyligen byggt. Jättefint lok, synd inga bilder togs så alla kunde sett det fina bygget.

Samt så kom det en ny kanske blivande medlem, Gunnar Harrysson från Borås, som jag bjöd in för några dagar sedan.
Kul med nya deltagare.

Mestadels fikade vi, men Jonas hade lite dataarbete att utföra så han var väl den ende som utförde arbete. Tack för gifflarna till fikat, Jonas.
Thomas Sunesson
Skriv svar

Återgå till "Träffar som varit"