Moduljuntan i Borås

Bilder och text från träffar som varit
Användarvisningsbild
Sunesson
Inlägg: 841
Blev medlem: 2012-05-09, 02:11
Ort: Brämhult

Re: Moduljuntan i Borås

Inlägg av Sunesson »

Såg det inte innan men även Berndt är ju med på fikabilden, och håller ett vakande öga :roll:
Thomas Sunesson
Användarvisningsbild
StefanFjällemark
Inlägg: 1338
Blev medlem: 2014-09-01, 07:35
Ort: Stenungsund på Västkusten

Re: Moduljuntan i Borås

Inlägg av StefanFjällemark »

Under Luciatågets väg passerades en rad stationer som levande lystes upp. I Sågsten var det stopp, men inte om Curtan och barnbarnet fått råda, för man hör hur dom diskuterar om inte Magnus skall kunna klara av att passera under viadukten med alla ljusen om han bara drog på lite. Så nära har det aldrig varit från att stationen skulle gått till historien under namnet Lågsten. Se filmen här: https://dl.dropboxusercontent.com/u/308 ... ciatag.mp4
Hälsningar från Stefan på västkusten :geek:
Ordförande i Svenskt Modulforum och medlem i FREMO, VMJF och MJF Rälsbiten
Användarvisningsbild
Sunesson
Inlägg: 841
Blev medlem: 2012-05-09, 02:11
Ort: Brämhult

Re: Moduljuntan i Borås

Inlägg av Sunesson »

Jag tyckte det var ett kul högst tillfälligt namn på Sågsten när alla ljusen var tända framför stationen, men det uppskattades inte av alla!
Men man har inte roligare än man gör sig heller!
Thomas Sunesson
Användarvisningsbild
CurtanSvensson
Inlägg: 824
Blev medlem: 2014-01-10, 00:53

Re: Moduljuntan i Borås

Inlägg av CurtanSvensson »

Nästa år kommer nog Magnus att ta en jädrafart, med kanske något lägre ljus - vem vet!!!! :o
Curten
Användarvisningsbild
Magnus
Inlägg: 308
Blev medlem: 2012-05-09, 02:10
Ort: Borås

Re: Moduljuntan i Borås

Inlägg av Magnus »

Nästa år skall vi köra i Curtans tunnel! Då får vi se om frigoliten brinner.
M
Användarvisningsbild
Sunesson
Inlägg: 841
Blev medlem: 2012-05-09, 02:11
Ort: Brämhult

Re: Moduljuntan i Borås

Inlägg av Sunesson »

Idag var vi faktiskt 6 st; Aurel, Tommy, Jonas, Curt-Ove, Magnus och jag.
Det byggdes stationer, kördes tåg, programmerades lok, och fikades nåt alldeles vansinnigt!
När den store ilsken jänkaren jagade X5:an då fick man skynda in på fritt spår på bangården.
Kort togs det inte många, Cort-Ove tåg inga, och jag tog bara ett som redovisas här.
Nu stundar Julen i Hagalund, Magnus har plockat fram sina filt-tofflor och han och katten ska mysa till det i stugvärmen. Om han inte jobbar förstås? Men Lucia-banan får nog vila lite nu.
Tänk på att det kan vara halt på vägarna nu, och glöm inte att krama varandra i spåret, förlåt, i trafiken menar jag.
Vill passa på att tacka Tommy för dom stora goda lussekatterna samt ett tack till Magnus för den stämningshöjande lyktan med stearinljus på fikabordet. Trevligt!
Bilagor
CIMG3288 (1280x960).jpg
Thomas Sunesson
Användarvisningsbild
MathiasM
Inlägg: 130
Blev medlem: 2012-05-09, 02:19

Re: Moduljuntan i Borås

Inlägg av MathiasM »

Jag blir tårögd av det fina luciatåget!

Väldigt kul att se filmen!
Hoppas jag inte har något krockande nästa år utan äntligen kan få närvara denna ultimata högtid i person.

Mvh
Mathias
Användarvisningsbild
Magnus
Inlägg: 308
Blev medlem: 2012-05-09, 02:10
Ort: Borås

Re: Moduljuntan i Borås

Inlägg av Magnus »

Alltid välkommen!

Magnus
Användarvisningsbild
Sunesson
Inlägg: 841
Blev medlem: 2012-05-09, 02:11
Ort: Brämhult

Re: Moduljuntan i Borås

Inlägg av Sunesson »

Du är ju alltid välkommen, Mathias.
Men nu är det bara att bryta ihop, torka tårarna och komma igen nästa år!

God Jul och Gott Nytt år på Dig!
Thomas Sunesson
Användarvisningsbild
CurtanSvensson
Inlägg: 824
Blev medlem: 2014-01-10, 00:53

Re: Moduljuntan i Borås

Inlägg av CurtanSvensson »

Från går kvällen, i sista minut, tomtefar med att ta två foton. Tomtenissen Aurel körde sitt sista lok kap som jag tror han gjorde nere i Helsingborg under hösten, till ett pris som vi alla hade synpunkter på kanske 5kr för mycket. Sakta gick detta timmertång ca 20 km, ändå efter idogt ändrande av värden från hustomten Magnus. Dom små tomtenissarna tyckte att loket var vackert, fast man han bara med en vända på banan under hela kvällen. Rapiden gjorde en snabb anhalt vid perrong 2 på Krutträsk sent under nattens timma. Tomtenisse Jonas han aldrig att ta av sig jackan under kvällen, han hade så mycket att förtälja tomtefamiljen. Tomtenissen Tommy testade alla sina lok (kanske 20st) upp och ner - här gick det undan, Tomtefar och Tomten Thomas han aldrig med att fotografera. Tomten Thomas han byggde och byggde - alla undrar vad skall detta bli.

God Jul o Gott nytt År!
Bilagor
20151216_214036.jpg
20151216_220818.jpg
Senast redigerad av 1 CurtanSvensson, redigerad totalt 2015 gånger.
Curten
Skriv svar

Återgå till "Träffar som varit"