Modulträff Uppsala, Fyris park 18-21 november

Bilder och text från träffar som varit
Användarvisningsbild
Östvall
Inlägg: 343
Blev medlem: 2017-02-26, 20:51

Modulträff Uppsala, Fyris park 18-21 november

Inlägg av Östvall »

Hej och välkomna till modulträff i Uppsala, Fyris Park 18-21 november (torsdag-söndag).

Träffen är öppen för H0 2r och 3r (och H0e om det finns intresse). Träffen är öppen för alla.

Planen är att köra lite trafikspel, fri körning samt ev publik körning under lördagen (beroende på ev restriktioner). Under trafikspelen kommer vi hålla oss till sent 60-tal men i övrigt är det fritt att köra vad som helst.

Lokalen är stor men uppdelad i flera nivåer, största ytan är 28x15 m. Beroende på hur många som anmäler sig med 2r resp 3r moduler kommer vi att kunna nyttja de olika nivåerna på olika sätt.

Kostnad: 200kr deltagaravgift för samtliga dagar, (100 kr om man är med endast 1 dag)

Boende och mat ordnas av deltagarna själva, torsdag kväll och söndag lunch ordnas det korv och bröd för den som är intresserad.

(Vi ska undersöka om det går att få nån servering till lunch på lördagen om det blir publik visning.)

Fyris park ligger i utkanten av Uppsala, intill Stenhagen. Buss från Centralstationen tar ca 20 min.

Intill parken ligger ICA Maxi och nån snabbmatskedja, det går att värma mat på Fyris park.

I Uppsala finns flera hotell och vandrarhem, man bokar ev boende själv.

Uppställningplats med el för husbil finns vid lokalen, kostnaden är 50kr per dygn.

Ersättning för släpvagnshyra går att få, vi försöker samordna släpvagnstransporter i den mån det går.

Tänkt schema:

Torsdag: ca 12:00 lokalen öppen för ankomst, uppbyggnad av bana under torsdagen.

Fredag: Arrangör på plats från 08:00. Två trafikspel, fm och em, därefter fri körning.

Lördag: Arrangör på plats från 08:00. Publik körning från 10-14/15, därefter fri körning.

Söndag: Arrangör på plats från kl 08:00. Fm trafikspel, vi börjar plocka ihop kl 12:00.

Anmälan görs genom Mail till: MMMfyrispark@gmail.com

Jag behöver veta:

Namn
E-postadress
Anmälda moduler (finns dessa inte i modulbiblioteket behöver jag mått på modulerna)

Har man inga moduler meddelar man bara att man vill delta genom att skicka namn och e-pstadress. Beroende på vilka dagar man deltar kan man bli tilldelade andra uppgifter, det finns gemensamma moduler som ska monteras upp och ned, kaffe ska fixas mm.

Namn och vilka moduler som kommer delta kommer uppdateras i forumet.

Träffen arrangeras av Anders Östvall, ordf MMM samt Mikael Lund, materialansv MMM
Senast redigerad av 4 Östvall, redigerad totalt 2021 gång.
Henrik Maude
Inlägg: 158
Blev medlem: 2015-11-14, 18:18

Re: Modulträff Uppsala, Fyris park 18-21 november

Inlägg av Henrik Maude »

Kul med träff i Uppsala. Bör medföra att fler som inte har egen bil kan närvara. Och större lokal är ju alltid ett plus.
/ Henrik Maude
barnbarns barn till Ivan Öfverholm
Oskar OH
Inlägg: 155
Blev medlem: 2016-01-09, 11:17

Re: Modulträff Uppsala, Fyris park 18-21 november

Inlägg av Oskar OH »

Tja, mitt intresse ökade rätt rejält. Inte för att jag vet var Fyris park ligger, men Uppsala kan jag ta mig till rätt så enkelt, och jag är ändå redan ledig två av de fyra dagarna. Eller, ja, tre dagar beroende på hur man ser det.
Användarvisningsbild
Östvall
Inlägg: 343
Blev medlem: 2017-02-26, 20:51

Re: Modulträff Uppsala, Fyris park 18-21 november

Inlägg av Östvall »

Deltagarlista
Anmälan Fyrisparken.pdf
(76.53 KiB) Nerladdad 211 gånger
Senast redigerad av 4 Östvall, redigerad totalt 2021 gång.
Användarvisningsbild
stasv
Inlägg: 2073
Blev medlem: 2014-01-30, 09:29
Ort: Kista
Kontakt:

Re: Modulträff Uppsala, Fyris park 18-21 november

Inlägg av stasv »

Lade till modulerna nu. Holmfors station behöver vara med. Kan bli en meter längre om nya modulen blir klar./S
----------------------------------------------------------
Staffan S
MMM/3R
Medlem 3549 Svenska MAD fanclub
Delar dag med Malmbanans första malmtransport till Luleå!
Användarvisningsbild
Östvall
Inlägg: 343
Blev medlem: 2017-02-26, 20:51

Re: Modulträff Uppsala, Fyris park 18-21 november

Inlägg av Östvall »

Jag ska ta och uppdatera anmälningslistorna idag. Det kommer att bli kul att äntligen få till en träff
Oskar OH
Inlägg: 155
Blev medlem: 2016-01-09, 11:17

Re: Modulträff Uppsala, Fyris park 18-21 november

Inlägg av Oskar OH »

Det kommer det definitivt att bli, ser verkligen fram emot det. :D
Har fått hem mycket nytt som bara längtar efter att få visas upp.
kenneth_s
Inlägg: 14
Blev medlem: 2020-09-04, 05:11

Re: Modulträff Uppsala, Fyris park 18-21 november

Inlägg av kenneth_s »

Hej,
om man som komplett nybörjare skulle vilja packa bilen med några moduler/sektioner; hur gör man? Det skrevs att man kunde skicka måtten på modulerna, men man kanske vill testa att dom möter kraven på en modul innan man dristar sig för att deltaga.
Finns det någon som kontrollerar modulerna och godkänner dom innan eller är det bara att komma och se om dom går att använda!? Men då kanske dom redan ingår i ban-planeringen? Eller man kanske ingår i någon avkrok som i sämsta fall blir avhängd av ett broras eller dylikt!

Fått svar från Anders via PM!

//Kenneth
Användarvisningsbild
Östvall
Inlägg: 343
Blev medlem: 2017-02-26, 20:51

Re: Modulträff Uppsala, Fyris park 18-21 november

Inlägg av Östvall »

Hej!

Här kommer banplanen till Uppsala. Om jag glömt någon (eller missat/missförstått att någon anmält men inte är inritad) får ni höra av er så kikar jag över planen igen.

MVH Anders
Fyris park banplan.JPG
Tompa
Inlägg: 2404
Blev medlem: 2013-09-06, 12:06
Ort: Stockholm

Re: Modulträff Uppsala, Fyris park 18-21 november

Inlägg av Tompa »

Trevlig bana!
Skriv svar

Återgå till "Träffar som varit"