Sökningen fann 8 träffar
- 2025-12-11, 16:50
- Kategori: MMM-H0-2R - moduler
- Tråd: Rälsunderlag...
- Svar: 7
- Visningar: 6787
Re: Rälsunderlag...
Enligt FREMO-normen så ska man undvika kork eller annat material som kan torka. Istället lägger man rälsen direkt på faneret, eventuellt med en extra faner-banvall. Pikarts moduler kommer i regel med faner-banvall.
Intressant fråga! Finns det förklaring på varför man ska undvika kork och ...
- 2025-08-22, 15:01
- Kategori: MMM-H0-2R - moduler
- Tråd: Bederkesa Bahnhof
- Svar: 4
- Visningar: 5077
Re: Bederkesa Bahnhof
Nu är stationens 4 moduler separerade.
I gavlarna mellan de olika interna modulerna blir det 8mm plugg för att få dom att sitta på exakt rätt plats mot varandra.
Rälsen kapades med Dremel-skiva.
Blev riktigt bra! ..tror jag, har ju inte monterat ihop allt igen, än. :D
Tack för kommentarer och tips ...
I gavlarna mellan de olika interna modulerna blir det 8mm plugg för att få dom att sitta på exakt rätt plats mot varandra.
Rälsen kapades med Dremel-skiva.
Blev riktigt bra! ..tror jag, har ju inte monterat ihop allt igen, än. :D
Tack för kommentarer och tips ...
- 2025-07-11, 09:09
- Kategori: MMM-H0-2R - moduler
- Tråd: Bederkesa Bahnhof
- Svar: 4
- Visningar: 5077
Re: Bederkesa Bahnhof
Tack för svar Tomas
Har varit kluven hur jag ska göra, som sagt finns fördelar med båda
Men mer inne på att just lägga på hela stationen samtidigt, ännu mer så efter ditt svar, känns som att resultatet kan bli bättre på ett enklare sätt.
Men ska fundera vidare på den, lite.. har semester från ...
Har varit kluven hur jag ska göra, som sagt finns fördelar med båda
Men mer inne på att just lägga på hela stationen samtidigt, ännu mer så efter ditt svar, känns som att resultatet kan bli bättre på ett enklare sätt.
Men ska fundera vidare på den, lite.. har semester från ...
- 2025-07-09, 23:40
- Kategori: MMM-H0-2R - moduler
- Tråd: Bederkesa Bahnhof
- Svar: 4
- Visningar: 5077
Bederkesa Bahnhof
Mitt senast påbörjade projekt är en station. En station som bygger på en verklig station, Bederkesa Bahnhof, som ligger i norra Tyskland.
Min fråga till er om ni har några tips eller idéer hur jag ska lägga rälsen på mina moduler? :?:
Stationen är fyra moduler, som tillsammans är 3,6m.
Ska jag ...
Min fråga till er om ni har några tips eller idéer hur jag ska lägga rälsen på mina moduler? :?:
Stationen är fyra moduler, som tillsammans är 3,6m.
Ska jag ...
- 2025-02-12, 20:29
- Kategori: Allmänt H0
- Tråd: Programmera Z21 och ett lok som tappat ljus
- Svar: 1
- Visningar: 3404
Re: Programmera Z21 och ett lok som tappat ljus
Förstår inte vad som hände, men idag, utan ändringar fungerar allt igen. Så detta är löst.. just nu i alla fall.
- 2025-02-12, 07:27
- Kategori: Allmänt H0
- Tråd: Programmera Z21 och ett lok som tappat ljus
- Svar: 1
- Visningar: 3404
Programmera Z21 och ett lok som tappat ljus
Använder "Z21 start" och är ganska ny i detta. Har ett nytt lok (Roco BR215 art.nr 70761) som när jag programmerade om till annan adress, någonstans i processen förlorade möjligheten att tända och släcka ljusen fram och bak på loket. Det fungerade när jag testade loket från början.
Försöker ...
Försöker ...
- 2024-07-15, 09:05
- Kategori: MMM-H0-3R - moduler
- Tråd: Dubbelspår, 57mm, jigg?
- Svar: 5
- Visningar: 6395
Re: Dubbelspår, 57mm, jigg?
Perfekt, tack för svar! 
Ska testa Tompas mall, det var nåt sånt jag själv klurade på att göra
Ska testa Tompas mall, det var nåt sånt jag själv klurade på att göra
- 2024-07-04, 22:07
- Kategori: MMM-H0-3R - moduler
- Tråd: Dubbelspår, 57mm, jigg?
- Svar: 5
- Visningar: 6395
Dubbelspår, 57mm, jigg?
En fråga från mig med liten erfarenhet av att bygga moduler.
Bygger just nu en modul, för att testa hur allt fungerar. Liten och hyfsat enkel, men bygger med dubbelspår.
Frågan är, om det finns en färdig jigg för att få till avståndet mellan dubbelspåren? Med MMMs norm på 57 mm, +/- 0,2 mm ...
Bygger just nu en modul, för att testa hur allt fungerar. Liten och hyfsat enkel, men bygger med dubbelspår.
Frågan är, om det finns en färdig jigg för att få till avståndet mellan dubbelspåren? Med MMMs norm på 57 mm, +/- 0,2 mm ...