Gavlarna utsätts för stor påfrestning så där rekommenderar jag 12 mm.
För långsidorna beror det på hur du konstruerar modulen. Jag bygger mina med 50 mm tjock styrofoam-skiva och 4 mm plywood i långsidorna. Men då stadgar styrofoam-skivan upp.
Sökningen fann 2582 träffar
- 2026-05-09, 05:08
- Kategori: Allmänt N
- Tråd: Val av tjocklek på plywood?
- Svar: 5
- Visningar: 352
- 2026-05-05, 21:49
- Kategori: Allmänt H0
- Tråd: Järnvägssignal
- Svar: 6
- Visningar: 460
- 2026-04-25, 20:51
- Kategori: Allmänt
- Tråd: Nicke har lämnat oss
- Svar: 17
- Visningar: 1248
Re: Nicke har lämnat oss
Mycket tråkigt att höra.
Niklas betydde mycket för mig, speciellt i MMM:s barndom. Jag var en av 3R-rallarna där Nicklas var en av ledarna så jag träffade honom bl a flera gånger på modulträffarna i Järnvägsmuseet i Gävle. Han var alltid mycket trevlig att prata med.
Han är saknad.
Niklas betydde mycket för mig, speciellt i MMM:s barndom. Jag var en av 3R-rallarna där Nicklas var en av ledarna så jag träffade honom bl a flera gånger på modulträffarna i Järnvägsmuseet i Gävle. Han var alltid mycket trevlig att prata med.
Han är saknad.
- 2026-03-22, 17:45
- Kategori: MMM-H0-3R - moduler
- Tråd: Skarvar vidare...
- Svar: 66
- Visningar: 53373
Re: Skarvar vidare...
Det är bra att visa bilder på befintliga moduler. Det ger inspiration till oss andra.
- 2026-03-19, 20:19
- Kategori: MMM-H0-3R - moduler
- Tråd: Skarvar vidare...
- Svar: 66
- Visningar: 53373
Re: Skarvar vidare...
Mycket snyggt! 
- 2026-03-14, 21:07
- Kategori: MMM-H0-2R - moduler
- Tråd: Modernt industriområde (nära Rotebro)
- Svar: 8
- Visningar: 1036
Re: Modernt industriområde (nära Rotebro)
eller varför inte de i forumet hamnar rätt från början…)
Moderna mobiltelefoner lägger in information om bildens orientering i själva bilden så att datorn kan visa bilden korrekt. Men forumet skalar ner storleken på bilden och då försvinner den informationen.
Lösningen är att klicka på bilden ...
- 2026-03-14, 20:59
- Kategori: El, elektronik och programvara
- Tråd: wiFRED Server
- Svar: 18
- Visningar: 947
Re: wiFRED Server
Är du medlem i Fremo? Om inte, prata med någon som är medlem. Jag har beställt genom Fremo-medlem.
- 2026-03-10, 15:08
- Kategori: Grimslöv 2026
- Tråd: Ett nyckelkort saknas efter Grimslöv
- Svar: 4
- Visningar: 196
Re: Ett nyckelkort saknas efter Grimslöv
Adressen är:StaffanWiman skrev: 2026-03-09, 13:34 Det är jag som är syndaren. Vilken adress ska jag ange?
/Staffan
Ekhagen Kurs & Konferens
Folkhögskolevägen
342 55 Grimslöv
Mvh Daniel
- 2026-03-10, 15:05
- Kategori: El, elektronik och programvara
- Tråd: wiFRED Server
- Svar: 18
- Visningar: 947
Re: wiFRED Server
Jag kunde tyvärr konstatera att det inte gick att köra med Z21-appen på mobilen. Den loggade in och allt såg bra ut men loket rörde sig inte. Däremot gick det med en annan app EngingeDriver, som jag tyckte var klart sämre än Z21.
Z21 appen använder ett annat protokoll än WiThrottle-appen. Och ...
- 2026-03-09, 20:25
- Kategori: Grimslöv 2026
- Tråd: Ett nyckelkort saknas efter Grimslöv
- Svar: 4
- Visningar: 196
Re: Ett nyckelkort saknas efter Grimslöv
Staffan,
Tack så mycket!
Jag har skickat ett mail till folkhögskolan och frågat efter adressen. Jag återkommer så snart jag har fått svar, troligen imorgon
Mvh Daniel
Tack så mycket!
Jag har skickat ett mail till folkhögskolan och frågat efter adressen. Jag återkommer så snart jag har fått svar, troligen imorgon
Mvh Daniel