NRE på Dream-track?

Moduler byggda efter Fremo N-RE-standarden

Moderator: AndersB

Användarvisningsbild
kasoe
Inlägg: 963
Blev medlem: 2012-05-09, 02:17

NRE på Dream-track?

Inlägg av kasoe »

Hejsan,

Nu är det lite drygt en vecka kvar till anmälningstiden är slut, hittills är det ganska klent med moduler anmälda för NRE. Jag har inte sett någon direkt diskussion i ämnet och tänkte därför skicka ut en liten påminnelse, ni som har tänkt åka på Dream-track med NRE moduler kan väl anmäla sig snarast eller maila mig om hur ni tänker så jag får lite känsla för läget... Den 8/1 så tas det troligen ett beslut om hur anläggningen ska se ut eller ens vara med och det vore trist att ta hel beslut pga sena anmälningar... ;)

Jag är utsedd till BA för NRE banan och tänkte försöka genomföra det men kommer definitivt att behöva massor med hjälp, så även några villiga hantlangare för tips och råd om banplanering och trafikspel (det kan jag tänka mig att lämna bort helt...) vore bra att ha...

Men som sagt, blir det något NRE på DT'14?

Hälsar,
Anders Ö
Anders Östlund
Huvudintressen är Svenskt i 0, Amerikansk N-skala och en hel del annat inom MJ...
Bygger du i nollan? Kika in på www.nollan.nu
TobiasHamström
Inlägg: 54
Blev medlem: 2012-05-09, 02:17

Re: NRE på Dream-track?

Inlägg av TobiasHamström »

Hej!

Jag har planerat att komma, har varit bortrest ett tag och därför glömt att anmäla mig :roll: .

Jag hoppas verkligen att det blir en N-RE bana i år också, och om det krävs får jag väl ta med fler moduler, då jag knopat ihop ett par sen senast.

Jag är kanske inte den som är mest kunnig inom trafikspelsplanering och banplanering, men om det kniper kan jag rycka in.
/Tobias Hamström
Verkebäck, Namnlösa, Rälinge, och lite till i N-RE
Användarvisningsbild
FredrikB
Inlägg: 138
Blev medlem: 2012-05-09, 02:16
Ort: Drammen, Norge

Re: NRE på Dream-track?

Inlägg av FredrikB »

Jag har avvaktat med att anmäla mig. Min modul Plingsvängen är i oförändrat (=omålat, oballasterat... mer sväng än pling helt enkelt) skick sedan förra året, och det är inte så troligt att jag kommer hinna göra något med den innan DT-14. Alltså valde jag att ligga lågt, eftersom jag inledningsvis fick intrycket att det kunde bli trångt i lokalen. Utöver det är det dessutom fortfarande oklart om jag själv har möjlighet att komma och i så fall vilka dagar.

Vill du ha med Plingsvängen i banan trots det ofärdiga skicket så skall jag försöka se till att den kommer till DT, med eller utan mig.

Mvh

Fredrik
AndersB
Inlägg: 454
Blev medlem: 2012-05-09, 02:15

Re: NRE på Dream-track?

Inlägg av AndersB »

Vi pratade i skånskaN om det häromdagen och sa ungefär som så att om det blir en del folk norrifrån så vore det ju kul att åka upp och köra med dom.
Blir vi däremot mer eller mindre själva så känns det inte helt motiverat. Det drar ju rätt mycket pengar och lokalen är väldigt liten...
mvh/anders
MarcusHorn
Inlägg: 44
Blev medlem: 2012-05-09, 02:14

Re: NRE på Dream-track?

Inlägg av MarcusHorn »

Nu har jag anmält mina två moduler (och mig själv...). Dock har jag som vanligt ingen möjlighet att komma före fredag em...
AndersB
Inlägg: 454
Blev medlem: 2012-05-09, 02:15

Re: NRE på Dream-track?

Inlägg av AndersB »

Ser ut att bli ett gäng från Stockholm i norr till skåne i söder - kul!
mvh/anders
Användarvisningsbild
kasoe
Inlägg: 963
Blev medlem: 2012-05-09, 02:17

Re: NRE på Dream-track?

Inlägg av kasoe »

Har haft fullt upp men tänkte redovisa läget nu när det börjar ta slut på anmälningstiden, men nu kommer jag inte in på sidan... Får återkomma...

Roligt att det verkar bli en NRE bana även om utrymme och "lokalt" deltagande inte är det bästa! :)

Hälsar,
Anders Ö
Anders Östlund
Huvudintressen är Svenskt i 0, Amerikansk N-skala och en hel del annat inom MJ...
Bygger du i nollan? Kika in på www.nollan.nu
Användarvisningsbild
PerRosqvist
Inlägg: 38
Blev medlem: 2012-09-01, 23:50

Re: NRE på Dream-track?

Inlägg av PerRosqvist »

För att glädja alla Anglofiler så är OttertailRoad anmäld. Tyvärr fortfarande bara målad i glatt nötbrunt och puben har fortfarande ingen riktigt bra fasad. Förhoppningsvis hinner jag åtgärda en del av det. :-)
Användarvisningsbild
FredrikB
Inlägg: 138
Blev medlem: 2012-05-09, 02:16
Ort: Drammen, Norge

Re: NRE på Dream-track?

Inlägg av FredrikB »

PerRosqvist skrev:För att glädja alla Anglofiler så är OttertailRoad anmäld. Tyvärr fortfarande bara målad i glatt nötbrunt och puben har fortfarande ingen riktigt bra fasad. Förhoppningsvis hinner jag åtgärda en del av det. :-)
Hurra!

Du får bygga till rejält med stickspår så vi kan parkera loken utanför när det är dags för en pint efter avslutat köruppdrag!

Plingsvängen är också anmäld, med skeva gavlar och allt. Skall försöka fixa det och dessutom måla i samma glada nötbruna kulör innan körningen.

Mvh

Fredrik
JohanBelin
Inlägg: 11
Blev medlem: 2014-01-07, 08:25
Ort: Växjö

Re: NRE på Dream-track?

Inlägg av JohanBelin »

Behövs det för att få ihop en bana kan jag bygga en linjemodul tills dreamtrack. Meddela mig rätt så snart så sätter jag fart i så fall. Du kan räkna mig som anmäld ifall det blir aktuellt. Johan Belin
Skriv svar

Återgå till "N-RE - moduler"