Sida 4 av 4

Re: Ekholmens industriområde

Postat: 2015-05-10, 16:05
av Tompa
Erik, nu har du "bytt spår" tre gånger för Ekholmen_____
Det oroar mig att modulerna fortsättningsvis ska heta Ekholmen för det är ett projekt som på något sätt inte vill bli landskapat.

Re: Ekholmens industriområde

Postat: 2015-05-10, 18:11
av ErikKuiper
:D

Den här gången ska det nog gå vägen...

Re: Ekholmens industriområde

Postat: 2015-05-10, 19:39
av Qrt
Låt mig bara berätta att jag roades mycket av hur Ekholmen fungerade på DT15.
Efter första chocken över de hårda villkoren ;) hade jag riktigt trevligt med det Inglenook liknande pusslande som man tvingades till på lastplatsen.
version 1
http://www.modulsyd.se/forum/download/file.php?id=836
version2
http://www.modulsyd.se/forum/download/file.php?id=849

http://en.wikipedia.org/wiki/Inglenook_Sidings

Jag hoppas att någon har gjort eller gör en liknande layout.
Med en sådan ökar man flexibiliteten. Man har ju plats för en till lokförare på linjen så att säga om man är många i trafikspelet.

/Curt
ErikKuiper skrev: Från Gunnar Ekevings webplats
Beskrivning av funktion vid lastplats finns här
http://www.ekeving.se/t/sthb/SH_191-204.pdf

Hela SJH 325.1, Signalteknisk handbok
http://www.ekeving.se/t/sthb/index.html

Även om man inte bygger helt efter förebilden finns inspiration att få...

En möjlighet är att låta industriområdet att vara en självständig lastplats en bit i från stationen (placera moduler i mellan) och betjäna den med VUT:ar.