Efterlysning Uppdatering: Saknas fr DT13 - styrstift

Allmäna diskussioner och information
Användarvisningsbild
AiR
Inlägg: 149
Blev medlem: 2012-05-09, 15:01

Efterlysning Uppdatering: Saknas fr DT13 - styrstift

Inlägg av AiR »

UPPDATERING: fler saker saknas... demensen bryter omkring sig.

Yd-drivet har lokaliserats. Tack alla hjälpsamma kamrater.

Jag köpte även styrstift av hr Leif i Leifboda. Tio tunga par av hona och hane gjorda från nedsvarvad rundstång avsedda att förenkla monteringen av mitt nya projekt CCY. Dessa kan nu inte heller hittas bland grejjerna från DT13. Samma problem som för Yd-drivet: jag har nog lallat runt och visat mitt inköp, blivit distraherad och helt sonika lagt dem ifrån mig och glömt dem någonstans.

Är det någon som har tagit hand om styrstiften, eller sett dem, vore jag tacksam för hjälp att hitta dem igen.

MVH
Andersson i Bakvattnet...

------------------------------- Originalinlägg -------------------------------
Undertecknad, lätt dement, hittar inte sitt nyinköpta Yd-driv.

Det hämtades ut hos Sture Holmberg på DT13 och låg i en liten vit pappask, märkt med Stures klisteretikett, Tumba Lokstation. Jag trodde det packades ner i en väska med alla andra tåg. Men nu, när projektet skulle knuffas igång, så hittar jag inte asken i någon av mina lådor eller väskor.

Kan någon hjälpa mig:
1. Har du funnit asken och tagit den till vara i väntan på att ägaren hör av sig?
2. Har du sett asken vid Rakvattnet eller annorstädes på DT13?
3. Kanske rent av en lätt stirrig, något korpulent, medelålders man har lallat runt med asken?
4. eller till och med visat upp den, dess innehåll och sedan drällt den någonstans?

Jag har en lättare ångest, hjälp mig att bli kvitt den genom tips om ovanstående,
hälsar
Jerker, Andersson i Rakvattnet.
Senast redigerad av 1 AiR, redigerad totalt 2013 gånger.
AiR - Andersson i Rakvattnet - H0 N och så mycket mer...
PerJohansson
Inlägg: 629
Blev medlem: 2012-06-18, 13:14

Re: Efterlysning: Saknas fr DT13 - liten pappask med driv

Inlägg av PerJohansson »

Kolla med Sture. Han har troligen fått det i Göteborg idag. Hittade den vid hans bord, och lämnade det till Anders. De tog med den på marknaden i Gbg idag, om jag är rätt underrättad.
Medlem i Fremo.
Kör AmericaN.
Användarvisningsbild
AiR
Inlägg: 149
Blev medlem: 2012-05-09, 15:01

Re: Efterlysning: Saknas fr DT13 - liten pappask med driv

Inlägg av AiR »

Tack för Info. Jag söker vidare och hoppas finna.

Tack för att det finns snälla och rättrådiga mänscher.
Jerker
Som just fick se banan i Perleberg, dit han tänkt sig...
AiR - Andersson i Rakvattnet - H0 N och så mycket mer...
Användarvisningsbild
kasoe
Inlägg: 959
Blev medlem: 2012-05-09, 02:17

Re: Efterlysning: Saknas fr DT13 - liten pappask med driv

Inlägg av kasoe »

Hehe...

Jag måste ändå få protestera mot denna beskrivning:
Kanske rent av en lätt stirrig, något korpulent, medelålders man har lallat runt med asken?
Visst har jag lallat runt med den ett tag, men så himla stirrig är jag väl inte och korpulent... Ehrm... Nåja... Eller syftar du på någon annan...? ;)

Vi lämnade drivet till Sture igår, kolla med honom!

Hälsar,
Anders Ö
Anders Östlund
Huvudintressen är Svenskt i 0, Amerikansk N-skala och en hel del annat inom MJ...
Bygger du i nollan? Kika in på www.nollan.nu
Användarvisningsbild
AiR
Inlägg: 149
Blev medlem: 2012-05-09, 15:01

Re: Efterlysning Uppdatering: Saknas fr DT13 - styrstift

Inlägg av AiR »

Detta ligger även längst upp i tråden:
UPPDATERING: fler saker saknas... demensen bryter omkring sig.

Yd-drivet har lokaliserats. Tack alla hjälpsamma kamrater.

Jag köpte även styrstift av hr Leif i Leifboda. Tio tunga par av hona och hane gjorda från nedsvarvad rundstång avsedda att förenkla monteringen av mitt nya projekt CCY. Dessa kan nu inte heller hittas bland grejjerna från DT13. Samma problem som för Yd-drivet: jag har nog lallat runt och visat mitt inköp, blivit distraherad och helt sonika lagt dem ifrån mig och glömt dem någonstans.

Är det någon som har tagit hand om styrstiften, eller sett dem, vore jag tacksam för hjälp att hitta dem igen.

MVH
Andersson i Bakvattnet...
AiR - Andersson i Rakvattnet - H0 N och så mycket mer...
Skriv svar

Återgå till "Allmänt"