Trafikspel

Allmäna diskussioner och information
SethSwede
Inlägg: 577
Blev medlem: 2014-01-18, 10:09

Trafikspel

Inlägg av SethSwede »

Hej
Märklin Of Sweden har besökt American N FREMO nyligen.

https://youtu.be/WEs7MOCFDuA?si=IrxSfVrl-mMEjWs1

Mycket positiv video, visar att trafikspel är en väldigt trevlig del i våran hobby. Är själv med i FREMO, Svenska trafikspel i både Svensk H0 och US H0 träffar. Så kul att växla in flera godsvagnar i ett industriområde, köra tåg på tidtabell etc. Så avkopplande.
American N är en fin sällskap, har varit på ett par av deras körningar.
Kom till en av många trafikspel framöver och prova på: VMJF i Värnamo, Modulsyds träff i Grimslöv, OreModul SSM i Furudal, Gäfle i Gävle, USMS i Stockholm , MMM i Stockholm, däröver många FREMO träffar i Danmark, Norge och Tyskland etc

Vi ses
UBJ
Inlägg: 761
Blev medlem: 2013-09-06, 17:36

Re: Trafikspel

Inlägg av UBJ »

Vad det har förändrats under dom här ca 20 åren jag pysslat med moduler. I början var det enbart fri körning på träffarna och många var rätt negativa till trafikspel. Idag är det väl nästan bara trafikspel eller visningskörning?
Frågan är om vi tappat dom som inte gillar spelen eller om dom flesta som var negativa har ändrat inställning en del.
Det går utmärkt att åka på en trafikspelsträff och slippa allt som kan vara stressande, bara att välja dom enklaste köruppdragen och dom lugnaste stationerna.
Dom spel jag deltagit i på senare år tycker jag har varit bra anpassade till deltagarna, det är väl också viktigt för att alla ska tycka det är trevligt.
Skriv svar

Återgå till "Allmänt"