Publik körning på Tekniska museet i Stockholm 13-19 april 2020. OBS!!! SVAR INNAN 27 OKTOBER!!!

Information om kommande träffar
Meddelande
Författare
Användarvisningsbild
Östvall

Publik körning på Tekniska museet i Stockholm 13-19 april 2020. OBS!!! SVAR INNAN 27 OKTOBER!!!

#1 Inlägg av Östvall » 2019-09-27, 11:55

MMM har som tidigare nämnts fått erbjudande att anordna en publik körning på Tekniska museet i Stockholm.

Vi måste nu göra en snabb sondering hur många som verkligen vill och kan delta på en dylik träff.

Tekniska museet behöver veta senast söndag den 27 oktober om vi kan delta eller inte.

Träffen kommer att genomföras under påsklovet, 13-19 april 2020.

Om vi inte kan ordna en träff måste museet få in annan verksamhet i lokalerna, de måste ligga långt fram i planeringen, därav den korta intresseanmälanstiden. Om vi tackar ja måste vi genomföra träffen, vi kan INTE avboka någon månad innan träffen på grund av för lågt deltagande. Lokalen vi har blivit erbjudna är en av lokalerna i själva museet.

Vi har fått mycket positiv respons från flera medlemmar men nu måste vi få reda på hur många som verkligen kan delta. Om man anmäler sig med moduler räknar vi med att modulerna kan vara med under hela träffen även om man själv som person bara kan delta under delar av träffen.

Träffen är naturligtvis öppen för intresserade utanför MMM.

Jag vill passa på att nämna att vi redan har en stor publik träff inbokade i Uppsala på UKK (Uppsala konsert och kongress) 17-22 februari 2020.

Intresseanmälan görs här:

[https://www.modulsyd.se/module/module_m ... ble_id=127]

Observera att vi nu bara undersöker intresset för att delta på en träff, en ny anmälan där man anmäler vilka moduler man har tillgängliga kommer att genomföras längre fram om vi kan genomföra en träff.

Jag kommer vara ansvarig för eventuell träff och finns det ytterligare frågor går det bra att kontakta mig direkt.

//Anders Östvall

Oskar OH

Re: Publik körning på Tekniska museet i Stockholm 13-19 april 2020. OBS!!! SVAR INNAN 27 OKTOBER!!!

#3 Inlägg av Oskar OH » 2019-09-27, 19:58

Skulle mer än gärna vara med på den här körningen om den blir av. Har dock inte semestersökning förrän i november, och får väl beskedet i december eller januari.

Användarvisningsbild
Östvall

Re: Publik körning på Tekniska museet i Stockholm 13-19 april 2020. OBS!!! SVAR INNAN 27 OKTOBER!!!

#4 Inlägg av Östvall » 2019-10-17, 06:47

Jag tycker det är roligt att så pass många vill delta på tekniska museet och jag kan säga redan nu, innan intresseanmälan gått ut, att vi kommer tacka ja till denna körning/träff. Längre fram (på andra sidan årsskiftet) lägger vi ut en mer detaljerad info och möjlighet att anmäla moduler och deltagande.

Det kommer naturligtvis att finnas olika nivåer av deltagande. Känner man att man bara kan vara med en dag och köra är man lika välkommen som de som ställer upp hela körningen.

Vi har pratat lite löst om att ha olika teman under träffen, olika tidsperioder, olika länder, svenskt någon dag, blandad ”gladkörning” någon dag, det hänger lite på vad Tekniska museet vill ha av oss men också vad vi kan och vill leverera. Vi återkommer i denna fråga med.

Nu ser vi fram emot en rolig och givande träff för både oss och besökare på Tekniska museet.

Vill till sist bara uppmärksamma alla på träffen på UKK i Uppsala. Det var väldigt trevligt och uppskattat senast.

Oskar OH

#5 Inlägg av Oskar OH » 2019-10-17, 13:45

Det var ju underbart att höra! Har verkligen saknat körningen på Tekniska de senaste åren.

Jag gillar också idén med olika teman. Misstänker dock att det kan bli lite svårt för vissa deltagare om det inte finns tåg att låna. Men det kanske är ett mindre problem än jag föreställer mig?

Hur som helst, kul att höra! Och jag ska göra allt i min kraft för att vara med under hela körningen.

Henrik Maude

#6 Inlägg av Henrik Maude » 2019-10-17, 18:09

Kul att det blir av. Jag ska också göra vad jag kan för att kunna delta så mycket som möjligt.
/ Henrik Maude
barnbarns barn till Ivan Öfverholm

Therese Kernell

#7 Inlägg av Therese Kernell » 2019-11-08, 15:05

Danny med mamma kommer gärna, vi har ingen modul men om man får tar Danny gärna med eget lok och ngn vagn. Vi är nya medlemmar så vi vet inte hur det fungerar än :D

Användarvisningsbild
Östvall

#8 Inlägg av Östvall » 2019-11-08, 20:14

Det är klart ni ska komma, ett perfekt tillfälle att vi lite introduktion, träffa lite medlemmar och framförallt ha kul!

Skriv svar

Återgå till "Kommande träffar"