Några särskilda noteringar.
- Vagnsta (DHL) är banans styckegodscentral så allt styckegods bör skickas till Vagnsta för sortering.
- Jag skapar fraktsedlar för styckegodsvagnar mellan magasinen och Vagnsta.
- Från magasinen kommer frakter att hanteras enligt beskrivningen i artikeln Alles eine Sache der Organisation i Hp1 4-2014. Det betyder att:
- Vid varje magasin kommer det för varje station att finnas en låda med fack för varje dag.
- Facket för en trafikdag behöver fyllas av lastplatsägaren innan magasinen ställs i ordning för trafikdagen.
- Fraktsedlar för flera dagar i förväg kan ställas in facken (dock inte alla av tekniska skäl).
- Endast frakter som finns i dessa fack kommer att skickas till lastplatserna från magasinet.
- Fraktsedlar vänds aldrig i magasinen.
- Norra Korpilombolo är Gävle, blå, brun, svart.
- Nävhyttan är Uppsala, röd, orange, grön, gul.
- Blandade tåg hanterar alla vagnslaster på privatbanorna förutom kol, olja och torv.
- Särskilda bränsletåg transporterar kol, olja och torv på privatbanorna.
- Blandade tåg har en begränsad tåglängd vilket gör att antalet godsvagnar som går i blandade tåg till och från huvudbanan bör inta vara mer än följande per dag (samma antal vagnar i båda riktningar).
- Mariestad 4
- Bjästa 4
- Ljungbergets lastplats 1
- Svedjekåleby 4
- Kristineberg 6
- Gemjan 2
- Mörkne 1
- Rakvattnet 4
TA