Ryr timmer

Moduler byggda efter MMM-H0-2R-standarden
Användarvisningsbild
jhjelm
Inlägg: 983
Blev medlem: 2012-05-08, 10:29
Ort: Timmele

Re: Ryr timmer

Inlägg av jhjelm »

Ok, trodde det var något som fanns på riktiga ställverk som jag missat.

Kul med träd som trillar. :)

Med vänlig hälsning, Jonas
plj
Inlägg: 202
Blev medlem: 2012-05-09, 02:16

Re: Ryr timmer

Inlägg av plj »

Ett påkostat lokalställverk för en lastplats. Ser väldigt bra ut. Ska det fallande trädet blockera linjen så det blir till att nödbromsa? Eller är det vid sidan om linjen det faller?
PLj
PerJohansson
Inlägg: 629
Blev medlem: 2012-06-18, 13:14

Re: Ryr timmer

Inlägg av PerJohansson »

Det är ett engelskt fenomen Jonas.... Speciellt mellan sommar och vinter.... ;)
Medlem i Fremo.
Kör AmericaN.
LennartStensson
Inlägg: 26
Blev medlem: 2012-05-09, 02:23
Ort: Vänersborg

Re: Ryr timmer

Inlägg av LennartStensson »

Nu är Ryr timmer provkörd så nu kan jag åka till Värnamo träffen med gott samvete
Bilagor
DSCN3560.JPG
DSCN3560.JPG (81.68 KiB) Visad 5060 gånger
Signalerna som jag köpte av Bo Andersson blev jag väldigt nöjd med. Styrkorten till signalerna kommer från Signalsidan.se
Signalerna som jag köpte av Bo Andersson blev jag väldigt nöjd med. Styrkorten till signalerna kommer från Signalsidan.se
DSCN3567.JPG (77.57 KiB) Visad 5060 gånger
Användarvisningsbild
LLJ
Inlägg: 4297
Blev medlem: 2012-05-08, 10:27

Re: Ryr timmer

Inlägg av LLJ »

Trevligt med signaler.

/Lars
LennartStensson
Inlägg: 26
Blev medlem: 2012-05-09, 02:23
Ort: Vänersborg

Re: Ryr timmer

Inlägg av LennartStensson »

Nu är alla stockar till terminalen kapade och ditlimmade. En efterlängtad detalj är timmerbilen som kom med posten idag från Scandinavian Trucks
image.jpg
image.jpg
Användarvisningsbild
CurtanSvensson
Inlägg: 824
Blev medlem: 2014-01-10, 00:53

Re: Ryr timmer

Inlägg av CurtanSvensson »

Snyggt Lennart - imponerat av allt timmer som du har fixat :)
Curten
Användarvisningsbild
MickeC
Inlägg: 1874
Blev medlem: 2012-05-09, 02:13
Kontakt:

Re: Ryr timmer

Inlägg av MickeC »

Snyggt!
//Micke C - Mikael Carlsson
VMJF - FREMO
Hökerum som N-RE
Crawford Valley i americaN
Användarvisningsbild
MickeWestberg
Inlägg: 2114
Blev medlem: 2015-04-15, 23:28
Ort: Stockholm

Re: Ryr timmer

Inlägg av MickeWestberg »

Mer än Imponerande. Det här är första gången jag ser en modul för timmerhantering och jag blev jätteglad då det väckte gamla minnen till liv. Att det sen triggade igång en idé att bygga en egen virkesterminal i framtiden då jag läste denna tråd är ju kanonbra, tack Lennart för ett fint bygge som tillför modulhobbyn en liten bortglömd del Timmertransport. Vad blir det för dragare till dina långa boggitimmervagnar, blir det kanske ett lok tillhörande hectorrail eller rushrail som kör i mina hemtrakter mellan Ånge och Sundsvall. :)

Timmertågen har en speciell plats i tåghjärtat då jag växte upp i närheten av järnvägen mellan Ånge och Sundsvall där det rullade och rullar fortfarande långa timmertåg som jag stod och beundrade som liten grabb för drygt 30år sedan. Lyckan var extra stor när jag fick följa med min äldsta systers make som då var relativt ny som lokförare några gånger i det stora, tunga och nästan lite skrämmande dm loket som hade en stor mängd med tvåaxliga timmervagnar till Tövaterminalen utanför Sundsvall. Där tåget backade in över en våg på ett stickspår för avlastning. Sen gjorde vi rundgång för att koppla på ett tågset med tomma timmervsgnar som skulle tillbaka till Ånge och fortsatt transport västerut. Dm-loken var inne på sista versen och började ersättas av dubbla Rc-Lok som dragare. Minns att jag tyckte det var underligt att det var en ratt i tåghytten på Dm-loken (fartreglage) och att det hoppade och studsade så fort vi passerade en växel. Min systers make berättade att Rc-Loken var tystare och gick mjukare men i långa backar och på vintern var Rc-Loken chanslösa mot dm som alltid var en stark och bra dragare som aldrig svek när det behövdes extra kraft. Mvh Micke
Medgrundare av Moderna MälarModuler....och antitrafikspelare.
LennartStensson
Inlägg: 26
Blev medlem: 2012-05-09, 02:23
Ort: Vänersborg

Re: Ryr timmer

Inlägg av LennartStensson »

image.jpg
Den här kom på posten i måndags Micke så du var helt rätt ute. Brukar köpa det som finns och som jag har kört. Började på denna firman 29/2 men har inte kört just denna individen än då den står i Gävle utan boggier.
Skriv svar

Återgå till "MMM-H0-2R - moduler"