Medlemssidor

Allmäna diskussioner och information
Användarvisningsbild
daniel
Inlägg: 3545
Blev medlem: 2012-05-08, 10:15

Medlemssidor

Inlägg av daniel »

Forumet har fått en ny funktion "Medlemssidor" som en del i att ModulSyd har blivit en förening. Uppe till vänster på forumet har det kommit en länk till medlemssidorna, se bifogad bild. Medlemssidorna är dock bara tillgänglig om man är inloggad på forumet, så man ser inte det om man är gäst.

Om ni går in på medlemssidorna så har ni till vänster en meny som innehåller "Kontaktuppgifter". Medlemmar i föreningen ModulSyd kommer även få ett menyval "Medlemslista ModulSyd". Senare kommer även fler funktioner läggas till.

Jag vill be alla att gå in på medlemssidorna och under "Kontaktuppgifter" fylla i namn, adress, telefon och epostadress. Dessa uppgifter blir alltså tillgängliga för medlemmarna i föreningen ModulSyd, förutsatt att man själv också är medlem i föreningen. Och det underlättar mycket för kassören om ni fyller i uppgifterna redan nu.

Även om man inte har för avsikt att bli medlem i föreningen ModulSyd så är det ändå bra om kontaktuppgifterna fylls i. De blir dock i det fallet enbart tillgängliga för styrelsen.

Mvh Daniel
Bilagor
modulsyd_medlemssidor.png
modulsyd_medlemssidor.png (15.56 KiB) Visad 19126 gånger
Johnny
Inlägg: 340
Blev medlem: 2012-05-08, 10:28
Ort: Jönköping
Kontakt:

Re: Medlemssidor

Inlägg av Johnny »

Detta menyval kan jag inte hitta, trots att jag är inloggad.

//Johnny
Användarvisningsbild
daniel
Inlägg: 3545
Blev medlem: 2012-05-08, 10:15

Re: Medlemssidor

Inlägg av daniel »

Nu bör du kunna se det. Forumet stödjer olika stilar och det var en stil som jag glömde uppdatera.

Mvh Daniel
Johnny
Inlägg: 340
Blev medlem: 2012-05-08, 10:28
Ort: Jönköping
Kontakt:

Re: Medlemssidor

Inlägg av Johnny »

Ja, nu gick det bättre.

//Johnny
Användarvisningsbild
IngvarÖsterberg
Inlägg: 357
Blev medlem: 2013-02-26, 15:19
Ort: Partille

Re: Medlemssidor

Inlägg av IngvarÖsterberg »

Jag kommer in på "Medlemssidor", men får inte skriva, d.v.s inga skrivfält.
Användarvisningsbild
daniel
Inlägg: 3545
Blev medlem: 2012-05-08, 10:15

Re: Medlemssidor

Inlägg av daniel »

På sidan med kontaktuppgifter finns det en länk "Ändra uppgifter". Klicka på den så kommer formuläret upp.

Mvh Daniel
Bilagor
modulsyd_kontaktuppgifter.png
modulsyd_kontaktuppgifter.png (19.97 KiB) Visad 19096 gånger
Användarvisningsbild
IngvarÖsterberg
Inlägg: 357
Blev medlem: 2013-02-26, 15:19
Ort: Partille

Re: Medlemssidor

Inlägg av IngvarÖsterberg »

Tack, Daniel. Nu fungerade det bättre. /Ingvar
Användarvisningsbild
daniel
Inlägg: 3545
Blev medlem: 2012-05-08, 10:15

Re: Medlemssidor

Inlägg av daniel »

Jag vill pusha för medlemssidorna igen, med tanke på alla nya medlemmar från MMM.

Medlemssidorna kommer att användas för databaser och filer, men redan nu används det som ett medlemsregister.

Jag vill därför uppmana alla tillkomna medlemmar att gå in på medlemssidorna och uppdatera namn och adressuppgifter. Det gör kassörens arbete mycket enklare! Har man inte fyll i uppgifterna så ser kassören enbart användarnamnet, vilket kan skilja mot personens riktiga namn. Har man angett sitt riktiga namn så blir det lättare för kassören att hitta rätt person när han registrerar betalningarna.

Är man medlem i föreningen MMM så kan man se medlemslistan över MMM-medlemmar så snart kassören har registrerat medlemsavgiften. Och är man medlem i föreningen ModulSyd så kan man på samma sätt se medlemslistan för ModulSyd.

Ifall någon undrar hur det blir nu när MMM och ModulSyd får gemensamt forum så kommer MMM:s kassör hantera medlemsregisteringar i MMM och ModulSyds kassör kommer att hantera medlemsregistreringar i ModulSyd. Så det kommer fortsätta precis som vanligt.

Med vänlig hälsning
Daniel
StaffanWiman
Inlägg: 785
Blev medlem: 2012-05-09, 02:18

Re: Medlemssidor

Inlägg av StaffanWiman »

Jag kommer inte in på /hittar inte MMM:s medlemmsidor, deras meddelanden, filar att ladda ner mm.
Medlemssidoorna i Svenskt Modulforum: http://www.modulsyd.se/forum/viewtopic.php?f=40&t=970
När jag klickar på länken får jag bara veta att jag inte har behörighet dit. Kan dessutom inte rekonstruera sökvägen dit. Medlemsavgifter har jag betalat till Modul Syd och MMM.
admin
Site Admin
Inlägg: 40
Blev medlem: 2012-05-06, 02:25

Re: Medlemssidor

Inlägg av admin »

Hej Staffan,

Felet är att du har fått två olika inloggningar på forumet, "Staffan Wiman" och "StaffanWiman". Jag meddelar MMM:s styrelse så att de ändrar så att du får rätt behörighet.

Med vänlig hälsning
Daniel
Skriv svar

Återgå till "Allmänt"