GIMO-19 MMM 15 år

Bilder och text från träffar som varit
Nicke
Inlägg: 832
Blev medlem: 2012-05-09, 02:11

Re: GIMO-19 MMM 15 år

Inlägg av Nicke »

3R kör väl Z21 och LN-boxar som vanligt antar jag.
(vet inte vem som är EA och planerat den delen)
Användarvisningsbild
stasv
Inlägg: 2073
Blev medlem: 2014-01-30, 09:29
Ort: Kista
Kontakt:

Re: GIMO-19 MMM 15 år

Inlägg av stasv »

Nicke skrev: 2019-11-08, 09:39 3R kör väl Z21 och LN-boxar som vanligt antar jag.
(vet inte vem som är EA och planerat den delen)
Det är planerat att Z 21 mm tas med av oss i Stockholm
----------------------------------------------------------
Staffan S
MMM/3R
Medlem 3549 Svenska MAD fanclub
Delar dag med Malmbanans första malmtransport till Luleå!
Användarvisningsbild
tobbeo
Inlägg: 744
Blev medlem: 2014-01-16, 14:09
Ort: Hägersten
Kontakt:

Re: GIMO-19 MMM 15 år

Inlägg av tobbeo »

Första inlägget uppdaterat med hur du anmäler lok och vagnar till trafikspelet! ( finns i slutet av inlägget)
Fredman
Inlägg: 506
Blev medlem: 2012-05-09, 02:10
Ort: Geflemodul i Gävle

Re: GIMO-19 MMM 15 år

Inlägg av Fredman »

Eftersom jag tog på mig att ordna kommunikationen så ger jag ett förslag till telefonapparatplacering.

System 1 :
3R magasin
Folkesta
Fummelmora
Vagnsärad
Love hamn
Västhamn

System 2:
Västhamn
Tibro
Yrmhult
Rotebro/Vändslingan
Widena
Tomteboda

Vad tycks?
MVH Thomas
Senast redigerad av 3 Fredman, redigerad totalt 2019 gång.
UBJ
Inlägg: 761
Blev medlem: 2013-09-06, 17:36

Re: GIMO-19 MMM 15 år

Inlägg av UBJ »

Det verkar logiskt, ev behöver Folkesta vara bevakad också men det kan nog vara samma tjänst som magasinet.
Vi behöver ha en erfaren gube på Västhamn, det är viktigt att Västhamn kollar läget på Vagnsärad innan tåg från Tibro får avgå från Tibro och omvänt. Så gott som alla tåg i spelet ska passera/stanna i Västhamn/Vagnsärad
Fredman
Inlägg: 506
Blev medlem: 2012-05-09, 02:10
Ort: Geflemodul i Gävle

Re: GIMO-19 MMM 15 år

Inlägg av Fredman »

Hej.
Manövermässigt så bör Westergårdsväxeln skötas från Tibro tänker också att växeln bör sitta ihop med Tibro.
Annars kan ju Tkl på Tibro få motion!

Jag kommer att ordna så att det går att utföra rundgång via "norra" 3R-änden på Vagnsärad.

Jag är ganska säker på att jag har informerat banbyggarna att växelgatan mellan Vagnsärad och TF8 inte går att montera som det är ritat.
Lovehamngrenen kommer att bl förflyttad 1dm åt höger för att det ska fungera med den rätta växelgatan.
MVH Thomas
Användarvisningsbild
Östvall
Inlägg: 343
Blev medlem: 2017-02-26, 20:51

Re: GIMO-19 MMM 15 år

Inlägg av Östvall »

Det ska finnas 1 dm tillgodo för love hamn. Vi får säkert göra nån justering ändå, verkligheten stämmer inte alltid med ritningen.
UBJ
Inlägg: 761
Blev medlem: 2013-09-06, 17:36

Re: GIMO-19 MMM 15 år

Inlägg av UBJ »

Kämpar med trafikspelet, det blir som vanligt en mycket enkel variant med minimalt med information (jag är inte ens i närheten av att rekommendera några spårnummer).
Troligen blir det bara grafer till stationerna och jag vet att många vill pricka av tågen. En tanke är att man bockar av tågen i grafen, följ linjen för din station och sätt ett kryss, bock för tåg som är avklarade.
Jag kommer kopiera upp rejält med grafer så man kan få en ny till varje spelomgång.

Det har kommit önskemål om att köra utan klocka och det brukar fungera bra, man kör tågen i turordning, tågklarerarna håller ordning på det så lokföraren frågar bara när hans tåg ska gå.

Ta gärna med lite olika heltåg, olika epoker och gärna något utländskt också, vi kanske kan sikta in oss på att köra en del utländska tåg på söndagen?

Jag misstänker att det blir en hel del Tgoj-lok och sovvagnar, jag har inte gjort någon speciell sovvagnstrafik men det finns gott om persontåg i grafen.
UBJ
Inlägg: 761
Blev medlem: 2013-09-06, 17:36

Re: GIMO-19 MMM 15 år

Inlägg av UBJ »

Ajdå, såg mailet från Torbjörn om banplanen. Nu har jag ritat grafen med Holmfors och utan 3r-magasin och hinner inte rita om.
Men jag kan ändra på tågordrarna så att hälften av dom börjar i 3rmagasinet och hälften i Folkesta.
Jag tror inte det var något mer som skiljer dom planerna från varandra?

Apropå magasin så gör placeringen av Tomteboda att jag inte använder det magasinet så mycket under spelet. Tågen går i omlopp Rotebro-Almunge och Folkesta/3rmagasinet-Widena/Rotebro.
Jag har gjort 24 tågordrar som är grunden i spelet och tänkte försöka hinna med ett antal extratåg också som man kan ta med eller inte beroende på antal deltagare.

Fummelmora, Vagnsärad, Västhamn, Love hamn och Tibro bör ha dubbelbemanning och egna växellok. Almunge och Rotebro klarar sig nog med en tågklarerare, här hanteras nästan bara hela tåg.
2r-magasinet kan vara obemannat och 3r-magasinet och Folkesta sköts lämpligen av samma klarerare (med tanke på hur det nu blev med planen).
Widena har en hel del trafik men ifall det blir för mycket så kan man använda vändslingan och hoppa över turen upp till Widena för en del tåg.
Några mindre lastplatser får skötas med vagnuttagning från respektive station.
Robban
Inlägg: 258
Blev medlem: 2014-01-18, 10:07

Re: GIMO-19 MMM 15 år

Inlägg av Robban »

021ACE79-A780-494F-B202-4EB6EB395D3D.jpeg
:D
Skriv svar

Återgå till "Träffar som varit"