Synpunkter på DT-19?

Användarvisningsbild
FreddePettersson
Inlägg: 772
Blev medlem: 2012-05-09, 02:16
Ort: Värnamo
Kontakt:

Re: Synpunkter på DT-19?

Inlägg av FreddePettersson »

Hej
Vi summerade dagarna i bilen hem och året DT så lät det så här ungefär:
1. Lokalen - med beröm godkänt, bättre är svårare att hitta! ( belysningen i lilla hallen hade väl mer att önska kanske) Stora hallen
2. Mat/Boende - maten helt ok, boende på kurs & Konferens var ju kanonbra.
3. Upplägg - fri körning /Trafikspel utan publik , kanon bra !
4. Årsmöte- kan man fundera på om man ska lägga så tidigt om 16:00, vore kanske bättre 19:00 alternativ via andra forum (webinar eller likande)

Med vänlig hälsning
Fredde
Medlem i Värnamo Modelljärnvägsförening
Medlem i FREMO
Medlem i ModulSyd

Bygger modelljärnväg i modulform:
Byggtrådar:
Kristineberg Lastplats område
Endlösa Tråd & Metall - en slutmodul
Kristineberg Västra
Daniel Rydell
Inlägg: 378
Blev medlem: 2015-08-30, 21:47

Re: Synpunkter på DT-19?

Inlägg av Daniel Rydell »

Jag tycker platsen var utmärkt. Det som jag upplevde som ologiskt var att passerkorten skulle lämna senast kl 10 i samband med utcheckning, men korten behövdes ju för att komma in i matsal och sporthallar även efter det.
Jag tycker Stefans tankar om formerna för årsmötet var intressanta. Om Modul Syd inte längre som förening ska arrangera Dream Track (eller Grimslövsträffen) utan om utvecklingen går mot lokala sammanslutningar som ordnar träffar under Modul Syds "paraply" har årsmötet ingen självklar plats på just den här träffen i eventuell konkurrens med andra träffar. Jag tycker därför att tankarna på årsmöte via nätet bör fortsätta utvecklas och att styrelsen överväger denna mötesform för årsmötet 2020.
Användarvisningsbild
LLJ
Inlägg: 4297
Blev medlem: 2012-05-08, 10:27

Re: Synpunkter på DT-19?

Inlägg av LLJ »

OT: Står inte det i stadgarna att Modul Syd:s syfte är att arrangera DreamTrack ? Minns jag fel eller har det ändrats? (flytta gärna denna diskussion till en egen tråd)

/Lars
Användarvisningsbild
kasoe
Inlägg: 954
Blev medlem: 2012-05-09, 02:17

Re: Synpunkter på DT-19?

Inlägg av kasoe »

Lars, det var en uppdatering av stadgarna som plockade bort det kravet iom en omröstning som skulle ske i år.
Jag vet inte hur det gick i den omröstningen men om den gick igenom så kommer den texten att bli borttagen ur Stadgarna. (inte gjort ännu... ingen brådska med det iofs... ;) )

Daniel nämner att "utvecklingen går mor lokala sammanslutningar som ordnar träffar" är ändå intressant, det har jag för mig var ett av de ursprungliga ambitionerna vi hade med ModulSyd, att försöka främja modulbyggandet så det blev livskraftiga småföreningar som själva arrangerade träffar. Det funkade väl rätt bra, vissa intiativ (mer eller mindre inblandade med ModulSyd) blev så framgångsrika så de blev egna fristående föreningar... ;)

Årsmötet är nog ganska fritt i sin form, stadgarna nämner "...hålls årligen senast den 30/4 på tid och plats som styrelsen bestämmer". Så jag antar att "plats" kan vara "Webben"... Om man vill vara kreativ... Men jag tror ändå att ett årsmöte bör innehålla en faktiskt möjlighet att träffas fysiskt, för mig känns det som ett minimikrav, men det går väl alltid att utmana... ;)

/Anders Ö

PS: Jag var inte på DT men följer tråden med intresse, hoppas det är OK... ;)
Anders Östlund
Huvudintressen är Svenskt i 0, Amerikansk N-skala och en hel del annat inom MJ...
Bygger du i nollan? Kika in på www.nollan.nu
Användarvisningsbild
AlexanderEhn
Inlägg: 1153
Blev medlem: 2017-07-11, 23:47
Kontakt:

Re: Synpunkter på DT-19?

Inlägg av AlexanderEhn »

kasoe skrev: 2019-03-19, 16:24 Lars, det var en uppdatering av stadgarna som plockade bort det kravet iom en omröstning som skulle ske i år.
Jag vet inte hur det gick i den omröstningen men om den gick igenom så kommer den texten att bli borttagen ur Stadgarna. (inte gjort ännu... ingen brådska med det iofs... ;) )
Korrekt. Modulsyd har nu på två årsmöten i rad godkänt stadgeförslaget att ta bort skrivningen om att "Modulsyd ska arrangera DreamTrack".

Så vi kanske borde lyfta ur detta till en separat tråd för att särskilja Modulsyd från träffen som sådan.
Pågående byggprojekt just nu:
"Kombihamnen", blir ingen hamn, men väl en kombiterminal i N-skala med svensk förebild Byggtråd här!
"Glassfabriken" blir en industrimodul med genomgående linje, N-Re.
Daniel Rydell
Inlägg: 378
Blev medlem: 2015-08-30, 21:47

Re: Synpunkter på DT-19?

Inlägg av Daniel Rydell »

Jo, en sak till. Om det är möjligt att få frukosten lite tidigare är vi några som skulle uppskatta det. Själv går v jag vanligtvis upp klockan fem när jag jobbar och äter frukost på en gång. Så tidigt måste jag inte äta varje dag men om det skulle kunna gå att få frukosten en timme eller om så bara en halvtimme tidigare vore det trevligt.
Användarvisningsbild
PeterAlsén
Inlägg: 158
Blev medlem: 2015-03-16, 17:25
Ort: Jönköping
Kontakt:

Re: Synpunkter på DT-19?

Inlägg av PeterAlsén »

I stort tycker jag att träffen var bra, fina rum att sova i och helt OK mat tycker jag. Visst det märktes att vi var på en skola men det var bättre än på min tid i skolan med torra blodpuddingsbitar :-) Som "rätt intresserad av trafikspel" så saknade jag riktigt kniviga växlingsuppdrag, jag fick visserligen inget uppdrag på Kristineberg utan mest persontåg när jag "rafsade" i högen med köruppdrag.

Banan trafikklar redan torsdag kväll gillas, många ++++ för det, dock måste jag säga att fredagens frikörning var en besvikelse, inte många som ville köra trots att många tjatar om att just få göra detta.
Så maten ger vi 4 gafflar av 5 medan trafikspelet får 3 spadar av 5, totalt sett ger jag träffen 9 bromsblock av 10.......
Medlem i FREMO, Svenskt Modulforum
Tkl i Nättelund
StaffanWiman
Inlägg: 785
Blev medlem: 2012-05-09, 02:18

Re: Synpunkter på DT-19?

Inlägg av StaffanWiman »

Lyckas inte hitta något att klaga på hur jag än försöker...
Vill nog ge trafikspelet en spade till. Den långa dubbelspårstreckan gjorde att man slapp de långa väntetiderna när genomgående tåg inte behövde vänta på grund av växlingsarbete på stationerna. Jag hann med flera köruppdrag än någon gång tidigare.
Bra att det fanns stolar att ta med sig när benen bara inte ville vara med längre.
fs_toni
Inlägg: 722
Blev medlem: 2014-01-16, 12:40

Re: Synpunkter på DT-19?

Inlägg av fs_toni »

PeterAlsén skrev: 2019-03-19, 23:14 Som "rätt intresserad av trafikspel" så saknade jag riktigt kniviga växlingsuppdrag,
Du borde ha växlat på din egen station...
(det gjorde jag istället med stort nöje! :D :D )
AndersB
Inlägg: 454
Blev medlem: 2012-05-09, 02:15

Re: Synpunkter på DT-19?

Inlägg av AndersB »

Hej
Skriver under på Fredde's text fullt ut.
Eller summerat - "bästa DreamTrack på länge" :D

Sen kan nog lokalen bli lite liten. N-banan saknade flera av de vanliga deltagarna och H0-banan var väl inte heller normalstor...

mvh/anders
FreddePettersson skrev: 2019-03-19, 15:23 1. Lokalen - med beröm godkänt, bättre är svårare att hitta! ( belysningen i lilla hallen hade väl mer att önska kanske) Stora hallen
2. Mat/Boende - maten helt ok, boende på kurs & Konferens var ju kanonbra.
3. Upplägg - fri körning /Trafikspel utan publik , kanon bra !
4. Årsmöte- kan man fundera på om man ska lägga så tidigt om 16:00, vore kanske bättre 19:00 alternativ via andra forum (webinar eller likande)
Skriv svar

Återgå till "Dreamtrack 2019 (ModulSyd är arrangör)"