3 R i Norrköping

Bilder och text från träffar som varit
StaffanWiman
Inlägg: 785
Blev medlem: 2012-05-09, 02:18

Re: 3 R i Norrköping

Inlägg av StaffanWiman »

Övernattning. Var övernattar alla andra? Jag var på vandrarhemmet i närheten förra året. Det var inget fel på det men inget annat mj-folk fanns där...
Om man ger loken unika fyrsiffriga adresser så är risken minimal att man behöver ändra. Jag har adresser mellan 6070 och 6085 och hittills har jag aldrig behövt ändra något. Däremot en Br 18 med adress 18 och då gick det inte :-)

Staffan
Fredman
Inlägg: 506
Blev medlem: 2012-05-09, 02:10
Ort: Geflemodul i Gävle

Re: 3 R i Norrköping

Inlägg av Fredman »

Hejs.
Birgitta och jag har bokat hos Hotel Centric på Rådstugugatan.
T
StaffanWiman
Inlägg: 785
Blev medlem: 2012-05-09, 02:18

Re: 3 R i Norrköping

Inlägg av StaffanWiman »

Fullbokat, så det blev Drott för min del

Staffan
Användarvisningsbild
LarsN
Inlägg: 211
Blev medlem: 2012-07-13, 01:44
Ort: Norrköping

Re: 3 R i Norrköping

Inlägg av LarsN »

Hej

Jag har nu lagt upp en lista för Lokadresser till träffen.
Det är bra om alla deltagare fyller i sina Lokadresser innan träffen.
Om mögligt, vid behov ändrar adress.
Så slipper vi ödsla tid med det på lördagen, när vi oftast har kort om tid innan publiken kommer.

Länk till listan ->

https://www.modulsyd.se/module/module_m ... able_id=10

Listan kommer att skrivas ut och finnas i pappersform på träffen, så det går att fylla i "manuellt" i efterhand.

Men först till "kvarn" ;)

Vi ses snart. :D

//Lasse
Rolandhs
Inlägg: 96
Blev medlem: 2012-05-09, 02:13

Re: 3 R i Norrköping

Inlägg av Rolandhs »

Hej Alla,

Nu snart är det fredag...
Tider som gäller är
Fredag uppställning och testning till senast 22:00
Lördag 08.00 till 19.00, museet är öppet 11.00-17.00
Söndag 09.00 till 16.00 sedan rivning och hemfärd.

Glöm ej svart tyg.

Jag är själv upptagen fredag från ca 16.30 så jag kan inte ordna matlådor i år.
Förslag ICA strömmen ca 300m har salladsdisk eller lådor i kylen alt pizzeria Napoli uppför backen ca 300m.

Museet har ny ägare till fiket "expresso house" vi som deltar med moduler kommer att få 1st lunch lö och sö, lö pasta och sö kycklingsallad är beställt blir det några kuponger över så får vi lotta ut dem ;)

Alla p-platser i närområdet är borta kvar är parkering på gata mot avgift.
Gratis finns på Ebersteinska skolan från 16.00 fredag till måndag morgon Linköpingsvägen 6.
P plats för bil o släp finns på Norisol / kabelvägen 15 ( baksidan ) med staket och lås. Jag kan lämna nyckel så ni kan låsa.

Lördag förslag att vi bokar pizza el ngt på Napoli och lånar hojlokalen ( har inte fått ok på lokalen ännu ) akt bokar ngn restaurang på stan??

Loklista är uppe för att inte ändra för mycket i den men jag tar med föregående års lista också misstänker att flera har kvar samma adresser?

Min mobil är 0727 302146 är dock inte nåbar fredag fr 17.00

Thomas 0705 803253
Anders S JAS 0708 192687

Jubileum i år då det är 10e året vi kör denna träff

// Roland S[/b][/b]
Användarvisningsbild
StefanFjällemark
Inlägg: 1338
Blev medlem: 2014-09-01, 07:35
Ort: Stenungsund på Västkusten

Re: 3 R i Norrköping

Inlägg av StefanFjällemark »

PLAN B uppdaterad torsdag 8:30
Eventuell uteblir Thomas Petterson på grund av sjukdom och därmed också Jan Palmqvists moduler. I onsdag eftermiddag fick jag i uppgift att rita en bana som används om Thomas och Janne inte kommer. Hur det blir meddelas senast under torsdagen, så att var och en får rimlig tid att packa och lasta.
Här redovisar jag banan samt lista över de moduler som behövs per ägare. För några deltagare skiljer det sig från Thomas planering, så kolla bifogad lista över Moduler per ägare!

Som ni ser så kanske det går att få till en rundkörning via sidolinjen på Fummelmora. Det skall nog gå att fixa den lilla missanpassning som finns genom att töja lite. Går det inte, flyttar vi modulerna efter magasinet till före magasinet och får lite mer linje. Eventuellt kan man behålla ett utdrag på magasinen om det behövs. Lasse Nordlander fixar en temporär vändslinga (den rosa).

Bana 2.png
Bilagor
Moduler i banan.pdf
(402.81 KiB) Nerladdad 204 gånger
Moduler per ägare.pdf
(412.12 KiB) Nerladdad 194 gånger
Hälsningar från Stefan på västkusten :geek:
Ordförande i Svenskt Modulforum och medlem i FREMO, VMJF och MJF Rälsbiten
Nicke
Inlägg: 832
Blev medlem: 2012-05-09, 02:11

Re: 3 R i Norrköping

Inlägg av Nicke »

Starkt jobbat att få ihop en alternativ bana på så kort varsel !
Sidolinjen på Fummelmora har R2 så liten begränsning av rullande material kan det bli, men jag tycker det ser vettigt ut !
LasseHerneklint
Inlägg: 148
Blev medlem: 2012-05-25, 00:57

Re: 3 R i Norrköping

Inlägg av LasseHerneklint »

Trist för Thomas, men alternativ B ser bra ut Stefan!

Sidospåret på Fummelmora har industrispårsradie, men har tagit ut även en multad X2 den vägen på nån körning så bara man tar det väldigt lugnt så går det.

Betyder det att vi ska komma senare till museet, eller är det ändå några där från lunchtid? Hade på uppmaning av Thomas planerat att komma till typ 13.
Nicke
Inlägg: 832
Blev medlem: 2012-05-09, 02:11

Re: 3 R i Norrköping

Inlägg av Nicke »

Jättetråkigt om Thomas P inte kommer, minst lika tråkigt att Jan-Olov uteblir.

Jag har hyrt släp och jag, Staffan, med våra moduler, magasinet och Jan-Olovs moduler hoppas rulla från Huddinge 14, ankomst 16.30-17.

Mat fredag löser vi, inga problem Roland :)
Mat lördag ser jag gärna favorit i repris, dvs Napoli och hojlokalen, mycket trevligt sista åren.

Hur tar vi oss till/från Norisol?
Användarvisningsbild
StefanFjällemark
Inlägg: 1338
Blev medlem: 2014-09-01, 07:35
Ort: Stenungsund på Västkusten

Re: 3 R i Norrköping

Inlägg av StefanFjällemark »

PLAN B GÄLLER
Thomas har meddelat att han stannar hemma och kurerar sig. Det innebär att vi kör enligt plan B i helgen, enligt det som meddelats tidigare i denna tråd.

Lasse Nordlander kommer att lämna av sina moduler 12-13-tiden, och det går bra att anlända från ca 13:00, anmäl i receptionen om ingen av oss andra är på plats.
Hälsningar från Stefan på västkusten :geek:
Ordförande i Svenskt Modulforum och medlem i FREMO, VMJF och MJF Rälsbiten
Skriv svar

Återgå till "Träffar som varit"