Möjlighet till publik uppvisningsträff i Stockholm av sällan skådad storlek!!

Allmäna diskussioner och information
fs_toni
Inlägg: 722
Blev medlem: 2014-01-16, 12:40

Re: Möjlighet till publik uppvisningsträff i Stockholm av sällan skådad storlek!!

Inlägg av fs_toni »

Per Widell skrev: 2019-01-06, 21:38 Vilket underbart initiativ Toni, jag ställer gärna upp med massa jobb även om jag inte har några egna moduler klara än...
Bara messa vad du behöver hjälp med.
Tack Per.
Framförallt är det nu två roller som är kritiska på H0 2R och H0 3R sidan och det är en sammanhållande arrangörsroll och rollen som lokal-ansvarig. Se tidigare inlägg i denna tråd så står det lite mer om detta.
Utan bemanning på dessa två kritiska roller går ju en träff inte att arrangera för H0...
Ännu har vi ingen som anmält intresse för dessa två roller. Kan du tänka dig någon av dessa roller? Vi behöver även fler som kliver fram beredda att ta assisterande arbete inom en grupp i dessa roller om träffen ska kunna bli av för H0

(Som jag tidigare nämnt i tråden så har de personer som alltid annars ordnar med träffarna i dessa roller redan fullt upp med andra träffar som arrangeras såväl första som andra halvåret 2019.)

Det är troligt att vi annars går vidare med bara med FNISS och ev annan mindre gruppering.
OlleFrykmo
Inlägg: 1
Blev medlem: 2019-01-02, 21:41

Re: Möjlighet till publik uppvisningsträff i Stockholm av sällan skådad storlek!!

Inlägg av OlleFrykmo »

Hej!
Om datumet passar skulle detta vara ett utmärkt tillfälle att lufta min utställningsanläggning "Engelsfors-Drambo Modelljärnväg".

Det är en L-formad bana i skala N, och i grundutförande mäter de båda "benen" 6*3,5 meter.
Banan körs med hjälp av Train Controller och håller igång 5-6 olika tågsätt så att det finns rullande trafik igång hela tiden.

Jag kör normalt i egen regi, men kan tänka mig att koordinera med FNISS rent administrativt om det underlättar arrangemanget när det gäller lokalbokningar etc etc.
Vad säger ni i FNISS?

Det skulle vara väldigt trevligt att ställa upp banan i detta sammanhang.
Olle Frykmo
GustavLundström
Inlägg: 26
Blev medlem: 2015-10-28, 11:32
Ort: Stockholm

Re: Möjlighet till publik uppvisningsträff i Stockholm av sällan skådad storlek!!

Inlägg av GustavLundström »

Efter överläggningar med FNISS arbetsutskott så har vi kommit fram till att vi skulle vilja satsa på helgen 13-14 april. Det är helgen före påsk och påsklovet börjar direkt efter.

Tänk om man då skulle kunna förlänga arrangemanget en bit in i veckan ifall (del av?) banorna skulle kunna stå kvar några dagar. Många är ju lediga då och kanske vill titta på tåg.

Samma helg hålla IPMS Modellexpo i Solna med många tillresta modellbyggare. Kanske kan en del av dem även lockas att besöka oss?
fs_toni
Inlägg: 722
Blev medlem: 2014-01-16, 12:40

Re: Möjlighet till publik uppvisningsträff i Stockholm av sällan skådad storlek!!

Inlägg av fs_toni »

TYVÄRR INSTÄLLT!

Vi har fått ihop en grupp intresserade nu och därmed har jag återvänt till Stinsens chef för att diskutera möjliga datum och för att diskutera samarbetsformer.
Då fick jag tyvärr beskedet att de nu ångrat sig och inte längre vill gå vidare :-(

De har hållit ett ledningsgruppsmöte och diskuterat vidare eftersom jag aktualiserat på nytt detta sedan förra helgen med dem. Och då lyftes skäl emot.
Skälen i korthet verkar vara som följer (i inte någon speciell ordning):
- de har fått oväntat nya bekymmer på halsen när allsköns pundare, målvakter, droghandlare och andra skummisar söker sig till ett övergivet köpcentrums ytor
- de tvingas dra ner på egna resurser i takt med att hyresgästena/butikerna läggs ner
- de ser att en stor tillströmning av besökare till en MJ-utställning visserligen skulle dra dit folk, men samtidigt innebär en än större påfrestning på deras begränsade resurser, framförallt inom säkerhet, städning och lokaler
- de är bekymrade för att dra på sig mer "samarbeten" och arbete i ett läge när de inte har det utrymmet från sin huvudman

Såklart mycket tråkigt! Det enda positiva som ändå finns är att vi ska återknyta kontakten till sommaren och se om situationen då ev är annorlunda.

Jag har nu hursomhelst ett antal namn inom modulvärlden på de personer som visat intresse för att jobba med en sådan här publik uppvisningsträff. Så det jag tänkte göra är nu att via mail sätta er i kontakt med varandra. Förhoppningsvis kan detta leda till att ni som visat intresse tillsammans kan jobba vidare och leta andra lämpliga lokaler - kanske t o m formera er i en arbetsgrupp och etablera en "single point of contact", en gruppkontaktperson som kan efterlysa lämpliga lokaler bland våra kontaktnät och på så vis hitta andra alternativ som gruppen kan jobba vidare med?

Som jag tidigare nämnt så är det inget som händer av sig själv utan det är upp till oss alla som intresserade att jobba mot det som vi vill ha. Vill vi ha fler publika träffar så måste några fler jobba inriktat mot det hållet. Själv kommer jag fortsätta hålla ögon och öron öppna efter lokaler trots denna motgång.
Användarvisningsbild
AlexanderEhn
Inlägg: 1153
Blev medlem: 2017-07-11, 23:47
Kontakt:

Re: Möjlighet till publik uppvisningsträff i Stockholm av sällan skådad storlek!!

Inlägg av AlexanderEhn »

Jag uppskattar din ambition och att du försökte Toni.

Det kommer fler möjligheter.
Pågående byggprojekt just nu:
"Kombihamnen", blir ingen hamn, men väl en kombiterminal i N-skala med svensk förebild Byggtråd här!
"Glassfabriken" blir en industrimodul med genomgående linje, N-Re.
Skriv svar

Återgå till "Allmänt"