Allmänt om DreamTrack 2019

Användarvisningsbild
daniel
Inlägg: 3544
Blev medlem: 2012-05-08, 10:15

Re: Allmänt om DreamTrack 2019

Inlägg av daniel »

Den stora hallen är på ca 43 x 21,9 meter, ca 910 m2. Den mindre hallen är på ca 21,5 x 10,6 meter, ca 220 m2. Exakt mätning ska göras under hösten.

Som jämförelse hade H0-banan i år ca 420 m2, N-RE-banan ca 340 m2 och americaN ca 160 m2.

Så det finns gott om plats för alla banorna. Banläggarna för H0 och N-RE får prata sinsemellan hur man disponerar utrymmet.
AndreasSigfridsson
Inlägg: 231
Blev medlem: 2012-05-09, 02:25

Re: Allmänt om DreamTrack 2019

Inlägg av AndreasSigfridsson »

Har en fråga
Fredag kl 9 fram till lunch fri körning enligt programtet.

OM inte banan är klar före lunch flyttas allt fram 4 timmar eller ska vi som vill ha frikörning blir utan dom timmarna?
Eller ska man köra trafikspel med koas för inget fungera och vi som vill köra fritt på kvällen blir av med timmarna där för trafikspel 2 dra ut på tiden?
Användarvisningsbild
daniel
Inlägg: 3544
Blev medlem: 2012-05-08, 10:15

Re: Allmänt om DreamTrack 2019

Inlägg av daniel »

Vi kommer styra upp bygget av H0-banan på ett helt annat sätt en tidigare.

Vi kommer välja en byggansvarig med omsorg som har förmåga att driva på bygget av banan på ett vänligt men bestämt sätt.

Vi kommer ha byggansvariga för varje delsträcka som ansvarar för att den delsträckan byggs upp.

Arrangörsgruppen får tillgång till hallarna ett par timmar innan träffen börjar så vi kan förbereda innan deltagarna kommer. Det kommer göra att bygget kan starta så fort första deltagare stiger in i lokalen på torsdagen.

@Andreas: Vi kan prata mer om det här ikväll på VäxjöRallarnas möte.
Användarvisningsbild
daniel
Inlägg: 3544
Blev medlem: 2012-05-08, 10:15

Re: Allmänt om DreamTrack 2019

Inlägg av daniel »

Viktig information

Det är viktigt att betalningen av fakturan för DreamTrack sker på utsatt tid, alltså senast den 28 februari 2019. Vi har inte möjlighet att ta emot någon betalning på träffen. Utebliven betalning kommer att räknas som avanmälan.

Det skapar mycket merjobb för arrangörerna om betalningen inte kommer i tid och det är därför vi trycker på detta inför DreamTrack. Och detta gäller för övrigt alla träffar, oavsett vem som är arrangör. Det är viktigt att sista betalningsdag respekteras.

Är du anmäld men inte fått fakturan, eller att fakturan har förkommit, så kontakta mig.

Med vänlig hälsning
Daniel Bergqvist
Ordf. ModulSyd
Användarvisningsbild
daniel
Inlägg: 3544
Blev medlem: 2012-05-08, 10:15

Re: Allmänt om DreamTrack 2019

Inlägg av daniel »

Sista anmälningsdag med moduler: söndag 13 januari.

Sista anmälningsdag utan moduler: söndag 3 februari.
Användarvisningsbild
daniel
Inlägg: 3544
Blev medlem: 2012-05-08, 10:15

Re: Allmänt om DreamTrack 2019

Inlägg av daniel »

Påminnelse om att det är 10 dagar kvar av anmälningstiden för moduler.

Det är nu 49 personer anmälda, varav 25 på H0-2R, 6 på H0-3R, 19 på N-RE och 9 på americaN.

Det finns EN plats kvar i dubbelrum men gott om plats på golv.
Användarvisningsbild
BengtOhliv
Inlägg: 160
Blev medlem: 2017-02-02, 19:15

Re: Allmänt om DreamTrack 2019

Inlägg av BengtOhliv »

Tiden går fort, snart skall modulerna till Dream Track 2019 anmälas.
Jag ser fram mot att få träffa andra modulrallare och utbyta ideer om modulbyggandet och modulträffar. Vi har olika bakgrunder och möjligheter att få till våra moduler och delta på träffar. Själv har jag lärt mig mycket på de träffar som jag varit med på, inte minst hur mycket som krävs för att arrangera en modulträff.

På min första träff fick jag lära mig att bygga träd av Seth Olofsson. Det har blivit många tallar och björkar och mina vänner hemma i klubben tycker att de blivit fina och nu finns en del av mina träd hos andra modulrallare. Av rallare från Malmö har jag fått instruktioner hur man bygger granar, så nu ligger detta projekt i startgroparna.
Givetvis är det rullande intressant med. Hur vädrar grannen sina lok och vagnar, hur ser lasterna ut på godsvagnarna?
På en annan träff fick jag uppleva hur några kurvmoduler kunde förändra upplevelsen av en modulbana. Det är roligare att se ett tåg slingra sig fram i kurvorna än att det körenbart på rakor. Många kurvor och lite mindre rakor är mitt recept Detta resulterade i 6 st nya kurvlinjemoduler som inför DT19 har förbättras med bättre landskap av mig och några av mina klubbkompisar. Några av oss har redan skaffat material till nya linjemoduler att byggas under året.

Med stora förhoppningar om en trevlig träff åker jag till Grimslöv och DT19 och har med mig ca 17 meter Fäbodamoduler (Därav är ca 13 meter linjemoduler.)
Du kommer väl också så vi kan bygga en hyfsat stor bana med långa körsträckor mellan stationerna!
Väl mött i Grimslöv!

Hälsningar
Bengt Ohliv
Bengt Ohliv

Bygger moduler och kör svenska tåg i H0.
Tkl i Fäboda och Skenhult.
Kassör i Svenskt Modulforum.
Användarvisningsbild
AlexanderEhn
Inlägg: 1148
Blev medlem: 2017-07-11, 23:47
Kontakt:

Re: Allmänt om DreamTrack 2019

Inlägg av AlexanderEhn »

Japp! Jag kommer med allt jag har. Blygsamma 4 meter dubbelspår. Rakt dubbelspår... ;-) :D

Och sen blir det ett gäng moduler på N-RE också!
Pågående byggprojekt just nu:
"Kombihamnen", blir ingen hamn, men väl en kombiterminal i N-skala med svensk förebild Byggtråd här!
"Glassfabriken" blir en industrimodul med genomgående linje, N-Re.
Användarvisningsbild
daniel
Inlägg: 3544
Blev medlem: 2012-05-08, 10:15

Re: Allmänt om DreamTrack 2019

Inlägg av daniel »

Sista anmälningsdag med moduler är på söndag.

Anmälan utan moduler är öppen till den 3 februari.
Qrt
Inlägg: 465
Blev medlem: 2014-01-16, 18:07
Ort: Stockholm

Re: Allmänt om DreamTrack 2019

Inlägg av Qrt »

Jag hittar inget inlägg som talar om tid och plats.
/Curt
---------------------------------------------------------------------------------------
Br80 Roco - startsatslok som rangerlok
Skriv svar

Återgå till "Dreamtrack 2019 (ModulSyd är arrangör)"