BLÅ=2R elektrifierad, ORANGE=2R oelektrifierad, GRÖN=3R, GUL=H0e, GUBBE=tågklarerare, TELEFON=telefon finns
Idéer till trafikering på tvärs av banorna:
- Lokbyten i Almunge och Alvesta (mellan el och diesel/ånga) samt Vagnsärad (mellan 2R/3R).
- Persontåg med direkta vagnar med olika destinationer på 2R och 3R som då koppas till/från längs vägen, t.ex. genomgående personvagnar/sovvagnar mellan 2R och 3R t.ex. Spårhaga-Vagnsta och Sydpolen-MMMagasinet.
- Godsvagnar mellan Långsmalen (H0e) och övriga stationer på 2R/3R. Begränsas till vad överföringsvagnarna klarar.
- Timmer från Ryr timmer till Sågen i Vagnsta (växling i Ryr/Dalbo, lokbyte i Vagnsärad, växling i Vangsta)
Huvudlinje 3R: elektrifierad med dubbelspår Slingan - Andersberg:
- Slingan (vändslinga)
- Vagnsta (med industrispår till Sågen [Fummelmora såg])
- Gretlanda industriområde (med infart från Vagnsta-hållet)
- Andersberg (ej station, men förbigångsspår)
- Vagnsärad (möter 2R-banan)
- Slokärr mötesplats och lastplats.
- Buddby lastplats
- Fummelmora med industrispår till Fummelmora Logistik
- MMMagasinet (får annat namn i trafikspelet)
- Spårhaga (magasin 7 spår)
- Nättelund (fd Charlottendahl)
- Bjästa hpl (inkl Nätra industrier)
- Alvesta (sidolinje till Tibro)
- Vagnsärad (möter 3R-banan)
- Almunge (lokstall)
- Nättelund (fd Charlottendahl)
- Ryr timmer & hpl
- Dalbo med Lokstallet (loktransporter till/från Nättelund och Spårhaga)
- Almunge (lokstall)
- Krutträsk (godsbana Godislagret)
- Pite älv hpl
- Fäboda
- Alvesta (tåg från Vagnsärad måste vända)
- Tonträsk lastplats
- Tibro (övergång till H0e-bibana 4)
- Sydpolen (magasin 5 spår)
- Halvnol
- Tonträsk (mötesstation)
- Långsmalen