Fantastiskt

Allmäna diskussioner och information
Fredman
Inlägg: 506
Blev medlem: 2012-05-09, 02:10
Ort: Geflemodul i Gävle

Fantastiskt

Inlägg av Fredman »

Hejsan alla.
Jag fastnade i modulträsket runt 2009 om jag inte minns fel.
Blev helsåld och rev min fasta bana hemma.
Har deltagit i minst 4 modulträffar varje år sedan jag startade Geflemodul.
Detta blir cirka 30-40 träffar sedan 2009.
Av alla dessa så är det mig veterligen bara tre-fyra stycken av deltagare anmälda och banplanerde moduler som blivit tvungna att ge återbud.
Detta tycker jag är fantastisk.
Det är fantastiskt att man kan träffas och sätta ihop en bana med tanke på all teknik som skall fungera.
Det är fantastiskt att få träffa alla människor som deltar .
Det är fantastiskt med alla som ordnar,fixar och planerar för att det skall bli bra.
Det är en fantastisk hobby vi alla har med alla dess inriktningar och specialiteter.
Jag tycker det är fantastiskt av alla som reser långväga för att deltaga.
Jag blir nästan rörd då jag tänker på allt detta.
Jag blir ledsen när man inte tänker anmäla sig för att man måste sitta i en modern bil någon timme till för att ta sig till en träff.
Med vänlig hälsning Thomas Fredman
Användarvisningsbild
daniel
Inlägg: 3545
Blev medlem: 2012-05-08, 10:15

Re: Fantastiskt

Inlägg av daniel »

Bra skrivet Thomas! Och jag håller med i det du skriver!

Jag började med min första modul 2006 tack vare att Urban Bratt tog med mig till ett byggvaruhus och hjälpte mig att få plywood uppsågad och sedan hjälpte mig med modullådorna till Araby station som blev min första modul.

Men en viktig sak som har hänt under dessa år är att antalet träffar har bokstavligen exploderat. När jag började var alternativen Strängnäs, Fruängen i Stockholm och Gävle. Nu finns det träffar både här och där, både nära och långt bort. Och det gör att det blir lättare att välja och vraka. Jag tycker det är positivt för det gör det möjligt för fler att åka på modulträffar. :)

Med vänlig hälsning
Daniel
SethSwede
Inlägg: 576
Blev medlem: 2014-01-18, 10:09

Re: Fantastiskt

Inlägg av SethSwede »

Bra sagt Thomas
Användarvisningsbild
IngvarÖsterberg
Inlägg: 357
Blev medlem: 2013-02-26, 15:19
Ort: Partille

Re: Fantastiskt

Inlägg av IngvarÖsterberg »

Instämmer till fullo, Tomas. :D

Ingvar.
Daniel Rydell
Inlägg: 378
Blev medlem: 2015-08-30, 21:47

Re: Fantastiskt

Inlägg av Daniel Rydell »

Bra uttryckt Thomas. Får jag lägga upp det på vår hemsida (nskalavast.org) som ett exempel på vad hobbyn kan innebära?
Användarvisningsbild
stasv
Inlägg: 2073
Blev medlem: 2014-01-30, 09:29
Ort: Kista
Kontakt:

Re: Fantastiskt

Inlägg av stasv »

Bra skrivet Thomas!
----------------------------------------------------------
Staffan S
MMM/3R
Medlem 3549 Svenska MAD fanclub
Delar dag med Malmbanans första malmtransport till Luleå!
Användarvisningsbild
LLJ
Inlägg: 4297
Blev medlem: 2012-05-08, 10:27

Re: Fantastiskt

Inlägg av LLJ »

Bra skrivet Thomas. Mängden modulträffar i Sverige så pass många att det sker minst en i snitt per månad om man ser till alla skalor. Till detta finns en stor mängd träffar utomlands för de som så önskar.
Många träffar är både bra och dåligt. För många, så blir det konkurrens mellan träffarna, och det gagnar inte någon. Ett ökat samarbete och bättre långtidsplanering så att träffar inte kolliderar vore nog bra för alla.

/Lars
Elmis
Inlägg: 676
Blev medlem: 2016-09-19, 21:48
Ort: Stockholm

Re: Fantastiskt

Inlägg av Elmis »

Bra skrivet.
Rätta mig om jag har fel men jag har för mig att jag sett någonstans (glömt var) ett kalendarium som knappt var använt.
Uppdatera det regelbundet så blir d färre krockar, typ.
Elmis
Användarvisningsbild
daniel
Inlägg: 3545
Blev medlem: 2012-05-08, 10:15

Re: Fantastiskt

Inlägg av daniel »

Det är nog inte brist på kännedom om träffarna som är problemet. Det är mycket som ska klaffa för att en träff ska bli av, t ex att få tag i lämplig lokal till rimligt pris som är ledig lämpliga datum. Och sen kommer helger som påsken och ställer till det. För Teleborgshallen i Växjö gäller t ex att det inte går att boka hallen för år 2018 förrän framåt sommaren eftersom idrottsföreningarna i Växjö har företräde.

Men den som sitter på en stor lokal till rimligt pris som är tillgänglig torsdag till söndag får mer än gärna höra av sig till Peter Cederstrand (MMM), Seth Olofsson (SSM) eller mig (ModulSyd). :)

Med vänlig hälsning
Daniel
Användarvisningsbild
PeterAlsén
Inlägg: 158
Blev medlem: 2015-03-16, 17:25
Ort: Jönköping
Kontakt:

Re: Fantastiskt

Inlägg av PeterAlsén »

För att travestera Tage Danielsson "Det var tamejfan det finaste jag hört sen jag konfirmerades!" Jag instämmer i Fredmans kör, modulträffar är helt fantastiskt! Jag har nu varit med på tre som aktiv deltagare, Dream Track 2016, Timmele 2016 och Värnamo 2017. Det är så förb... trevligt, nu senast i Värnamo var det underbara människor från Norge som besökte oss och vi hade så fantastiskt trevligt! Att kunna enas kring en standard och köra tillsammans, ung som gammal, Svensk som Norsk, på en tillfälligt uppbyggd bana är något fler borde vara med på.

Nu ser jag fram emot DT17 och fler träffar under 2017 och jag hoppas vi blir fler och fler.
Medlem i FREMO, Svenskt Modulforum
Tkl i Nättelund
Skriv svar

Återgå till "Allmänt"