Längden på träffar?

N-skale-moduler enligt Fremo:s N-RE-standard enligt europeisk förebild

Moderator: AndersB

AndersB
Inlägg: 454
Blev medlem: 2012-05-09, 02:15

Re: Längden på träffar?

Inlägg av AndersB »

Jag tar gärna någon enstaka flerdagarskörning (C) per år men som standardkörning föredrar jag helg (B).
Har också en känsla av att det är lättare att locka med en "nybörjare" på en A eller B-körning.
mvh/anders
Ivan
Inlägg: 43
Blev medlem: 2012-05-09, 02:22

Re: Längden på träffar?

Inlägg av Ivan »

Om det är okej vill jag lägga en annan vinkel på mitt svar!

Det som styr för min del är till största delen ekonomin. Största kostnaden ligger i transport och boende. Mat kostar oavsett om man äter hemma eller borta, men borta tenderar att kosta lite mer ;)

Nästa är jobbet och familjen! Jag går på ett "tvättstugeschema" där min "helg" kan ligga på en onsdag-torsdag. De riktiga helger jag är ledig vill gärna familjen ha sin del, vilket gör att frånvaro en hel helg känns svårt. Därför faller min "röst" på endagsevenemang. Dock förändrar sig allt och om några år misstänker jag att mina barn inte vill sitta hemma och gagga med farsgubben, vilket öppnar för trevliga tågträffar :D
Användarvisningsbild
AiR
Inlägg: 149
Blev medlem: 2012-05-09, 15:01

Re: Längden på träffar?

Inlägg av AiR »

Nu kommer man in lite sent:

C, jag tar gärna en semesterdag eller en dust med tjifen för att få köra lite mer, helst trafikspel.
AiR - Andersson i Rakvattnet - H0 N och så mycket mer...
Fredman
Inlägg: 507
Blev medlem: 2012-05-09, 02:10
Ort: Geflemodul i Gävle

Re: Längden på träffar?

Inlägg av Fredman »

Jag som gärna reser en längre sträcka för att få leka ordentligt vill naturligtvis att det skall var helst 4 dagar torsdag -söndag om det skall vara med trafikspel annars räcker det med fredag -söndag om det bara är publikt.
Thomas
Gävle
Skriv svar

Återgå till "N-RE"