Inbjudan till HobbyMässa Göteborg (30.e april) 1-2 Maj 2015

Bilder och text från träffar som varit
Användarvisningsbild
RickardNordström
Inlägg: 378
Blev medlem: 2013-09-28, 23:17
Ort: Göteborg

Re: Inbjudan till HobbyMässa Göteborg (30.e april) 1-2 Maj 2

Inlägg av RickardNordström »

JohanWidén skrev:Tja widén tänkte åka till körning, men med inga moduler, men vi är 3 lörare vi kommer på fredag förmiddag men om ni behöver moduler så har vi men då kommer dom på fredag förmiddag. Det är 2 meter det handlar om.
Ni är varmt välkomna till Göteborg Johan med familj :)
Modulerna kanske är bäst att lämna hemma då allt måste vara klappat och klart för körningen på torsdag kväll. Uppskattar dock erbjudandet.

Åter igen har ett positivt besked nått Göteborg. :)
Vi får ytterligare 1 besök från Stockholm med en station. (Totalt 2 stationer från Stockholm) Det värmer och jag vill skicka ett stort tack till er som reser långväga för detta evenemang. Ni som funderat och funderar och ännu inte bestämt er vill jag skicka ännu en förfrågan om deltagande i denna publika inspirationsträff för Göteborg. MMM som Fremo, spelar ingen roll.

Ni som bokar Hotell 11 Har fri tillgång till relaxavdelningen samt utomhusbubbelpool på taket, kostnadsfri internetuppkoppling (trådlöst) samt kaffe och te i hotellobbyn. Bokningskod "Hobbymässa 2015" ger 10% på hotellpriset.

Känner ni någon eller några som vill ställa ut på mässan. Tipsa dem eller meddela mig med kontaktuppgifter.
Allt av hobby är av intresse. Vi har mycket modelltåg och hoppas vi kan få in lite mer radiostyrt.


Mvh Rickard :)
LarsErikArnkværn
Inlägg: 43
Blev medlem: 2012-05-09, 14:56
Ort: Brumunddal N
Kontakt:

Re: Inbjudan till HobbyMässa Göteborg (30.e april) 1-2 Maj 2

Inlägg av LarsErikArnkværn »

Det kommer 2 personer fra Norge også med ca 45 mil å tilbakelegge til Gøteborg.
U formede N skala modulanlegget på 8 x 4 meter

Lars Erik
Användarvisningsbild
RickardNordström
Inlägg: 378
Blev medlem: 2013-09-28, 23:17
Ort: Göteborg

Re: Inbjudan till HobbyMässa Göteborg (30.e april) 1-2 Maj 2

Inlägg av RickardNordström »

Då var dagen D här...
Jag är så fruktansvärt nervös och hoppas vi ror detta i hamn detta smidigt/problemfritt/glatt.
Hoppas också alla som kan kommer och besöker oss och tar det där samtalet som resulterar i en ny modulbyggare/ägare till nästa träff.
Nu får det bli en dusch och sedan bär det av.
Trevlig helg!!!

Mvh Rickard :)
Användarvisningsbild
LLJ
Inlägg: 4297
Blev medlem: 2012-05-08, 10:27

Re: Inbjudan till HobbyMässa Göteborg (30.e april) 1-2 Maj 2

Inlägg av LLJ »

Hoppas det blir lyckat och att vi får se mycket bilder då jag själv inte har möjlighet att närvara.

/Lars
LennartAndersson
Inlägg: 27
Blev medlem: 2015-01-11, 19:10
Ort: Göteborg

Re: Inbjudan till HobbyMässa Göteborg (30.e april) 1-2 Maj 2

Inlägg av LennartAndersson »

Ser fram emot detta och det skall bli riktigt kul! :D

Hoppas på lite bra priser så att man kommer hem med nått kul!! :D

Lennart.
Användarvisningsbild
RickardNordström
Inlägg: 378
Blev medlem: 2013-09-28, 23:17
Ort: Göteborg

Re: Inbjudan till HobbyMässa Göteborg (30.e april) 1-2 Maj 2

Inlägg av RickardNordström »

Hallå... :D

Det är på sin plats för mig att tacka alla inblandade för den gångna helgen i Göteborg.
Ett stort tack till SkånskaN som utan betänketid rodde skutan mot Göteborg. Samt ett stort tack till Borås och Trollhättegänget och övriga Göteborgare som ställde upp samt ett extra stort tack till Seth och Urban från Stockholm som ställde upp med stationer när modulerna tröt. Ett jättestort tack till alla övriga utställare samt alla handlare som också ställde upp för mässan i Göteborg.

Ett personligt tack till Jonas Hjelm för hjälpen med uttagspanelerna och sladdar på kort varsel samt ett stort tack till Claes Sjunnesson för hjälpen med det elektriska. Stort tack till Anders på Habo Hobby, Thomas Bergsten och åter igen Jonas Hjelm för allt stöd i djungeln av frågor.

Med facit i hand kan jag säga att vi tillsammans lyckats genomföra mässan utan minsta problem. Humöret har varit på topp och skratten varit många. Ryktet låter säga att även maten var ok. Det jag själv får vara missnöjd med är marknadsföringen. Vi har inte haft så många besökare som jag hoppats på och som vi förtjänade. Vi har tillsammans allihop gjort en förbannat bra mässa. Dock i detta urusla besökarantal få vi ändå se något positivt och det är att de flesta var tågfolk. Det har sålts en hel del Mj produkter och många nya kontakter har knutits. Varje enskild individ har fått mer kvalité för tiden hos oss.

Det generella betyget från besökare, handlare och utställare är mycket högt. Det finns stora önskemål att Hobbymässan skall återuppstå nästa år. Från min sida får jag låta detta vara osagt fram tills alla handlare & utställare lämnat sina tankar kring mässan samt tills Hyresvärden har sagt sitt.

Jag själv hade gärna varit mer delaktig i körningen men hade svårt att finna ro i kroppen och ser nu jävligt mycket fram i mot Trollhätte körningen.

Mvh Rickard :)
Skriv svar

Återgå till "Träffar som varit"