Förtydligande om anmälan till mässan 4-5 Maj i Mölndal.

Modelltågsmässan Göteborg/Mölndal 4-5 Maj 2019
Användarvisningsbild
RickardNordström
Inlägg: 378
Blev medlem: 2013-09-28, 23:17
Ort: Göteborg

Förtydligande om anmälan till mässan 4-5 Maj i Mölndal.

Inlägg av RickardNordström »

Ansvarig banplanerare för H0 banan är: Jonas Hjelm.
Det är till Jonas man skickar ett Pm om man har en modul som man vill ha med i H0 banan. Detta gör man helst i god tid före mässan.
(I god tid har passerat och Jonas avgör vad som gäller.)
Merparten av modulerna kommer ifrån föreningen KMJ i Borås. KMJ har en lista på sina deltagare där KMJ.are skall lämna uppgift om vilka måltider man vill deltaga på.
Vill man enbart besöka mässan som lokförare på H0 banan erlägger man entréavgift och tar kontakt på plats och kollar om det finns utrymme för att få köra tåg. (Det brukar det alltid göra)
Vill man köra egna tåg brukar det finnas utrymme för detta också, dock oftast senare under öppettiderna. Att plocka av och på tåg funkar inte alltid under rusningstrafik.
De tåg som trafikerar banan skall vara under kontroll av digital körström i räls, (Ej Radiostyrt) samt av god vigör och helst med hög igenkänningsfaktor. Det har funkat alldeles utmärkt de tidigare 4 åren.

N-Skalan har en egen grupp för anmälan och hur man hanterar "lokförarhjälp". Jag tror deras planering är klappat och klart. (N-Skala väst)

¤ Lunch mellan 11- och 13 på Lördag och Söndag kostar 85:- inkl. dricka.
¤ Middagen på Lördag kväll är gratis för de deltagare som har med en modul eller på annat vis bidrager till mässan från start till slut. (Banplanerare, El-ansvarig, samordnare eller dylikt.)

Om något ändå känns oklart kan man skicka ett Pm till mig. Mer info kommer inom kort.
Mvh Rickard
Daniel Rydell
Inlägg: 378
Blev medlem: 2015-08-30, 21:47

Re: Förtydligande om anmälan till mässan 4-5 Maj i Mölndal.

Inlägg av Daniel Rydell »

Det finns några dagar kvar att anmäla sig på om man vill delta med modul i N-skala, ifall det är någon intresserad vi inte lyckats nå genom våra vanliga kontakter.

Skicka PM till mig eller e-post till gbg19@nskalavast.org om det är något du undrar vad gäller N-skala på mässan.
Skriv svar

Återgå till "Modelltågsmässan Göteborg/Mölndal (Rickard Nordström är arrangör)"