Trafikpel Tyresö

fs_toni
Inlägg: 722
Blev medlem: 2014-01-16, 12:40

Re: Trafikpel Tyresö

Inlägg av fs_toni »

Trafikspelet oväntat bra tyckte jag trots det förenklade förfarandet. Vi hade väl inga "stoppa klockan" vad jag minns. Märkte heller inte av några stora elektriska eller tekniska strul. Trevligt "snack" med många gamla o nya bekantskaper. En mycket lyckad träff!

Och som vanligt ett stort tack till alla som jobbat med arrangemangen inför (och efter)! Man kan aldrig tacka nog eftersom det ju alltid är helt och fullt obetald fritid som några offrar för oss andra.
Användarvisningsbild
IngvarÖsterberg
Inlägg: 357
Blev medlem: 2013-02-26, 15:19
Ort: Partille

Re: Trafikpel Tyresö

Inlägg av IngvarÖsterberg »

Okej Daniel.
Jag har läst och förstått vad du menar och konstaterat att det är egentligen likadant med min kamera.
Men jag bruka vilja se mina bilder stora på dataskärmen, innan jag lägger ut dom och då vänder jag naturligtvis
bilderna rätt innan dom går ut på forumet.
(Men medge att det är ganska svårt att se stående bilder "liggande").
Som jag skrev tidigare, fina bilder, Seth. :D

Hälsar Ingvar. :D
SethSwede
Inlägg: 576
Blev medlem: 2014-01-18, 10:09

Re: Trafikpel Tyresö

Inlägg av SethSwede »

IMG_8824.PNG
Qrt
Inlägg: 465
Blev medlem: 2014-01-16, 18:07
Ort: Stockholm

Re: Trafikpel Tyresö

Inlägg av Qrt »

LarsRobert skrev: 2017-10-08, 19:15 Riktigt trevlig helg. Stort tack till alla som ordnat det hela och tack till alla som var med. Jag är väldigt glad åt all hjälp jag fick med nedmonteringen. Det underlättade mycket.
Jag är väldigt glad åt att deltagare vågade be mig ta tag här eller där.
Det har förr hänt att jag har varit helt sysslolös efter att ha tagit hand om min lilla modul.
Men denna helg var det flera som insåg att när jag stod där stilla bredvid dem så stod jag till förfogande.

Och nej, det går inte så bra att fråga eller bara ta tag i en ända eftersom de flesta är helt inne i sitt.
Det är också lätt hänt att man tar tag fel.
------------------------------------------------------------
Även från mig ett stort tack till alla som gjorde den här helgen möjlig.
Mycket trevlig och förlåtande stämning. (Alla gör väl fel nångång, men.... :twisted: ;) )

Jag sa det redan första gången förra året men det tål att upprepas:
Torbjörn erbjuder oss en unik lokal med möjligheter att få uppleva en annorlunda bana och körning än de vanliga gymnastiksalarna. I Tyresö bjuds det visserligen på två rum med kurviga banor men också långa korridorer.
I år var banan totalt 107 meter lång och därav bjöds hela 61 meter spikrak körning. (Låt vara en begagnad uträtad spik).
Det var nog 10 meter längre än förra året och då återstår det ändå många, många meter till bortre väggen.
Inget snack om att "din" raka modul inte skulle ha kunnat få plats.

/Curt
---------------------------------------------------------------------------------------
Br80 Roco - startsatslok som rangerlok
Användarvisningsbild
stasv
Inlägg: 2073
Blev medlem: 2014-01-30, 09:29
Ort: Kista
Kontakt:

Re: Trafikpel Tyresö

Inlägg av stasv »

Med Vangsta eller annan övergångsstation på plats skulle vi få en 3R-bana nästa år. Lite banläggningsövning under vintern kanske. Tänker högt.
----------------------------------------------------------
Staffan S
MMM/3R
Medlem 3549 Svenska MAD fanclub
Delar dag med Malmbanans första malmtransport till Luleå!
Användarvisningsbild
thomas.carlson
Inlägg: 152
Blev medlem: 2016-10-31, 21:37

Re: Trafikpel Tyresö

Inlägg av thomas.carlson »

Tack alla som arrangerat Tyresö!
Helt fantastisk modulhelg.
Fina bilder Seth!
Jag kommer lite senare i veckan att lägga upp några små kortfilmer från banan.
/Thomas
============================>
Om någon säger att "det går inte", så är det en anledning att prova.

Eternit, träslipers, brunlok och ångtåg 4ever

https://www.youtube.com/user/tomcarupp
Qrt
Inlägg: 465
Blev medlem: 2014-01-16, 18:07
Ort: Stockholm

Re: Trafikpel Tyresö

Inlägg av Qrt »

stasv skrev: 2017-10-09, 18:32 Med Vangsta eller annan övergångsstation på plats skulle vi få en 3R-bana nästa år. Lite banläggningsövning under vintern kanske. Tänker högt.
Nu var det ju redan fullt i hemkunskapen och matsalen (eller vad rummen nu heter) men längre ner i korridoren finns det ju en korridor till ledig vinkelrätt åt höger......
Allvarligt skrivet:
Redan att bara se slutstationen långt i fjärran på de 40 metrarna mellan Västhamn och Oredal gav mig en känsla av att köra ut på en linje till det okända.
Ett tredje rum med banslingor skulle göra en unik träff ännu unikare. Något så oövergreppbart skulle vara helhäftigt.
Då får man verkligen en känsla av att vagnslasterna och tågen går ut i världen.
Det har jag aldrig upplevt. Och naturligtvis då 3R centralt, i ett av de nu använda rummen.
:? Tog jag i fööör mycket nu? :oops:
Bygglogistiskt tror jag i alla fall att det skulle gå, det är inte trängre nu än att allt var rivet, snyggt ihopplockat och lastat en timme efter det att strömmen bröts på söndagen.

/Curt
Senast redigerad av 2 Qrt, redigerad totalt 2017 gång.
---------------------------------------------------------------------------------------
Br80 Roco - startsatslok som rangerlok
Niklas
Inlägg: 165
Blev medlem: 2014-03-05, 16:13

Re: Trafikpel Tyresö

Inlägg av Niklas »

Jag och min far tackar också för denna helg. Min modul Industri Någonstans fungerade som jag hade tänkt och var bra placerad. Det jag tar med mig är att den är beroende av en större station i närheten, detta visste jag och nu är det bekräftat.

Bild

Vangsta var jag imponerad av.

Bild

Humor är alltid kul, denna och Villa Villekulla ligger på favorit listan.

Bild

En fin stationsbyggnad

Bild

Min Tågab T43 107 på Bogösund med tåg till Industri Någonstans från Kantviken.

Bild

Måste ju också visa denna fina bild på pappas Milwaukee Road #260 Mountain 4-8-4 lok som just ankommit Vangsta.

Niklas Bild
Fram för moderna tåg på Svenska spår!
Trafik / säkerhetschef på SCS Transport samt förare av modelltåg och radiostyrda lastbilar i 1/87.
Användarvisningsbild
JohanGustafsson
Inlägg: 13
Blev medlem: 2016-04-24, 19:14
Ort: Norrköping

Re: Trafikpel Tyresö

Inlägg av JohanGustafsson »

Tack alla som arrangerat Tyresö!
Helt fantastisk modulhelg.
Återkommer gärna.
Användarvisningsbild
LarsN
Inlägg: 211
Blev medlem: 2012-07-13, 01:44
Ort: Norrköping

Re: Trafikpel Tyresö

Inlägg av LarsN »

Vi tackar alla som bidragit till en trevlig träff.
Vi har även fått träffa lite nya trevliga modulrallare denna gång.
Hoppas på ett återseende snart.
Om inte annat på modulträffen i Norrköping nästa år.

//Lasse & Martin
Skriv svar

Återgå till "Tyresömodul 2017 (Torbjörn Onegård är arrangör)"