Sida 1 av 2

Timmele americaN trafik

Postat: 2017-09-03, 18:49
av ErikKuiper
Då börjar pappersarbetet för trafiken bli klar. Här är vårt call board. Säg till om det är något som varkar vara tokigt.

Edit 2016-09-06. De lokala passagerartågen går nu mellan Gray Yard och Pauline. Har också ändrat ordning på tågen. Detta påverkar främst passagerartågen.

Timmele 2017 americaN - Call Board v1.1 2017-09-06.pdf
(22.61 KiB) Nerladdad 308 gånger
Timmele 2017 americaN - Jobs v1.0 2017-09-06.pdf
(60.15 KiB) Nerladdad 312 gånger

Re: Timmele americaN trafik

Postat: 2017-09-03, 20:40
av LLJ
Inte många tåg. Är det bara en sida?
Väldigt få tåg till/från Gray yard.

/Lars

Re: Timmele americaN trafik

Postat: 2017-09-03, 20:41
av Daniel Rydell
Spontant tycker jag det ser bra ut och jag ser verkligen fram emot kommande helg.

Re: Timmele americaN trafik

Postat: 2017-09-03, 20:45
av Daniel Rydell
Om jag räknar rätt är det två tåg mer än vi körde på DT (även om det då ofta gick ett oannonserat Swtich Job till Johnson Industries) och trafiken där kändes lagom i omfattning, både när vi körde "själva" och fick tysk förstärkning. Några av de nya deltagarna har också liten eller ingen erfarenhet av trafikspel så vi får också räkna med att köra dubbelbemanning med både lokförare och konduktör på flera tåg.

Re: Timmele americaN trafik

Postat: 2017-09-03, 23:02
av HansBrage
Ser trevligt ut. Blir det för få tåg så kan vi nog ordna med en Extra special excursion eller ett extra woodchip shuttle.

Re: Timmele americaN trafik

Postat: 2017-09-04, 09:39
av MikaelKylhage
Jag som inte riktigt varit med om trafikspel förut. Ska man på nåt vis anmäla sina lok i förväg? Jag har med två st. Dock bara ett av dem med rätt koppling tror jag. Mvh Mikael.

Re: Timmele americaN trafik

Postat: 2017-09-04, 10:41
av ErikKuiper
LLJ skrev: 2017-09-03, 20:40Inte många tåg.
Det är ungefär så många tåg som vi brukar ha. Jag kan inte få in fler tåg som gör något vettigt på banan. Det står dock deltagarna fritt att köra genomgående heltåg under spelen.
LLJ skrev: 2017-09-03, 20:40Är det bara en sida?
Ja
LLJ skrev: 2017-09-03, 20:40Väldigt få tåg till/från Gray yard.
Ja, men Grey Yard är fortfarande viktig för upplägget.
MikaelKylhage skrev: 2017-09-04, 09:39 Ska man på nåt vis anmäla sina lok i förväg?
Det behövs inte. Det löser vi på plats.

Re: Timmele americaN trafik

Postat: 2017-09-04, 10:52
av Daniel Rydell
ErikKuiper skrev: 2017-09-04, 10:41 Det står dock deltagarna fritt att köra genomgående heltåg under spelen.
Jag kanske tar några vändor med RDC:n* bara för att reta Robert K lite :lol:

Erik, jag har några woodchip hoppers som jag inte tror har någon naturlig destination på banan. Om jag vill skicka dessa från antingen Clarion eller Gray Yard till Pauline och vice versa, hur ska jag då utforma fraktkorten? Vagnarna hör hemma i blått distrikt.
Tillägg: Vilka distriktsfärger får de olika magasinen?

*RDC - Rail Diesel Car, rälsbuss, för er som inte är så vana vid amerikanska benämningar

Re: Timmele americaN trafik

Postat: 2017-09-04, 12:41
av RobertKlarén
Daniel Rydell skrev:Jag kanske tar några vändor med RDC:n* bara för att reta Robert K lite :lol:
Jag har absolut inget emot RDC eller persontåg utan växling, bara jag slipper köra dom ;)

Re: Timmele americaN trafik

Postat: 2017-09-04, 12:42
av RobertKlarén
Har vi PO upplägg för passagerartågen (=växling) som vanligt?