Viktig information om DreamTrack 2017

Planering av Dreamtrack 2017
Användarvisningsbild
daniel
Inlägg: 3545
Blev medlem: 2012-05-08, 10:15

Viktig information om DreamTrack 2017

Inlägg av daniel »

Ni är varmt välkomna till Sveriges metropol, den vackra staden Växjö!

Vaktmästarna lär vara på plats i Teleborgshallen hela torsdagen, bl a för att lägga in oömt golv i stora hallen, men ModulSyd har bokat hallen från kl 14.00. Jag lär vara på plats runt 14-tiden.

Har ni inneskor eller liknande så ta gärna med dem. Man får ha på sig ytterskor, men hallarna för N-skalebanorna har inget skyddsgolv så kan vi vara varsamma med de golven är det bra. Det är alltså inget krav att man måste ha inneskor på sig, och hallen för H0-banan har skyddsgolv, men har man inneskor så är det bra.

Det finns två ingångar till Teleborgshallen. Huvudingången är märkt "Entre" på bilden i första inlägget i den här tråden. Entrén är på Teleborgshallens östra sida, mot parkeringen. Den har tre trappsteg men det finns även en rullstolsramp. Alternativ ingång är på Teleborgshallens södra sida, andra gröna pilen från vänster i bildens underkant. Till höger om denna ingång ligger vaktmästeriet. Huvudingången, entrén, är normalt låst om det inte är stora evenemang, men vi kommer nog ha huvudingången öppen på torsdag och söndag för in och urlastning. För stora modullådor som har egna hjul så är nog ingången vid vaktmästeriet att föredra, men vi får stämma av det på torsdagen.

Så mitt råd på torsdagen när ni kommer är att stanna bilen på parkeringen och komma in och kolla var ni ska ställa upp modulerna och vilken ingång som är bäst lämpad att använda för att bära in modulerna. Det går att köra fram till båda ingångarna med bil och släp, men vi måste stämma av med vaktmästarna att det är okej. Vaktmästarna är mycket tillmötesgående så det lär inte vara något problem, men det är alltid bäst att fråga först.

Det kanske går att öppna första dörren (americaN) och fjärde dörren (N-RE) på södra sidan av Teleborgshallen för enkel in och urlastning till N-skalebanorna. Däremot får inte N-RE hallen (hall B) användas för inlastning av moduler till H0-banan, då hall B har ömtåligt golv. Så ni som har H0-moduler och ska in i stora hallen, hall A, måste använda antingen huvudingången eller ingången vid vaktmästeriet för era moduler.

Ni kan nå mig på tel: 0733 - 16 26 72.

Med vänlig hälsning
Daniel
Användarvisningsbild
daniel
Inlägg: 3545
Blev medlem: 2012-05-08, 10:15

Re: Viktig information om DreamTrack 2017

Inlägg av daniel »

Namnskyltar

Har ni namnskyltar så ta med er dem och ha dem på under träffen. Det är speciellt viktigt under lördagen då scouter kommer ha hand om fikat till publiken och även servera korv med bröd till oss deltagare. Och vi behöver bära namnskyltar på bröstet så att scouterna ser vilka som är deltagare och vilka som är publik. Så ingen namnskylt, ingen lunch på lördagen... Det spelar ingen roll om det är en namnskylt för MMM eller ModulSyd, båda fungerar lika bra.

ModulSyd kommer ordna provisoriska namnskyltar för er som inte har någon namnskylt, alltså namnskylt i form av plastficka med nål och utskriven papperslapp. Tyvärr har vi inte längre möjlighet att tillverka permanenta namnskyltar.

Med vänlig hälsning
Daniel
Användarvisningsbild
PerreNygren
Inlägg: 45
Blev medlem: 2016-09-01, 20:36
Ort: Ransäter, Värmland

Re: Viktig information om DreamTrack 2017

Inlägg av PerreNygren »

Är det OK att göra egna namnskyltar, man har ju ofta en massa plasthållare från olika evenemang, och om man nu gör en egen namnskylt, vad bör den innehålla förutom namn, räcker det med deltagare DreamTrack 2017, eller ska det stå Modul-Syd oxå??

MJ-hälsning Perre
Användarvisningsbild
daniel
Inlägg: 3545
Blev medlem: 2012-05-08, 10:15

Re: Viktig information om DreamTrack 2017

Inlägg av daniel »

Det viktigaste är att ditt namn tydligt syns på skylten. Så gör en namnskylt med "ModulSyd" överst och ditt namn under. Det bör funka.

Jag kan för övrigt nämna att 89 personer är anmälda till DreamTrack så det blir fullt hus!

Med vänlig hälsning
Daniel
Användarvisningsbild
Bengt Samuelsson
Inlägg: 183
Blev medlem: 2012-05-09, 02:20
Ort: Växjö
Kontakt:

Re: Viktig information om DreamTrack 2017

Inlägg av Bengt Samuelsson »

daniel skrev:Namnskyltar
Har ni namnskyltar så ta med er dem och ha dem på under träffen.
Jag har inte någon, än, så det vore trevligt om någon kan fixa min :oops:
Medlem #20 har också en hemsida med lite av varje.
Användarvisningsbild
PerreNygren
Inlägg: 45
Blev medlem: 2016-09-01, 20:36
Ort: Ransäter, Värmland

Re: Viktig information om DreamTrack 2017

Inlägg av PerreNygren »

Hej Bengt!
Då jag tycker att vi ska ha "gemensamma" namnskyltar, har jag skickat ett förslag till Daniel, får jag ok, kan intresserade skicka PM till mej, sedan fixar jag skylten, dock har inte jag plasthållare, men måtten passar plasthållare som är 90x57mm

MJ-hälsning Perre
Daniel Rydell
Inlägg: 378
Blev medlem: 2015-08-30, 21:47

Re: Viktig information om DreamTrack 2017

Inlägg av Daniel Rydell »

Jag har gjort en mall för N-skala Väst med följande info:
Förnamn
N-skala Väst
nskalavast.org
och skickat ut till de som kommer från oss.
Användarvisningsbild
PerreNygren
Inlägg: 45
Blev medlem: 2016-09-01, 20:36
Ort: Ransäter, Värmland

Re: Viktig information om DreamTrack 2017

Inlägg av PerreNygren »

Hej igen!
Efter kontakt med "daniel"(ordf ModulSyd) kommer jag hjälpa till med utskrift av namnskyltar, vill du ha en med ModulSyds logga och ditt namn, så får du skicka PM till mej före måndag 27:e mars, denna namnskylt kan du sedan använda på alla kommande event med ModulSyd.
Det går oxå att få den speciellt för DreamTrack 2017, men då måste du skriva att du önskar detta.
Skylten passar till plastfickor som är 90x57mm, ta gärna med dej egen passande plastficka om du har

MJ-hälsningar Perre
Användarvisningsbild
daniel
Inlägg: 3545
Blev medlem: 2012-05-08, 10:15

Re: Viktig information om DreamTrack 2017

Inlägg av daniel »

Vi har köpt in 100 plastfickor till DreamTrack, så plastfickor finns på plats. Men hör av er till Perre om ni behöver namnskylt.

Men har ni redan namnskylt så ta med er den ni har, oavsett om det är namnskylt för MMM eller ModulSyd.

Med vänlig hälsning
Daniel
Användarvisningsbild
daniel
Inlägg: 3545
Blev medlem: 2012-05-08, 10:15

Re: Viktig information om DreamTrack 2017

Inlägg av daniel »

Har ni inneskor så ta gärna med er det. Till er som är med första gången så kan det vara bra att veta att man går mycket under en sån här träff så sköna skor att gå i rekommenderas varmt.

Angående in och urlastning: De blå pilarna visar var man kan bära in sakerna. Jag har ringat in vaktmästeriet med stor svart cirkel och den dörren är normalt alltid öppen. Övriga dörrar kan öppnas av vaktmästarna om vi ber om det. Vaktmästarna är på plats i Teleborgshallen hela tiden när vi är där. Observera att löst folk rör sig i området så vi behöver hålla koll om vi har dörrarna öppna så inte obehöriga kommer in. Så när ni ska lasta in och behöver ha dörren öppen så säg till vaktmästarna, men låt helst inte dörrarna vara öppna mer än som behövs, med tanke på obehöriga. Så länge ni håller koll på vem som kommer in så är det inget problem, men det är okänt folk i rörelse i omgivningen.

Det går att parkera utanför Teleborgshallen på norra sidan, där lastning för H0-banan är. Men det är många som kommer på torsdagen för att lasta ur och vi har många bilar med oss så jag rekommenderar att vi använder parkeringen på östra sidan. Det finns en stor parkeringsplats utanför Teleborgshallen. Eventuellt att vi på lördag ställer bilarna på norra sidan för att publiken ska kunna parkera, men på torsdag och söndag är det nog bra om norra sidan används enbart för in och urlastning.

På södra sidan är det en bom så vi behöver prata med vaktmästarna om att öppna den bommen. Det gäller N-skala.

Deltagare som ska vara i den högra delen av H0-banan (Bjästa, Nättelund, Ryr timmer, Dalbo, osv) kan om ni vill lasta via entrén. Det finns rullstolsramp där så skåp kan rullas in. Men vi öppnar bara entrén vid behov.

Medtag namnskyltar om ni har, annars kontakta PerreNygren, se tidigare inlägg i tråden. Jonas Hjelm har också med sig papper för att skriva för hand om vi missar någon.

Med vänlig hälsning
Daniel
Bilagor
Dreamtrack Teleborgshallen - lastning 2.png
Skriv svar

Återgå till "Dreamtrack 2017 (ModulSyd är arrangör)"