2R information

Planering av MJ-Hobbymässan 2016
MikaelLund
Inlägg: 36
Blev medlem: 2013-09-06, 12:15

2R information

Inlägg av MikaelLund »

Sådär, nu har även 2R fått tummen ur! En anmälningstabell för moduler har skapats på http://www.modulsyd.se/module/module_me ... able_id=78 .
Det får bli lite snabba ryck med detta då den mycket trivsamma körningen i Tyresö har tagit tid och kraft. Mässan är 5-6 november med uppbyggnad fredag den 4:e.

Sista anmälningsdag får därför bli den 19:e september.

För att underlätta för alla så vill vi att moduler som anmäls finns i modulbiblioteket. Tompa fixar det galant om man bara mailar honom på tomas@proprat.com .
Själva modulbiblioteket återfinns i http://www.modulsyd.se/module/module_me ... lder_id=64.

Vad gäller deltagande utan modul måste vi få återkomma till. Då banan i år är mindre, dvs vi har fått mindre yta till förfogande, ställs vi för en liten utmaning hur vi hanterar detta.

/Micke

(Och givetvis är ModulSydare mycket välkomna även på 2R!)
Henrik Maude
Inlägg: 158
Blev medlem: 2015-11-14, 18:18

Re: 2R information

Inlägg av Henrik Maude »

Hej
Jag finns tillgänglig hela helgen även om jag inte har några färdiga moduler att ta med. Men för ihopbyggning och nedplockning finns jag tillgänglig.
Om intresse finns för att visa upp moduler under uppbygnad kan jag ta med mina eftersom jag bor väldigt nära Stockholmsmässan.
/ Henrik Maude
barnbarns barn till Ivan Öfverholm
MikaelLund
Inlägg: 36
Blev medlem: 2013-09-06, 12:15

Re: 2R information

Inlägg av MikaelLund »

Sådär. Nu har vi fått ihop 2R banan utifrån anmälda moduler. Det blir en rundbana av väldigt rund typ i år. Med magasinet och vändslingan på varsin sida tror vi att det kan skapas en hyfsad trafik.
/Micke

https://dl.dropboxusercontent.com/u/813 ... 20RC-2.pdf
JohanWidén
Inlägg: 48
Blev medlem: 2014-05-01, 23:24

Re: 2R information

Inlägg av JohanWidén »

Hej jag ser att det har blivit fel namn på Widena och byhåla

Widena är 2 meter lång och byhåla är 1 meter.
Ser fram emot mässan allafall.

Mvh Widen
Användarvisningsbild
daniel
Inlägg: 3545
Blev medlem: 2012-05-08, 10:15

Re: 2R information

Inlägg av daniel »

Det blev en massa inlägg om banplanering i största allmänhet i den här tråden så jag har flyttat de inläggen till den här tråden istället.

Med vänlig hälsning
Daniel
ANLD_1435
Inlägg: 99
Blev medlem: 2014-01-17, 16:26
Ort: Grödinge / Stockholm

Re: 2R information

Inlägg av ANLD_1435 »

Tjena EA-kraft här och det eviga tjatet att ta med lång och kort skarvkabel för 230VAC för eget behov samt gärna någon extra (ety att glömmabortsson alltid är med):)
Kommar att tillhanda hålla inkopplingsställen för både 2R och 3R så VG koppla in er där för gemensamt frånslag.
Almarenäs Elektriska
BengtHolmerin
Inlägg: 17
Blev medlem: 2014-02-10, 19:40

Re: 2R information

Inlägg av BengtHolmerin »

Ska jag ta hand om administrationen, dvs. adresspärm och programmeringsspår eller är det redan fixat?
MikaelLund
Inlägg: 36
Blev medlem: 2013-09-06, 12:15

Re: 2R information

Inlägg av MikaelLund »

Hej Bengt.

Mycket bra att du tar hand om programmering och loklistor! Tack.

/Micke
Henrik Maude
Inlägg: 158
Blev medlem: 2015-11-14, 18:18

Re: 2R information

Inlägg av Henrik Maude »

Jag tar nog också med mig spår så jag kan programmera om mina egna lok vid behov.
/ Henrik Maude
barnbarns barn till Ivan Öfverholm
BengtHolmerin
Inlägg: 17
Blev medlem: 2014-02-10, 19:40

Re: 2R information

Inlägg av BengtHolmerin »

Tar också med mig utrustning för trådlös styrning av tåg via mobiltelefon!
Skriv svar

Återgå till "MJ-Hobbymässan 2016"