Banplan H0

ErikKuiper
Inlägg: 1237
Blev medlem: 2012-05-09, 02:15

Re: Banplan H0

Inlägg av ErikKuiper »

Glömde att skriva en sak i första inlägget från början (nu tillagt). För publikkörningen är tanken att montera ner kurvan till Sågsten och kurvorna in mot Mörkne och Loudden. Detta för att slippa ducka hela tiden då man kör tåg. Tåg i de inre regionerna sys ju inte så bra för publiken så jag tycker det är OK att inte kunna köra på dessa delar av banan under publikdelen.
ErikKuiper
Inlägg: 1237
Blev medlem: 2012-05-09, 02:15

Re: Banplan H0

Inlägg av ErikKuiper »

Qrt skrev:10 meter mellan varje ! Det ser ganska fullt ut och lokalen kändes ganska utnyttjad även 2015.
Lite mer går att få in med ett större utbud av linjemoduler, men du har rätt i att det nog inte går att komma upp i 10 meter mellan stationerna med det antal stationer som är med i årets bana och den yta som är tillgänglig.

/Erik
Användarvisningsbild
LarsN
Inlägg: 211
Blev medlem: 2012-07-13, 01:44
Ort: Norrköping

Re: Banplan H0

Inlägg av LarsN »

Spännande bana, absolut en träff att se fram emot.
Mvh/Lasse
Vagnsta, Dundret mm.
Användarvisningsbild
CurtanSvensson
Inlägg: 824
Blev medlem: 2014-01-10, 00:53

Re: Banplan H0

Inlägg av CurtanSvensson »

Erik - Tänkte på om man kunde få en del - ca 50cm linjemodul på Krutträsk mot perrong två, finns ingen modul där, så kan man använda perrong två i spelet sedan. Själv så har jag ingen sådan modul.
En fundering :roll:
Curten
ErikKuiper
Inlägg: 1237
Blev medlem: 2012-05-09, 02:15

Re: Banplan H0

Inlägg av ErikKuiper »

CurtanSvensson skrev:Erik - Tänkte på om man kunde få en del - ca 50cm linjemodul på Krutträsk mot perrong två, finns ingen modul där, så kan man använda perrong två i spelet sedan. Själv så har jag ingen sådan modul.
Om Stefan ser att han har behov av den perrongen så kan det nog gå att skaka fram någon modul. Ska byta ut vändskivan som är kopplad mot MJB mot en större och då blir Magnus raka 5 tillgänglig.
UrbanJohansson
Inlägg: 198
Blev medlem: 2012-05-09, 02:11

Re: Banplan H0

Inlägg av UrbanJohansson »

ErikKuiper skrev:
LLJ skrev:Förhållandet station/linje känns dock lite fel
Jag håller med, men det är många stationer anmälda och inte linje i motsvarande mängd anmält. Jag hade gärna haft minst 10 meter linje mellan varje station. Och sedan 10 000 kr-frågan, vilka anmälda stationer skulle vi tacka nej till?

/Erik
Synpunkter kan man alltid ha - nu lägger Erik (+ många fler) ner ett antal timmar för att vi ska kunna köra tåg och ha roligt.
Beroende på om det är trafikspel eller uppvisningsbana ställer det olika krav på bana och körning och jag tror att DT har hittat sin kompromiss.

Men man kan även vända på steken och fråga sig - med vilken rätt kan man kräva att sin station/linje-modul ska vara med? Kan man inte acceptera ett vänligt "Tack, men tyvärr inte denna gång". Likaså om man sitter på en "nyckelmodul"/ "tillbehör" att man "lånar ut" den/det utan att själv vara med på träffen - bara för den goda saken?
Urban "Södra Station" Johansson
Användarvisningsbild
StefanFjällemark
Inlägg: 1338
Blev medlem: 2014-09-01, 07:35
Ort: Stenungsund på Västkusten

Re: Banplan H0

Inlägg av StefanFjällemark »

ErikKuiper skrev:
CurtanSvensson skrev:Erik - Tänkte på om man kunde få en del - ca 50cm linjemodul på Krutträsk mot perrong två, finns ingen modul där, så kan man använda perrong två i spelet sedan. Själv så har jag ingen sådan modul.
Om Stefan ser att han har behov av den perrongen så kan det nog gå att skaka fram någon modul. Ska byta ut vändskivan som är kopplad mot MJB mot en större och då blir Magnus raka 5 tillgänglig.
@Curtan: Blir Magnus raka 5 ledig tycker jag vi ansluter den så att perrong 2 kan trafikeras. Det blir ingen trafik dit i trafikspelet, men vid publikkörningen blir det ytterligare ett ställe dit man kan köra tåg. Sen är det väl inte fel med ett längre spår för växling på Krutträsk.
Hälsningar från Stefan på västkusten :geek:
Ordförande i Svenskt Modulforum och medlem i FREMO, VMJF och MJF Rälsbiten
Användarvisningsbild
CurtanSvensson
Inlägg: 824
Blev medlem: 2014-01-10, 00:53

Re: Banplan H0

Inlägg av CurtanSvensson »

Det är helt rätt Stefan - blir mer lätthantering vid växling samt olika gods till Nisse skrot, vagnverkstad och krutfabriken m m. ;)
Curten
ErikKuiper
Inlägg: 1237
Blev medlem: 2012-05-09, 02:15

Re: Banplan H0

Inlägg av ErikKuiper »

Då är banplanen för H0-banan spikad. Se första inlägget.

/Banplaneraren
Användarvisningsbild
Magnus
Inlägg: 308
Blev medlem: 2012-05-09, 02:10
Ort: Borås

Re: Banplan H0

Inlägg av Magnus »

Behövs det inte utdragsspår på MJB? Vändskiva som ansluter till båda spåren har vi till MJB.

Magnus
Skriv svar

Återgå till "Planering Dreamtrack 2016 (ModulSyd är arrangör)"